Inlägg från: ängeln83 |Visa alla inlägg
  • ängeln83

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Mamma till Simon skrev 2011-01-20 16:14:02 följande:
    jadu, mätte med meandi 74/80 och de är ca 2cm längre än lindex 86
    Då kör jag nog på 92 då
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥ busenochbusan.blogspot.com/
  • ängeln83
    Duntoffla skrev 2011-01-20 16:15:37 följande:
    På baby fanns det bara svarta och vita av de som var T 3 b 2.
    Alltså, jag tror säkert att 92 kan funka. Låter ju sjukt men de såg verkligen inte stora ut. Jag ska lägga in en bild på villervalla och Lindex (nu är ju vv´s rätt generösa iofs) 
    Mmm, mumsiga färger lixom Tråk tråk.
    Men på flick fanns ju jätte många fina färger, lite många olika rosa bara, svårt att se vilka som är fina. Avvaktar nog tills vi åker till stan nästa gång så kan jag spana storlek också Meja är ju ganska tunn så jag vill inte att dom blir för stora i midjan.
  • ängeln83
    Duntoffla skrev 2011-01-20 16:24:08 följande:
    Tack!
    ängeln83 skrev 2011-01-20 16:20:24 följande:
    Mmm, mumsiga färger lixom Tråk tråk.
    Men på flick fanns ju jätte många fina färger, lite många olika rosa bara, svårt att se vilka som är fina. Avvaktar nog tills vi åker till stan nästa gång så kan jag spana storlek också Meja är ju ganska tunn så jag vill inte att dom blir för stora i midjan.
     Ja, det fanns 3 olika rosa nyanser. En ljusrosa, en lite mellan och en mer cerise. Jag köpte mellanfärgen

Villervallas röda leggings i 68 mot Lindex ljusturkosa i storlek 86
    Ha ha...snacka om sjukt
    Men va bra, då vet jag att jag kan shoppa leggings där nu då. Kanon
    Fanns det några som passar colibri klänningen?
  • ängeln83
    Duntoffla skrev 2011-01-20 16:31:50 följande:
    Ja, jag tycker nog de rosa jag köpte samt de lila. Ska fota....
    Kanon
    Äh...jag beställer nog ändå, har 2 olika rosa och ett par lila i varukorgen.
  • ängeln83

Behöver lite råd...vad tror ni om denna klänning, kan den funka på nåt vis till sommaren?, typ tunika kanske? Har flowerfield också, funderar på om jag ska sälja eller spara.
    Storlek 62/68...känns ju rätt normal storlek till en 15 månaders
    O snälla, blunda för matchningen, så går det när mamman ligger sjuk i detta hus, sommar klänning med omatchande leggings och söndriga omatchande strumpor

• ängeln83
    Duntoffla skrev 2011-01-20 16:35:00 följande:
    Fotade nu och de lila passar helt klart bäst

Åh, dom var ju jätte fina till Hjärta
    Fast nu kom jag på att vi inte ska ha klänningen förens till sommaren så då kanske det passar bättre med kortare leggings? Hum...äh, vi behöver ändå leggings nu.
  • ängeln83
    Duntoffla skrev 2011-01-20 16:38:41 följande:
    Som tunika borde den ju funka så länge hon inte breddar sig så mycket
    Ah, ja jag tycker nog dom borde funka som tunika, är mest orolig att ärmarna blir för korta. Men på bredden är det nog ingen fara, dom är ju breda nu och jag tror inte hon tjockar till sej så mycket, känns som det planar ut nu när hon bara är still när hon sover
  • ängeln83
    Buttelina skrev 2011-01-20 16:39:30 följande:
    jag tyckte matchningen var ok lagom galen sådär. behåååll. jag har ju strl 86/92 på min 5 åring liksom. 5½ i sommar dessutom. såå fina som tunikor med
    Ha ha, ja just denna var kanske lite ok. Värre var det när hon hade birdie klänning och rådjurs muddisar DET var iiiiinte fint
    Jupp då behåller jag dom, har svårt att skiljas från dom och jag tycker nästan dom är finare som tunika än som klänning.
  • ängeln83
    solouniko skrev 2011-01-20 16:45:25 följande:
    Hej! Skönt att du är piggare Ängeln, hoppas du får dig lite mer energi Behåll klänningen säger jag, såå fin! Och sån stortjej hon blivit lilla Meja, tyckte Milla nyss var 15 mån Och hon blir ju två snart

Fiina dom såg ut leggingsen Dunis Måste köpa lite 3 för 2 på lindex också, jag köper 92 till Milla och hon har haft 86 tills nyss men nu börjar de blir lite korta. Men de kanske blivit mindre nu än innan?
    Ja  det är verkligen skönt, ett tag trodde jag faktiskt att jag aldrig skulle bli frisk igen, huuuuua Ingen höjdare alls. Klänningarna får stanna kvar i garderoben, båda prästkragarna och flowerfield, dom vart ju stora i somras så dom är ju nästan som nya, blir kanon i sommar
    Mmm, tiden går sjukt fort, ingen liten bebis där längre.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17