Inlägg från: Everlonn |Visa alla inlägg
  • Everlonn

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

RååSa BuBBlan skrev 2010-08-13 07:54:19 följande:
    Mårning!

Vilken häääärlig dag, solen skiner  o plupp tumlar runt där inne Solig

Vår sprillans nya dator la av totalt igår, men det göööööör inget   inte mycket som kan dra ner humöret här inte
    Underbart!Hjärta
    Mamma till N -95 och Bus -07
  • Everlonn
    Buttelina skrev 2010-08-14 13:17:47 följande:
    jag blev lite sur på gubben min idag han har bestämt med folk att vi skulle komma på en grisfest och jag måååste ju eg plugga för jag ska på tenta på onsdag.. och idag ÖSREGNAR det så jag trodde det var intställt men icke sa nicke. så nu ska vi på grisfets utomhus med barnen i ösregnet. skitkul.

gubben har dåligt samvete så han sa till mig nu "om du bara är glad så får du välja vilken overall eller tröja du vill, jag betalar" kan man bli annat än glad då?? ska jag vara riktigt elak och välja en regnbågsoverall {#emotions_dlg.djavulsk}
    Klart du ska
  • Everlonn
    jompa skrev 2010-08-14 19:47:39 följande:
    Men då är frågan hur jag gör nu i kväll när det är lördagsgodis dags, för hon har inte varit direkt snäll och sista saken hon gjorde var att sparka storebror i ryggen och jag sa då att hon inte skulle få något godis, men ska jag ge storebror hans godis eller ska båda få?
    Har du sagt att det är straffet för vad hon gjort, stå för det! Storebror har inte gjort fel så han får sitt godis.

Annars lär du henne tvärtomläxa...mamma säger men det får ändå inte nån konsekvens = hon kan göra som hon vill utan att nåt händer
  • Everlonn
    jompa skrev 2010-08-14 19:52:24 följande:
    Min tanke oxå, hon måste ju börja lära sig att om hon gör vissa saker så får det konsekvenser. Hon är ju 3år nu och förstår ju precis vad hon gör. Sen är ju tidsuppfattningen inte helt med än kanske så ta bort något som händer om en vecka är svårt men nu handlar det ju om nån timme.
    3 åringar är svåra Ena sekunden stora andra sekunden små...

Jag kör med mattan i ca 2-5 min om Bus gör nåt riktigt fult..typ nanny..men bara när hon är "extra" elak eller hur man ska säga...som att slå till hunden som vi passar..då hamnar hon på mattan för att skämmas
  • Everlonn
    jompa skrev 2010-08-14 19:55:11 följande:
    Skönt att höra att man inte är för sträng, kan ibland kännas som att man är ensam om att ha en unge som är ständigt bråkig/trotsig och att man är för elak. Men då vet jag att jag kan göra så.
    Du får nog förklara varför hon inte får sitt godis sisådär en 10 000 gånger med tillhörande utbrott Men stå på dig!
  • Everlonn
    Busbellan skrev 2010-08-15 23:53:28 följande:
    Hon har denna, fiiinaste rosa, storlek 98 sitter perfekt på henne nu
    Vilken storlek ska du ha i overall i vinter? Grunnar på om 104 räcker till Bus i år..i förra årets molo
  • Everlonn
    Tjollabolla skrev 2010-08-16 09:34:35 följande:
    Hur lång är hon? Jag har tagit 110 till Milo som är 103 lång. Vist är bus minrde?
    Bus är mindre..runt 100 kanske..måste mäta
  • Everlonn
    Tjollabolla skrev 2010-08-16 09:59:22 följande:
    Men gaaah länken funkar ju inte! Vill se:)
    Jag tog en regnbåge på TS igår
    Det är en crazy salmon Avskydde färgen när den kom men blev totalförälskad när ajg hittade jackan på rea

Grattis till regnbågen! Vågar inte ens kolla på ts just nu hahaha
    Regnbåge är finaste! Men det har vi redan
  • Everlonn
    stökmamma skrev 2010-08-16 10:47:19 följande:
    den får vi ärva sen?
    Vilken av dom? Regnbåge eller salmon?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17