Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

SmillaMilla skrev 2011-03-29 20:27:05 följande:
    Hud läkaren sa att det var hudceliaki, prover togs och det skulle ta 6 veckor. Men vi skulle ändå köra glutenfritt, för läkaren var helt säker. Efter två dygn ser vi redan stora förändringar. 
    oj det är mer än två dygn sedan i fredags, men ja i alla fall. Har lite dålig koll på allt när man varit hemma i en vecka.
  • SmillaMilla

God kväll!!!

Vilka härliga bilder ni lagt in i bt. Söta barn och urfina kläder!!!

I morgon får jag hämta två paket på tullen.....hurra. Men fina kläder i alla fall.  

• SmillaMilla

Åhhhhhhhhhhhhhhhhh SMÅFOLK Hjärta

I dag har jag fått mååånga paket med småfolk. Galet kär i dem. 

På väg hem från tullen berättade jag för Svea vad det var i paketet. Hon blev gör arg när jag sa att det bland annat var en klänning med lila ugglor. Näää det ville hon inte ha, hon ville ha rosa. Men när vi väl hemma öppnar paketet och det var en klubba i så då helt plötsligt älskade hon den. Tack småtting

Lägger in bilder i bt  

• SmillaMilla
    lillronya skrev 2011-04-01 17:35:56 följande:
    Åh så mycket fint du shoppat!
    Tack.

Vad fin den randen var från katvig som du har på dina småttingar! Underbart! 
  • SmillaMilla
    Helle skrev 2011-04-01 17:59:41 följande:
    Vilken tur att en sån liten sak kan rädda en större klänning

En annan sak: har du köpt dessa skorna i år i någon färg? Söker lite innermått och litar inte riktigt på kavats egen sida. Har du några runt storlek 27 el så?
    www.ellos.se/dv/1-Skor-Promenadskor/Kavat/_/N... 
    ha ha ja det räddade hela situationen Bortskämda unge

Japp jag har de skorna i stl 26 och 28 
  • SmillaMilla
    Greksmurfen skrev 2011-04-01 18:02:36 följande:
    Syrran min hade ett mkt elakt aprilskämt idag =P

hon smsade att vår babybutik med alla danskamärken hade kursat =P å att dem hade 90% ellan kl 12-14
  • SmillaMilla
    Helle skrev 2011-04-01 18:14:39 följande:
    Perfekt tack Vilket stort hopp förresten, 27an brukar ligga runt 168 nånting men då blir det ju ett jättehopp från 26. Men det får bli 27 helt enkelt

Det var jätte svårt att mäta. hmmm kanske är den mer 170

Den svarta är urläcker! Har blå också i stl 26. Och rosa i 28  
  • SmillaMilla
    Helle skrev 2011-04-01 18:25:28 följande:
    Vilken är mer 170? 28an? Oj, då blir nog 27 för litet. Men de brukar ju vara ganska lika i kavat och jag har ett par andra i 27 som blir bra så jag hoppas dessa också är ok. 
    Här säger innermåttet på 27an 175mm så det var därför jag ville ha nåt att jämföra med
    www.kavat.ebutik.se/promenadskor-2/varsommar-...-

Det blev svarta
    Greksmurfen skrev 2011-04-01 18:17:59 följande:
    hmm då ska maxen ha stl 26 tro ja fick hans eco till samma stl typ..dock så är den ca 1,5cm större än foten....
     Jag använde koden 0335
    ja 28 var nog ca 170 lång. Men det är ju verkligen supersvårt att mäta. 

Bra köp! 
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17