Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Buttelina skrev 2010-11-07 21:32:12 följande:
    det är vid sånna tillfällen som tvådelat är super! för då har man bara ett par skalisar hängande på dagis som räcker på dagen.. men hmm jag hade nog tagit overallen då.. om det nu bara ska bli 3-4 grader.. 5-7 grader är det ju lite väl varmt för overall.. svårt nu i övergången.
    Ja, jag funderade på att ta tvådelat, men Ella vill absolut ta på sig overall, har haft den hela dagen idag
    Och Augusts termobyxor måste fixas innan han kan använda dom, det blir ju bara inte av att lämna in dom så en ny tryckknapp kan sättas dit
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    lillronya skrev 2010-11-07 21:35:22 följande:

Precis

I solen var det riktigt skönt, men INTE i skuggan.

JAg vill nog också ha en molooverall.

Ja, tänk att glida runt i en regnbåge
    Nej, men det verkar väldigt bekvämt med overall, synd att de inte är vanligare till vuxna för hade folk använt det så hade jag absolut haft overall!
  • Busbellan
    Buttelina skrev 2010-11-07 21:37:38 följande:
    ja men det blir sääkert bra med overallen imorgon
    Vi kör på det så får A inviga sin också, den är inte använd än
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2010-11-09 18:19:40 följande:
    ojoj, ja här fick jag också en shock, trodde svea var 94 lång men hon var lydligen hela 98. Så 4 cm har hon växt på mara någon månad.
    Hade jag nästan kunnat tala om för dig att hon var
    Såg ju i somras att våra tjejer var ungefär lika stora och Ella var ca 100 cm när jag mätte henne här hemma senast
  • Busbellan
    Zvartaliljan skrev 2010-11-09 16:27:11 följande:
    mätte Maia o förstår varför en hel del kläder blivit för små, 108cm nu! Förvånad dock 15,2kg så på den fronten händer ju inget Rynkar på näsan
    Har två gamla molooveraller i 104...de lär ju inte passa länge till.
    Oj, lång tjej nu
    Ja, vikten är ju inget kul när den står still vet hur det är

men vi har i alla fall fått besked idag om vad anledningen kan vara
  • Busbellan
    stjärna4 skrev 2010-11-09 18:31:09 följande:
    Förlåt att jag är tjatig och frågar saker hela tiden,men tänkte bara om någon vill råda mig till vilken fleece jag ska ta!Har inte sett någon av dem i verkligheten,så det är ju så svårt med färg!En flicka är det som ska ha den!
    Jag röstar på denna, superfin!!

• Busbellan
    Zvartaliljan skrev 2010-11-09 18:46:36 följande:
    Maia blev 4 i maj
    Busbellan skrev 2010-11-09 18:23:07 följande:
    Oj, lång tjej nu
    Ja, vikten är ju inget kul när den står still vet hur det är

men vi har i alla fall fått besked idag om vad anledningen kan vara
    ja jag läste på fb, har det med immunförsvaret o göra då? Förstod inte vad det där immunoglobin var. Hoppas i alla fall att det går att göra något åt så hon får vara frisk! Här är det ren matvägran som är problemet, som visserligen bottnar i en förstoppad mage titt som tätt, men hon behöver lära sig o äta denna tjejen!  För sjuk har hon inte varit på länge, så kan inte skylla på det.
    Ja, hon hade för lågt värde på en del av immunförsvaret IgG kalllas det för, finns flera olika delar som kan ha brist.
    Vet egentligen inte mer, nu måste man kolla djupare på just den delen där värderna var lite dåliga.

matvägrar hon nu igen Maia, för visst var det lite bättre ett tag?
    Ella äter faktiskt ganska bra just nu de perioder hon är riktigt frisk, men de är ju inte så många
  • Busbellan
    Zvartaliljan skrev 2010-11-09 19:04:11 följande:
    det var bättre i våras när hon fick äta på dagis (5 timmar, 3 dagar i veckan), men nu sen vi bytte dagis där hon bara får gå 3 timmar per dag så matvägrar hon helt. Får tvinga i henne, men det är inte mycket jag lyckas få ner, försöker jag för mycket så tvingar hon sig att kräkas...
    har ni försökt få dispens så hon kan få stanna och äta på dagis?
    vet andra som fått det pga problem med maten
  • Busbellan

Ängeln:
    Jag tycker overallen sitter jättebra och tror absolut den kommer funka hela vintern
    Ella ska ju bara ha 104 och hon är ju nästan lika lång

Ronya:
    Vad snygg kombo det blev på A, supersnyggt med den dressen över!

• Busbellan
    LJ2 skrev 2010-11-09 20:18:42 följande:
    får man va OT?

fick dagiskorten idag..
    m blev ju så bra!! fick mms på de med ju =)
    j fick ajg inget mms på, trots 2 ggr som jag skicka in om det!
    o hennes kort vet jag inte =( hon gör sig till sååå med skrattet, o man ser knappt ögonen?
    de ser väl en fotograf att inte ögonen syns?
    men de e hennes första kort med, så vet inte..
    könns lagom kul o ge bort ett kort jag inte e nöjd med?
    känner knappt igen min bustjej ju, klart de e hon, busig o låtsas, men jag har ju så fina kort på henne hemma.. =(
    o för o inte va ot, ja, hon hade london på sig, o de blev iaf fint på kort!! fina färger o passa så bra på henne.. =)

kan man ta egna kort hemma?
    Sådet var inte bara jag som inte fått mms.
    jag fick ju på A, men på E fick jag aldrig nåt mms trots att jag fick bekräftelse när jag beställde det

Klart man kan ta kort hemma, jag är lika nöjd eller nöjdare med flera kort jag har tagit hemma än med dagiskortet. Min presbild t.ex älskar jag och den har jag tagit själv
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17