Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ängeln83 skrev 2010-11-15 15:47:52 följande:
    Då behåller jag den
    Lyckades ju få några dubbletter, köpte 3 st tröjor sista rundan vi var inne och alla dom hade jag redan köpt , lite snurrig där på slutet.
    Lätt hänt
    Själv fick jag NÄSTAN inga dubletter. Bara två stjärnfall tröjor till Ella, men med grå ärmar och en med svarta ärmar
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    H I L L A skrev 2010-11-15 18:42:18 följande:
    Tungan ute

Det är farligt att vara på salg, för man vill bara ha mer & mer

Vet någon vad som kommer bland nyheterna ? Några roliga djur ? Blommor ?
    Hoppas inte det kommer så mycket kul, har inte plats för mer kläder just nu 
  • Busbellan
    Flock skrev 2010-11-15 19:21:47 följande:
    Busbellan: Fina barn du har! Gillar Ellas outfit mycket!!

Ängeln: Syskonlika dina barn är! Roligt! Mina barn är inte så lika varanda, verken till utseende eller sätt..

Maugu: Så stor lilltösen har blivit! Riktig sötis! Din pojke ser alltid lika busglad ut på alla bilder!

Mamma till Simon: ÅH,vad fint med regnbåge både i byxa o jacka. Jag köpte mossgröna byxor till men ditt var verkligen strået finnate!!

Tjolla: Dina bilder på barnen är alltid så otroligt levande, jättefina! Roligt med kort fångade i leken!
    Tack
  • Busbellan
    THEA och Grodan skrev 2010-11-15 20:10:59 följande:
    Då var det visst dags för Katvig salg Någon som skall åka på den?
    När är det?
  • Busbellan

Oj vad sugen jag blev på det då!
    Jag kan inte då, men det hade varit kul.
    Har ju massa danska pengar liggande här, nån kanske vill ha med dem och göra av med dom

• Busbellan

Ronya:
    Härliga bilder, snacka om att hon ser arg ut

Tur att jag inte köpte hem den där tunikan i 110/116 hade ju tagit evigheter innan den hade passat, 98/104 ser ju inte ut att vara liten i storlek precis, räcker nog ett tag. Men säg till om du tröttnar på den

• Busbellan
    Lalalong skrev 2010-11-15 21:36:49 följande:
    Förlåt att jag lägger mig i. Men menar ni den fina rutiga som A har på bilden?? Jag har 92/98 i den modellen till K och det räcker gott och väl!!! Så ja, 110/116 hade blivit vääääldigt stort på Ella tror jag
    Såg ju nästan det när jag höll upp den på salgen, men jag var bra nära att köpa den ändå
  • Busbellan

Tjejer, ni som har koll på det mesta

Hur uppmärksam bör man vara när barnen slagit i huvudet. Nora har idag varit fruktansvärt öm i nackan efter hennes närkontakt med väggen igår

men eftersom det är ömt, inte värk så borde det väl vara musklerna det sitter i va?

jag menar jag trodde inte man behövde oroa sig särskilt mycket efter en huvudsmäll om barnet inte varken varit avsvimmad eller mått illa.

Märks det att inget av barnen någonsin slagit sig i huvudet så jag har inte behövt fundera

• Busbellan

Nån som vill ha August för tillfället?
    han har parkerat sig på en stol i köket och vägrar gå och lägga sig

• Busbellan
    Duntoffla skrev 2010-11-15 21:59:23 följande:
    Ja, ensam-nattningar är ingen höjdare. I alla fall inte om de sker samtigt. Nä, 1 år är nog lite väl tidigt   Men sömn föder sömn heter det ju, hon kanske behöver sova mer på dagen?
    Busbellan skrev 2010-11-15 21:51:29 följande:

Tjejer, ni som har koll på det mesta

Hur uppmärksam bör man vara när barnen slagit i huvudet. Nora har idag varit fruktansvärt öm i nackan efter hennes närkontakt med väggen igår

men eftersom det är ömt, inte värk så borde det väl vara musklerna det sitter i va?

jag menar jag trodde inte man behövde oroa sig särskilt mycket efter en huvudsmäll om barnet inte varken varit avsvimmad eller mått illa.

Märks det att inget av barnen någonsin slagit sig i huvudet så jag har inte behövt fundera

Noel har bara slagit i huvudet hårt en gång och då började han spy några timmar senare (dock var det troligen magsjuka) och vi åkte in och fick ligga på observation. Men då spydde han som sagt.

Hade det varit en trafikolycka och ni blivit påköra bakifrån kunde det ju vara whiplash och då är det bra att röntga för säkerhets skull men smäll rakt framfrån kanske inte ger samma slags skada? Jag tror inte att det är någon fara om hon "bara" är öm.  Men är du osäker så ring in och hör med dem.
    Vet inte riktigt på vilket håll hon fick smällen, hästen svängde ju och hon for med huvudet före in i väggen istället
    Hon fick ju ite ont, men jag måste säga att det såg ganska kull ut ändå
    Smällen som hörs på det vi filamde avslöjar dock att det var en rätt rejäl smäll
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17