Duntoffla skrev 2010-11-15 21:59:23 följande:
Ja, ensam-nattningar är ingen höjdare. I alla fall inte om de sker samtigt. Nä, 1 år är nog lite väl tidigt

Men sömn föder sömn heter det ju, hon kanske behöver sova mer på dagen?
Busbellan skrev 2010-11-15 21:51:29 följande:
Tjejer, ni som har koll på det mesta 
Hur uppmärksam bör man vara när barnen slagit i huvudet. Nora har idag varit fruktansvärt öm i nackan efter hennes närkontakt med väggen igår 
men eftersom det är ömt, inte värk så borde det väl vara musklerna det sitter i va?
jag menar jag trodde inte man behövde oroa sig särskilt mycket efter en huvudsmäll om barnet inte varken varit avsvimmad eller mått illa.
Märks det att inget av barnen någonsin slagit sig i huvudet så jag har inte behövt fundera 
Noel har bara slagit i huvudet hårt en gång och då började han spy några timmar senare (dock var det troligen magsjuka) och vi åkte in och fick ligga på observation. Men då spydde han som sagt.
Hade det varit en trafikolycka och ni blivit påköra bakifrån kunde det ju vara whiplash och då är det bra att röntga för säkerhets skull men smäll rakt framfrån kanske inte ger samma slags skada? Jag tror inte att det är någon fara om hon "bara" är öm. Men är du osäker så ring in och hör med dem.
Vet inte riktigt på vilket håll hon fick smällen, hästen svängde ju och hon for med huvudet före in i väggen istället
Hon fick ju ite ont, men jag måste säga att det såg ganska kull ut ändå
Smällen som hörs på det vi filamde avslöjar dock att det var en rätt rejäl smäll