Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Malo skrev 2010-11-18 21:53:30 följande:
    Någon med tips på snygg mössa till regnbåge overallen? Hade gärna haft en rånarluva men det blir lite väl mycket mönster.
    Nu vet jag inte vilket år din overall är från och om det är lila i den, men är det lila på nån av ränderna är det jättefint med lila mössa till. Annars håller jag med ronya, rött funkar alltid!

Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan

Bev visst en liten tröja till A på funkybaby, kunde inte låta bli
    Har ju varit sugen på katvigs eggplan/pastell ett tag och nu blev den ju billig

• Busbellan

har insett att jag fått en riktig lortfia här hemma
    De andra barnen har inte skitat ner sina ytterkläder särskilt, men Ella är grym på det.

Har redan tvättat overallen en gång och nu är termobyxorna i stort behov av en tvätt de också. Hon är konstant i skogen och leker på dagis för tillfället

Ja, ja det ska väl synas att kläderna har använts

• Busbellan
    barbamor skrev 2010-11-18 22:19:53 följande:
    Fiiiint! Hörde ryktas från mässan att det är neon som gäller på nästa års molo vinterytterplagg- låter ju inte såååå lockande!
    Nja, återstår att se hur det blir
    Men crazy salmon som de hade förra året är ju nästan neonfärgad och den gillar jag
  • Busbellan
    Tjollabolla skrev 2010-11-19 13:50:39 följande:
    Hej flickor...

Vilket regnrusk vi har idag. Ösregn och 1,5 grad. Sååå kallt!

Sitter här med kossasuiten i handen. HERREGUD så fin! Åhh det var längesen vi hade kossor i vårt hus! Milo sa direkt: Jag vill med ha kossor!
    Ja det är klart... Men inte så lätt att uppfylla... Obestämd
    Oj, regnar det hos er, här öser snön ner, och tyvärr verkar den lägga sig också

Enda fördelen med snö jag kan komma på är att ytterkläderna inte blir så skitiga, för fy vad barnen sett ut de senaste dagarna
  • Busbellan
    Mamma till Simon skrev 2010-11-19 14:32:51 följande:
    ja tänk vad kläderna höll sig fina förra året Glad
    Ja, tror faktiskt inte att jag tvättade vinterkläderna en enda gång då.
    Nu har de redan hunnit en vända i maskinen
  • Busbellan
    Ocikatten skrev 2010-11-19 14:53:27 följande:
    Åh vilka fina barnrum!!! Jag har ingen känsla alls för inredning och båda barnen sover hos oss så här har det inte blivit några egna rum ännu. Däremot har de ett lekrum på nedanvåningen men det är inte så mycket inredning - mest leksaker!! Du kan komma hit och provleka med barnen lillronya så vet du vad du ska köpa! SkrattandeFlört
    Tack
    Ellas är jag riktigt nöjd med, nu saknas barna gardiner, matta och lite sånt
    Men det får bli enfärgat, annars blir det nog lite mycket.

Ja, Ella sover ju inte heller på sitt rum, men vi tänkte försöka oss på lite mutor nu, att få välja sängkläder själv t.ex skulle nog kunna funka
  • Busbellan
    lillronya skrev 2010-11-19 15:11:48 följande:
    Jättefina rum!!

Vi strider med A varje kväll nu. Hon ligger gärna där och lyssnar på saga men smiter sen ner och lägger sej i vår säng elelr i soffan så fort man vänder ryggen till.
    Igår somnade hon efter 22....
    E somnar innan vi hinner lägga honom så honom får vi bära upp i hans säng.
    Tack

Ja, ni har väl lite att strida med där va
    Ingen man gör som man vill med kan jag tänka mig
  • Busbellan

Hej på er, vad händer här ikväll?

Nyss hemkommen från stallet, vi tog oss både dit och hem i snöstormen
    Nu står laxgrytan och pastan på spisen och väntar på att bli färdig. Varför kan inte män inse att det är en bra idé att börja med maten INNAN vi kommer hem, blir ju så sent annars

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17