Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Buttelina skrev 2010-08-04 09:02:05 följande:
    funkybaby, litenpålandet, bor och  smatting kanske?
    ChokladMoshin skrev 2010-08-04 09:02:14 följande:
    BOR, LPL & Funkybaby.
    Tack!
  • Duntoffla

Hmm...måste säga att jag än så länge inte är imponerad av det jag sett. Det känns som om Katvig gått över mer och mer att likna andra märken typ Småfolk med typen av mönster. Fast Småfolk är finare

• Duntoffla
    ängeln83 skrev 2010-08-04 09:11:39 följande:
    Godmorgon sötfisar.

Här hemma är det vardag igen, sambon har börjat jobba igen efter 6 veckors semester, blev en liten omställning att vara själv med barnen igen, men det funkar bra förutom en nååågot överaktiv Liam och en emellanåt gnällig Meja. Sommaren har varit helt underbar med några veckor i husvagnen.
    Nu är jag shopping sugen som en tok, har bara blivit OT shopping för min del den senaste tiden.
    God morgon!

Förstår att det måste vara rejäl skillnad att ha två barn själv mot att vara två vuxna.

Var kan man se lurvarna?
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2010-08-04 09:20:13 följande:
    Ha ha, jaa, jag fick en lite lätt 2 barns chock

Här hittade jag lurvar, finns inte bilder på alla men det står vilka färger det är. Möjligtvis får den bruna med gröna kantband flytta hit.
    www.madsogmille.dk/shop/boern/molo-fleece
    Jag tycker det är enorm skillnad bara på att ha Noel själv jämfört med när sambon hade semestern. Dessutom känner jag mig nu som en lagom kul morsa.
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2010-08-04 09:20:13 följande:
    Ha ha, jaa, jag fick en lite lätt 2 barns chock

Här hittade jag lurvar, finns inte bilder på alla men det står vilka färger det är. Möjligtvis får den bruna med gröna kantband flytta hit.
    www.madsogmille.dk/shop/boern/molo-fleece
    En del såg ju rätt dassiga ut i färgen på produktbilderna men det kanske är bättre IRL. Men sen känns det som om det är lite samma färger som varit förut.
  • Duntoffla
    Kristyr skrev 2010-08-04 09:27:29 följande:
    kan bara hålla med vill ha katvig ränder det är det de är bäst på
    Ja och miniapple gillar jag också. De gamla fina
    ängeln83 skrev 2010-08-04 09:30:33 följande:
    Mmm...det är ju det, just nu går all min tid till att försöka få båda barnen nöjda, överdriver inte när jag säger att jag är HELT SLUT på kvällarna Sambon jobbar dessutom 12 timmars pass 6-18 hela veckan, så han kommer ju hem lagom när barnen går och lägger sej.
    Jobbigt att ta hela ansvaret heela dagarna. HUr gammal är Meja nu?
    ängeln83 skrev 2010-08-04 09:31:20 följande:
    Ja bilderna var nog inte dom bästa, hoppas dom är finare irl, Liam får nog den bruna eller den grå, till Meja hade jag hoppats på en riktigt rosa sak men det verkar inte komma nån.
    Bruna brukar vara jättefina men vi har redan en liggandes här hemma till Noel (brun med röda kantband) samt en lila med grönt och en grå med gult. Bebben har en lila overall med grönt, en ärtgrön jacka samt en turkos overall med rosa. Ehh...det blir nog inga lurvar i år
  • Duntoffla
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-04 09:51:33 följande:
    Sååå ledsen ledsen ledsen!! Bara gråter o gråter..

Det som skulle bli så roligt, längtat så efter den här dagen..
    Va? Vad har hänt vännen?
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2010-08-04 09:53:37 följande:
    Ja dom dagarna suger musten ur än totalt, fast normalt sett jobbar han ju aldrig så på vardagarna, bara en del helger, blev lite ändringar nu i semester tider.

He he, nee, då var det ju nästan bra för eran del om det inte kommer några fina
    Liam har bara vårens gröna med turkosa kantband, alla andra är för små och sålda.
    Ok, tänkte väl annars hade det ju varit skitjobbigt. Jag tycker det är jobbigt när sambon kör långpannor och helger. Men nu hoppas jag snart att han blir hemma några dagar
  • Duntoffla
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-04 09:58:02 följande:
    Vår lilla bebis har kanske en kromosomavikelse, det va något med hjärtat hon såg och det ihop med min ålder gav 2 avvikande markörer och ökad risk för tex DS, det bara får inte va sant, vi vet inte vad vi ska göra nu???

Fått tid för morfologiskt UL om 2 veckor, en spec läkare ska kika igenom bebisen då och ser han mer så rekommenderar dom FVP, men det blir så sent, vad gör man???

Vår lilla bebis Hjärta
        Gjorde ni KUB innan men de såg inget då? För då tar man ju blodprov och kombinerar med UL. Visste inte att de kunde se sånt på RUL bara av att kolla hjärtat. Jag hoppas att det inte är så. Kan man inte göra FVP redan nu då? För då får man väl ett tillförlitligt svar? Eller är det ökad risk att göra det så pass sent som i vecka 17/18?

Håller tummarna för att det inte betyder något.

*kramar*
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17