Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Duntoffla skrev 2011-01-09 22:44:24 följande:
    Sorry fel

www.engelsons.se/jakt-fritid-klader/index.php
    Verkligen tack för tipset! Där kommer jag garanterat hitta något! 
    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    AKT skrev 2011-01-12 09:35:45 följande:

Hej! Skulle behöva storlekshjälp, någon som kan hjälpa mig att spekulera? :)

Enligt BVC-kurvan kommer min dotter vara 91cm i oktober, 95cm i april. Hade ni satsat på 92 eller 98 i molo overall?

Just nu är hon 81cm och molo-overallen är i strl 80. Den passar fortfarande men börjar bli för kort i benen, lite trögt att få spännet under foten.

Har en strl 92 hemma men funderar på att byta mot en 98 - beslutsångest!

Jag hade tagit 98. 

Klara var ca 97 cm när hon började använda sin overall, är 98 nu. Den sitter bra med lagom mycket växtmån. Den är i strl 104.  
  • Lalalong

Lite ot!
    Men är det någon som varit på lagerutförsäljning hos Blingo någon gång? (Om det varit förr...?) Som i så fall kan säga nåt om hur billigt det kan vara? 

• Lalalong

Alltså, nu får ni inte handla slut allt på Ajabaja
    Jag och en kompis ska till Malmö i morgon på Molo-kläm och känn på nya kollektionen runda. Har uselt med pengar just nu, men ett par leggings eller ett linne på någon rea hade jag tänkt fynda, det går ju inte om ni handlar upp allt! Skrikandes Drömmer

Vi tänkte spana in LLM, Ajabaja, Baltzars barn. Sen kör vi nog till IllerHiller och Ida&Emil (inte Molo då, men det är ju danskt i alla fall ) om vi hinner. 

• Lalalong
    SmillaMilla skrev 2011-01-12 19:28:42 följande:
    Risken verkar inte vara så stor just nu

Får du upp deras hemsida?
    Nä, jag stångades med den innan idag men gav upp! Segt som sirap. 
    Buttelina skrev 2011-01-12 19:29:43 följande:
    ajabaja har inte fått in nya molo så ni vet
    ta en runda till grodan o kaninen på kronprinsen
    Nä, jag vet... Vet ju inte om Baltzars barn fått det heller. Så det är nog egentligen mest LLM som är aktuellt av den anledningen. Ajabaja är aktuell för rean och Baltzars för att vi hoppas på REA Men vi måste ju kala resan något eftersom vi egentligen inte ska handla nåt
    Det var ett bra tips! Har jag aldrig varit... Lätt att hitta om man ställer sig vid kronprinsen? Kan man förresten parkera bra där? Vi har rätt begränsad tid så det får bli bilen dit! 

• Lalalong
    Buttelina skrev 2011-01-12 20:19:20 följande:
    ja ligger inne i kronprinsen huset. lätt att hitta
    Tack! {#emotions_dlg.flower}
  • Lalalong

Hemma igen efter en liten Molorunda!! 
    Blev lite småplock så där, är väldigt nöjd med allting

Bilder i BT om någon är intresserad.

Bäst idag är lätt Colibri-tightsen jag köpte på Illerhiller och Älgrånisen som jag grävde fram på Grodan och Kaninen!  

• Lalalong
    SmillaMilla skrev 2011-01-13 15:41:31 följande:
    Åhhhhh sååå fint! Ser ut som en lyckad runda!
    Ja, vi hade väldigt trevligt bland alla kläder  

Vi hade inte så lång tid på oss för vi fick lämna Klara på förskolan 9, sen hade vi en timmes körning till Malmö. Sen ska hon hämtas 14, så vi fick ju köra från stan senast 13.
    Men 5 affärer på 3 timmar han vi! Och då är det medräknat tid för körning och parkering i stan. Plus att vi båda är gastric bypass opererade och därför måste ta matpaus jämt och ständigt.
    Det kallar jag shopping-effektivitet Tungan ute 
  • Lalalong
    Buttelina skrev 2011-01-13 15:48:22 följande:
    åhh hade illerhiller fått in mycket höstnytt? hade dom safari sthirt i helprint?
    Jag vet faktiskt inte för hon höll på att packa upp när vi kom! Hon fick ner i lådan och rota fram ett par tights till mig i rätt strl

Jag såg inget safari, men som sagt. Hon höll på att packa upp en stor låda så omöjligt är det ju inte att det kommit nåt!  
  • Lalalong
    Buttelina skrev 2011-01-13 15:52:34 följande:
    ahh ok får ta en lite tur dit då
    var ni på ajabaja? hade dom fått in?
    igår hade dom inte
    Nä, det var dåligt med det på Ajabaja. Det fanns nog nåt med stjärnor iofs (alltså.. det där svarta med lite mindre stjärnor i många olika färger), det är väl rätt nytt? 
    Ganska besviken på LLM också där det också fanns bara dom där stjärnorna av det nyaste. Eller besviken är ju fel ord, inte deras fel ju, så jag är inte besviken PÅ LLM. Men typ besviken att vi inte kunde spana nåt  
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17