Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Greksmurfen skrev 2010-05-19 12:34:27 följande:
    är lätt å sätta i gummiband elelr muddar på dem tror ja ;)... mailade ziggys de kommer ha nya erjudande varje vecka å ev nästa gng kan det bli moonkidsspecial =P...då ska ja passa på =).. är ju totalt förälskade i dem froteekläderna till maxen i turkost å h´gult...
    är lite anti ziggys...de har gjort så mycket reklam för sig själva här i forumet så jag tröttnat o så tycker jag det är fult att sno en annan butiks namn...så nä, tänker inte handla där...
    Greksmurfen skrev 2010-05-19 12:36:44 följande:
    litenpalandet.se/ProduktInfo.aspx?id=2130 med mkt söööt;).. sorry för OT.. men har hakat upp mej lite haha...
    Ja den var söööt!! Blev lite shoppingsugen där...fy på dig! Kan ju bli supersöt till typ Ns jeanskjol...
  • Zvartaliljan
    RååSa BuBBlan skrev 2010-05-19 16:26:05 följande:
    Å jag står på köööööö på dom lila/gröna katvigarna Pliiis får jag ärva den velourtröjan av dig sen Vi har åxå smallstuff klänningen i 86, den satt bra på Bubblis
    Oj har bubblis gått om Maia i längd då? Tycker denna var alldeles för lång, gick strax nedanför knät på henne.

Helt sjuka storlekar ju!

Det är 68 i velourtröjan så den lär passa lääänge Men jag hör av mig när den är för liten
    Har fått tag i mössa nu i 68/74 också *glad*
    (har förresten body och suit i 56 som är lite kort i ärmarna nu, men de har du redan va??)

om du skulle stöta på lila/gröna katvigar någonstans så hojta snälla för jag vill ha MER!! Får aldrig nog
  • Zvartaliljan
    RååSa BuBBlan skrev 2010-05-19 16:46:07 följande:
    Bubblis är 97 cm lång o denna går precis nedanför knäna på henne Jag håller med om att storlekarna är helt sinnes Å men 68 lär väl bli för liten lagom till den passar här?   Jag nosar efter fler varje dag   *underbara ränder*
    oj men Maia är ju 104cm lång... då är nog inte bara storlekarna whacko utan det skiljer mellan klänningarna i samma storlek också!
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2010-05-19 19:06:27 följande:
    Liljan: Hääääärliga ungar i bt! Såååå söt mateo var på kalaset. Och vad kul att du hittade ejsikkelej suiten.
    Tack, detsamma {#lang_emotions_sunny}

menar du den vita med uggla? Vart det inte du som hittade den åt mig?
  • Zvartaliljan
    Stormis skrev 2010-05-19 20:06:24 följande:
    Fina bilder i bt - fiiina MiniRodinin med
    Tack Ja den är jättebra o sitter ju så fint på min smalis! Synd bara att den är så mycket mörkare än byxorna jag har i samma...men byxorna är nya så de är klargula.

Men visst ser NS-byxorna lite roliga ut på honom? Känns lite som clownbyxor när de är så baggy
  • Zvartaliljan
    Stormis skrev 2010-05-19 20:15:57 följande:
    Jo, jag tror att hon är lite "lat" och kissar i blöjan på morgonen bara för att hon kan. Sen vill hon snabbt ha av den nämligen. Men samtidigt är jag inställd på blöta lakan ett par dagar (om hon även efter en ev blöt natt vill vara utan blöja igen) så kanske hon "lär" sig. Har ställt in en potta i hennes rum. "Ska" man kissa henne "i sömnen" innan vi lägger oss? Gör "alla" det i början? Sorry för ot, men i salgtråden vågar man ju inte vara . Där är det ju rena rama TV1000 .

Får försvara mig med att Smultron började

Ang. pottträning så blev ju Maia torr 3 gånger, sen gav jag upp när hon fick återfall igen o lät det va med pott-träningen. Strax innan 3-årsdagen bestämde hon sig bara plötsligt för att det var nog o vägrade ta på sig blöja...sen var det inte mer med det. Blev natttorr nästan samtidigt.
    Så jag tror att det är bäst o vänta in tills de själva känner sig redo...
  • Zvartaliljan
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-05-20 11:18:33 följande:
    Någon som vet hur Katvigs badkläder är i storleken? Och Småfolks badkläder?
    Får hem småfolks idag (ligger på posten o väntar) så jag avger rapport ikväll
    Katvigs vet jag är små.
  • Zvartaliljan
    Damien och Adrian skrev 2010-05-20 11:18:25 följande:
    åh grattis! Jag avr ju enorm, folk sa det hela tiden men det var rätt mysigt ändå, kul att folk engagerade sig.
    Hej! Ja det var inte igår. Grattis till husflytten!
  • Zvartaliljan
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-05-20 11:26:06 följande:
    Så tror du jag kan ta 104/110 till lillfian då? Hon är ju rätt tanig med sina 99 cm och 14.3 kg. Stortösen borde passa i 116/122 då kanske.
    Ja Maia kunde inte ha Katvigs baddräkt i 92 i somras när hon var runt 92cm, hon hade den sommaren innan men kommer inte ihåg hur lång hon var då...

Annars har jag en superfin hollys här som blir för liten denna sommaren {#lang_emotions_dreamer} o eftersom den var lite stor förra sommaren så blev den bara använd 2 gånger, men får ju inte sälja begagnade badkläder på tradera...hur lite använt det än är.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17