Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

na96gen skrev 2011-10-26 16:44:37 följande:
    Molos babybrallor är det ju många som har som knickisar .... min dotter kommer vara 1 mars Vilken storlek behöver hon då på babybrallorna för att kunna använda dem nästa sommar Tyst
    så jag inte säljer bort de brallor hon nu växt ur
    Min son var 1½ nu i sommar o hade 68 i knickers. så spara de i 56-62
  • Zvartaliljan
    na96gen skrev 2011-10-26 17:19:57 följande:
    åå tack för supersnabbt svar .. {#emotions_dlg.flower}
    är det bara dem med mudd som blir fina eller funkar det dem utan oxå .. ? hon har precis växt ur sina gula med prickar o jag tycker de är så härliga ,,, men inte som knickers kanske ?...
    Nej även de utan mudd är jättefina som knickers, iaf på en tjej för de blir lite tajtare än de med mudd. Min dotter som är 5½ använde lillebrors byxor i sommar som knickers, nådde henne till knäna o satt tajt o fint. Hittar tyvärr ingen bild men just de gula byxorna hade hon till dalmatinlinnet.
  • Zvartaliljan
    violatricolor skrev 2011-10-26 18:51:59 följande:
    Jag tycker det är så synd att Molos prästkragefilt inte finns någonstans längre och ingen lika fin Molofilt heller... Väntar barn nu och hade gärna köpt en sån för de är så otroligt fina. Det händer att de kommer upp på tradera men då kan de sluta på 500 vilket är rätt mycket för second hand....
    haha mycket med 500 för en second hand? Idag såldes det en dockhusfilt för 1400kr på facebook
    GALET!!!!!!! Jag fattar inte hur man bara kan betala så mycket, sorry Veronica du läser säkert här med men du är galen!!!!!!!!!!
  • Zvartaliljan
    Frambuesa skrev 2011-10-26 20:51:53 följande:
    Ni som har barn sedan innan.. hur länge kan en nyfödd bebis egentligen ha strl 50? Kommer den växa ur det på bara någon vecka som vissa påstår..isåfall känns de ju onödigt att köpa fina, dyra plagg i början..  i vilken ålder kan de ha kläderna ''längst'' enligt er erfarenhet?
    mina har varit pyttesmå så de hade strl.50 från 1-2 månader ungefär. 56 från 2-4 månader, 62 från 4-6 månader och 68 från 6-9 månader. Sen från 9-12 månader strl.74 och allra längst varade nog 80, från 12-18 månader ungefär.
    Men då var mina som sagt små, en "normal" bebis kan nog ha strl.50 från nyfödd och ungefär 2-3 veckor max. sen 56 upp till 2månader typ. Men allra längst är det nog 74-80 som kan användas av småstorlekarna oavsett om bebisen är liten/stor vid födseln.
  • Zvartaliljan
    fröken ida skrev 2011-11-02 13:59:37 följande:
    Lillronya.. Är det Hummelskor dina barn har på sig i bildtråden?

Om nån vill vara bud åt mig på salgen får ni gärna inboxa
    snabba puckar i så fall för måste beställa danska kronor imorgon för att de ska hinna komma.....
  • Zvartaliljan
    MejaKiZnic skrev 2011-11-07 21:36:12 följande:
    Bilen var full, -någon som bor i närheten av Helsingborg och vill åka med mig på onsdag. Jag har bil och allt!
    kan du tänka dig köra över Malmö? Vet att greksmurfen skulle hoppa på där i så fall.
  • Zvartaliljan
    fröken ida skrev 2011-11-10 15:02:20 följande:
    Så mycket fint du shoppat Lillronya både till mig själv och Maggan. Jag har tyvärr inte plusmedlemskap så jag kan lägga upp bilder, då skulle ni få se allt fint liljan o loppan handlade till mig (eller ja mina barn är det väl egentligen )
    kan du inboxa din adress o alla uppgifter jag behöver här? Mitt konto på Facebook har blivit spärrat då någon försökt hacka sig in i det o jag vet inte hur lång tid det tar innan jag får åtkomst till det igen Skrikandes
  • Zvartaliljan
    na96gen skrev 2011-11-21 10:20:19 följande:
    i bildtråden fanns en småfolk overall i lila -- finns den att handla fortfarande ? isåfall var {#emotions_dlg.flower}
    nej det är förra årets. Så går bara att hitta på tradera eller på fb. Vilken storlek söker du??
  • Zvartaliljan
    imsel skrev 2011-11-24 22:49:42 följande:
    Nu kommer jag med ännu en NS fråga Skäms
    Vilket par/vilka NS jeans är vidast i modellen?
    Har ingen knubbig son, normal/smal kan man väl säga, men vill ändå ha så rymliga som möjligt Glad  
    de som heter XL
  • Zvartaliljan
    DeniZeus skrev 2011-12-18 23:09:32 följande:
    Hej, 
    jag är ute efter en molooverall till min dotter (en aningen sent) ;) Men funderar över storleken. Hon blir 2år i Mars och använder nu 86 i vanliga kläder. 
    Vad tycker ni att jag ska köpa för storlek? 
    Jag var och klämde på en 92:a häromdagen men jag tyckte den såg stor ut. Är dom stora i storleken?
    Det fanns ingen i storlek 86 så jag hade inget att jämföra med. 

På hemsidan står det att strl 92 är till barn mellan 1,5-2år. Stämmer det?

min son fyller 2 i december o hans 92 kommer absolut räcka hela vintern, finns mycket växtmån. Han är 88cm lång och har 92 i vanliga kläder.
  • Zvartaliljan
    DeniZeus skrev 2011-12-20 21:16:56 följande:
    Tack för era tidigare svar föresten :) Ami och liljan: tror ni en 86 bör räcka då? Låter som ni tycker att strl 92 är stort? Har ni babyoverallerna?
    jag har jr. inte testat baby 92 så kan inte uttala mig om den.
  • Zvartaliljan

Jag köpte 122/128 i linne från vårkollektionen till min dotter som är 118cm och 21kg, det var jättestort, 110/116 sitter finare på henne. Nu iaf, sen vet man ju inte hur mycket hon växer till sommaren.

• Zvartaliljan
    Quiet thoughts skrev 2012-02-26 18:43:24 följande:
    Hej alla. Mer än tusen år sen jag var här inne. De gamla kändisarna känner förhoppningsvis igen mig, veteranerna alltså som varit här i 4-5 år och mer Nån som tänkt köpa denna söting? Blev rädd för priset men den är så söt tycker jag.... (finsk sida) www.lastentaikamaa.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/...
    Ängeln Lova 2003-2010 - Alvin 2007- Påskägget Lykke 2011

Gud så söt!! Hade jag bara haft nån att stoppa i den så hade jag inte tvekat!!
  • Zvartaliljan

Det är väl en smakfråga vad man tycker är fint, så finns ju absolut inget svar på din fråga generellt sett. Jag köper danska och svenska märkeskläder för JAG tycker om färgerna o de roliga mönstren och framförallt att kvalitén slår Lindex o hm m.fl med hästlängder.

• Zvartaliljan
    imsel skrev 2013-01-24 14:46:16 följande:
    Hejhej! Brukar Småfolk komma med skalkläder på våren? Gissar att det kanske bara är på hösten, ser inget på deras sida iaf.. Har inte blivit nån vinteroverall från småfolk, så jag skulle gärna vilja ha skalkläder ist. Helst overall..
    småfolk har aldrig gjort nån skaloverall. De har haft vår/höstjackor och regnkläder. Tyvärr inga bra skalkläder.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17