• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • H I L L A
    Zvartaliljan skrev 2010-04-21 09:50:40 följande:
    När är det lagom att man får det? Mateo är 4 månader nu. Är han för liten?Maia har fortfarande inte haft det och jag är jätterädd att ju äldre hon blir, ju mer kommer hon klia sönder sig!!
    Jag vet inte när det är som lämpligast. Men de säger ju att det är bättre desto tidigare, men hur tidigt vet jag inte....
    Vi lär ha smittan ett bra tag eftersom Love är den första och de andra två lär inte slippa undan. Så fundera du
    Busbellan skrev 2010-04-21 09:51:30 följande:
    Hilla, har ni snö i Växjö med?Idag på morgonen när Ella tittade ut och såg snön skrek ho "JAAAA, SNÖ!"Nej, det är inte JAAAA
    Japp, här är ganska mycket snö, men tror den börjar töa nu, tack å lov
    Barnen klädde precis på sig för att gå ut och leka i snön, överlyckliga!

Bäst att hänga på! Hej så länge!
  • Helle

Hur är Småfolks tröjor i storlek nuförtiden? Kan sonen på 90 cm och ca 15 kg ha 92/98 el ska jag ta 98/104?

• Smultronhjärta
    Helle skrev 2010-04-21 10:08:02 följande:
    Hur är Småfolks tröjor i storlek nuförtiden? Kan sonen på 90 cm och ca 15 kg ha 92/98 el ska jag ta 98/104?
    Jag har 92/98 till Max och de sitter perfekt,hade han varit lite rundare så hade det nog funkat med storleken större också men armarna är då galet långa.
    De gamla har han 98/104 i och de sitter också perfekt
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Helle
    Smultronhjärta skrev 2010-04-21 10:16:07 följande:
    Jag har 92/98 till Max och de sitter perfekt,hade han varit lite rundare så hade det nog funkat med storleken större också men armarna är då galet långa. De gamla har han 98/104 i och de sitter också perfekt
    Hmm.... Gustav är ju rundare än Max och jag har ett par av de gamla, typ smågiraffer, bilar som han kan ha både i 86/92 och 98/104 just för att de är smala i ärmarna, då sitter de ju uppe ändå. Men de nyare är väl vidare? Jag vill ju gärna att han ska kunna ha dem ett tag också. Vilken skulle du ha satsat på?
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2010-04-21 09:53:13 följande:
    Jag hade nog inte velat att barnen hade det så tidigt, är ganska skönt om man kan förklara lite för dem och att de inte har blöja. Sätter sig ofta ganska mycket i blöjområdet nämligen eftersom det blir så tätt där
    Okej, då får jag hoppas på att vi inte åker på det då. Hade hoppats på att Maia skulle få det innan Mateo kom. Träffade massor med barn med vattkoppor men icke - det fick hon inte. ALLA andra sjukdomar kan den ungen få men inte detta!
  • Smultronhjärta
    Helle skrev 2010-04-21 10:18:26 följande:
    Hmm.... Gustav är ju rundare än Max och jag har ett par av de gamla, typ smågiraffer, bilar som han kan ha både i 86/92 och 98/104 just för att de är smala i ärmarna, då sitter de ju uppe ändå. Men de nyare är väl vidare? Jag vill ju gärna att han ska kunna ha dem ett tag också. Vilken skulle du ha satsat på?
    Max och Gustav är till längd och vikt nästan lika stora så jag hade nog tagit 92/98 för jag tycker att de just nu sitter bäst på Max. Vi har några nya i stl 98/104 och de funkar men sticker i mina ögon just därför att de är lite för stora*gillar inte för stora kläder*
    Å andra sidan så har Gustav en storlek större på Lindexjackan{#lang_emotions_dreamer}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Helle
    Smultronhjärta skrev 2010-04-21 10:22:02 följande:
    Max och Gustav är till längd och vikt nästan lika stora så jag hade nog tagit 92/98 för jag tycker att de just nu sitter bäst på Max. Vi har några nya i stl 98/104 och de funkar men sticker i mina ögon just därför att de är lite för stora*gillar inte för stora kläder* Å andra sidan så har Gustav en storlek större på Lindexjackan
    Ja, hans mage är inte att leka med Å andra sidan är det ju fint när tröjan sitter lite tight också. Jag har för mig att jag har har någon i 86/92 (t-shirt) från förra sommaren som han fortfarande kan ha så då borde ju 92/98 bli bra. Tack
  • Greksmurfen
    {#lang_emotions_throwup} orka hålla med  T ...... har ju hälften kvar typ känns som det tar en evighet å dona utan prolistern =S.....

smultron såg du mitt tidigare inllägg t dej {#lang_emotions_dreamer}......
    mamma till Maximilian född 081028
  • Greksmurfen

angpende vattenkoppor funderar jag på att vaccinera maxen faktiskt, man vet ju aldrig hur jobbgt dem får det. min kusin som är 8 hade med svårt å få att men fick det nu när brosdotter hade det. han var mycket prickig å hade vattkoppor i halsen med.

mamma till Maximilian född 081028
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17