Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2010-12-20 09:37:20 följande:
    Oj, hur orkar du
    Nu har jag precis lämnat Ella på dagis, hon hostar för fullt men hon är ju frisk i övrigt så hon fick faktiskt gå idag.
    Nu ska jag skriva klart min del i grupparbetet, sen till Växjö en sväng imorgon, SEN har jag jullov
    Det gör jag inte.
    Nu har jag varit på citygross. Känns som om jag är överkörd av en ångvält. Kanske inte ska köra på i den här hastigheten?

Skönt med jullov!!

Jag jobbar imorgon, sen är jag ledig till den 1 januari.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya

Hej i tråden!

Vad hittar ni på här idag?

HÄr är resultatet av en natts arbete i mitt kök.

• lillronya
    Busbellan skrev 2010-12-20 19:14:13 följande:
    Ronya:
    Åh så fint det blir i köket!
    Vad duktig du är

Nu måste jag ju snart komma på besök igen så jag får se det live
    Tack!
    Ja jag är så nöjd. Är ju inte riktigt klar än. En liten remsa golv som R måste hjäälpa mej att såga och en vägg till att måla. Men snart så.
    Och så kyl, frys och diskmadkin. *längtar*

JApp hoppas på ett besök snart!
  • lillronya
    Mamma till Simon skrev 2010-12-20 19:17:15 följande:
    Det blev jättefint!
    TAck!
    Ja med tanke på hur det såg ut innan så är allt fint. Men jag är supernöjd!
    Tipsar dej med om att kika i min köket-mapp bland bilderna om du vill se den totala förändringen.
    Tillägger att vi bott här sen 98 och att köksrenoveringen endast pågått i 1½ år.
    Innan dess har vi klarat oss med det gamla.
  • lillronya
    1 och 1 är 3 skrev 2010-12-20 19:29:16 följande:
    Att fixa det är för mej fortf ett frågetecken.. att du dessutom gjort de med 5 ungar är helt fantastiskt! Sååå mycke god mat jag fått frå¨n den spisen! Hjärta Allt går om viljan finns! Du har en vilja av stål!
    Ja det är ett frågetecken för mej med nu.
    Tack så mycket, du är så bäst på att ge mej komplimanger!Hjärta
    SmillaMilla skrev 2010-12-20 19:31:22 följande:
    Ronya: Fint kök!
    Tack
  • lillronya

NU tänker jag vara ot, som vanligt.
    Men ni är ju bäst att ventilera med.

Nu ikväll har två av mina töser lagt fram ett förslag som de tycker är jättebra.
    Jag kan se många fördelar men är ändå lite tveksam.
    Vill höra er åsikt.

Nikita och Anjelin vill dela rum, istället för att Emilio och Anjelin gör det.
    N vill inte sova ensam och det vill ju inte A heller.
    Dessutom leker N ofta med A. De gillar samma saker till viss del.

Frågan är ju hur länge N uppskattar den här uppdelningen.
    Hon är ju tio år och A fem...

• lillronya
    SmillaMilla skrev 2010-12-20 19:39:29 följande:
    Åhhhhhh i dag hade svea sovit utan napp på dagis. Så nu fortsätter vi hemma Mutad o klar ligger hon nu i sängen UTAN napp!!!!!
    Å vad bra!!

Vi kör ju utan välling här och det diskuteras varje kväll men funkar ok ändå.
  • lillronya
    SmillaMilla skrev 2010-12-20 19:48:24 följande:
    Jag tror nog att det kan vara lättare för tjejer att dela rum än för en tjej och en kille. Så om de själva vill så byt. Det går ju alltid att byta tillbaka om några år om N tröttnar på lillsyrran.
    .
    Busbellan skrev 2010-12-20 19:55:14 följande:
    Alltså jag hade testat!
    Kanske vill de inte det i flera år, men då går det ju att byta på nåt sätt igen när det behövs
    Ja det känns ju som att det är värt ett försök när de själva ber om det.
    Ni vet ju vilket strul vi haft för att få A i säng. De senaste kvällarna har de två gått upp tillsammans och lagt sej. N läser saga för A och sen sover de tillsammans i småttarnas rum.

Mer möblering att fundera ut, med andra ord.
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2010-12-20 20:42:52 följande:
    Godkväll. Tar en paus från julstressen här. Slått in alla julklappar o upptäcker att vi inte har en enda till Mateo O ingen födelsedagspresent inhandlad till honom heller...känner mig hemsk men har totalt gått in i väggen o inte orkat tänka så mycket på julklappar o presenter så han glömdes bort...tips på vad jag kan köpa? Någon leksak helst, inte för dyr...

Ska lägga upp lite bilder i bt, var ju ett tag sen nu men har inte tagit så många bilder på sistonde.
    Hej!
    Vad kul att se dej här
    Du behöver ju inte känna dej hemsk för att ni missat presenter till Mateo. Han är ändå för liten för att förstå.
    Kramar
  • lillronya
    JsN skrev 2010-12-20 20:59:02 följande:
    Lillronya, hur går det med vällingavslutningen?

*ignorerar att inte veta vad som finns i paketen* Och gläds åt de fina paketen jag fick i brevlådan idag. Imorgon hoppas jag på skalställ och soldräkt. Och förhoppningsvis dyker pyttes sandaler upp redan på torsdag (början på nästa vecka är OK också)

Liljan, Mateo är så liten att han fortfarande tycker snörena är lika roligt som innehållet. Vi försöker hålla paketantalet nere eftersom vi vet att pytte kommer få så många paket ändå på julafton. Dock kom vi igår på vad hen behöver och skulle gilla att få, så nu är min mamma satt på barnkabinväskeletning. Bästa med det är att pytte får följa med och prova att storleken är bra.
    Tack för att du frågar.
    Det går ok.
    Inatt höll jag ju på med golvet och så länga jag höll mej från sängen så sov han som en stock. Räckte att jag la mej sen så gnällde han eftr välling.
    Fast nöjde sej till sist med vatten.

Ikväll sa han: Jag vill ha melle.
    Jag: men den är ju slut. Nu dricker du ju inte melle mer utan vatten om du är sugen på något på natten.
    Han: Men jag kan följa med dej till coop och köpa ny.

Så himla söt!

Jag tror att om jag brukar allvar med att lägga honom i sin säng så kommer han nog snart att sova bättre.

Bra presentidé till pytte!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17