Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Kristyr skrev 2010-12-26 20:46:02 följande:
    2 par baggy XL (eller liknande) och ett par sånna beiga army med röd stjärna ofodrade stl 86.
    Aha!
    250 kanske eller nåt sånt? Eller det är kanske snålt?
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    Kristyr skrev 2010-12-26 20:54:14 följande:
    fundera med på nått sånt.. kanske 260 inkl frakt

180 pp som budstart? Drömmer
    Ja det låter bra.
    Busbellan skrev 2010-12-26 21:02:14 följande:
    Gokväll på er
    Pustar ut här
    Gästerna har gått hem och kalasen är färdiga för det här året, nu har vi inga födelsedagar förren till sommaren *skönt*
    Godkväll!
    Skönt att ha det avklarat nu.
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2010-12-26 21:21:40 följande:
    Jag orkar inte ens ordna med kalas för Mateo har jag kommit fram till...kommer bli lite öppet hus för de som vill komma förbi en stund o gratta. Men jag ska baka tårtor till två kalas den 28 *pust*.
    Mateo är ju så liten så han har ändå ingen nytta av något stort kalas eller fin tårta...tar lite extra raketer den 30 för honom istället.
    Tänk att han redan fyller år. Vad tiden går fort!
    Du gör helt rätt i att sortera ut vad som är mest viktigt.
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2010-12-26 21:30:16 följande:
    Mateo är så ovan vid folk så han skulle mest bli rädd av kalas...han har varit på ett dop med mycket folk men då sov han sig igenom det. Annars är han inte så van...

Jag är livrädd över hur det ska gå på dagis nu...han börjar inskolning nu den 10 och den 17 börjar jag skolan...heltidstudier...men undrar om det kommer gå att lämna honom på dagis. Han har bara varit ifrån mig 3 dagar totalt på ett helt år...och då var han hemma med sin pappa! Han är världens mammagris som praktiskt sitter fastsydd på min höft hela dagarna och försöker någon annan ta honom eller jag sätter ner honom så skriker han hysteriskt så tårarna rinner o han blir alldeles knallröd o börjar kippa efter luft...(med detta kan ni ju ana att jag ändå längtar tills han börjar dagis...)
    Du jag tror det blir superbra med dagis.
    Lite distans till varandra blir nog bra.
    Vet hur det är att inte vara ifrån sitt barn.
    E och jag var inte heller ifrån varandra det första året och han har fortfarande inte sovit borta och han är 3½ nu.
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2010-12-26 21:45:00 följande:
    F börjar skolan igen den 10 o behöver fullt fokus redan då...projekt som ska in den 11. Så nej det får bli jag som tar den tyvärr...
    Önskar vi haft dagmamma men finns inge här i närheten...Maia hade det innan vi flyttade till karlskrona o jag saknar verkligen henne
    .
    lillronya skrev 2010-12-26 21:35:36 följande:
    Du jag tror det blir superbra med dagis.
    Lite distans till varandra blir nog bra.
    Vet hur det är att inte vara ifrån sitt barn.
    E och jag var inte heller ifrån varandra det första året och han har fortfarande inte sovit borta och han är 3½ nu.
    Maia var aldrig problem o skola in för hon var så van vid andra som tog hand om henne, vi bodde närmre släkten då så hon sov ofta hos mormor o morfar eller kusinerna. Mormor har inte ens vågat testa o ta hand om Mateo en natt än...testade två timmar när vi var på bio o det gick inget vidare...hysteriskt skrik hela tiden och min mamma börjar bli för gammal för att orka med det...så någon avlastning är inte att räkna med så därför längtar jag så tills han börjar dagis...känns hemskt o säga det men detta året har varit jättetufft för mig o jag har känt mig som fastkedjad..
    Tufft att inte kunna få avlastning. Håller tummarna för att dagisstarten blir bra för er alla!
  • lillronya
    Busbellan skrev 2010-12-26 21:41:49 följande:
    Här finns det inga dagmammor kvar i hela stan
    För Ellas skull spelar det ingen roll, hon är en riktig dagisunge, men det finns ju många barn som passar bäst hos dagmamma.

Har ju själv växt upp i ett dagmammehem, mamma var det
    Alltid massvis med ungar, vi 6 syskon och så 8-10 dagbarn, underbart
    Min mamma var också dagmamma. Mysigt!!
  • lillronya
    Busbellan skrev 2010-12-26 21:51:00 följande:
    Ja, jag gillade verkligen livet som var hemma.
    Kommer ihåg att jag tyckte det var dötrist på helgerna, nget att göra ju
    Jag med. En massa små barn att leka med när man kom hem från skolan.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2010-12-26 21:52:29 följande:
    Fy vad snabb jag var, sen mitt senaste inlägg har jag hunni dra bort alla lakan ur sängen och slängt dem i tvätten.
    Ella spydde som vanligt såhär på kvällen när hon nyss lagt sig, börjar tröttna på att bädda med nya lakan så gott som varje kväll
    Snabb du är!
    Varför gör hon det?
  • lillronya

Varför är det så många som har dagisstart den 10nde?
    Är ju helt ute ur den karusellen. Har iofs knappt varit i den.

Jag börjar redan få ångest för att Anjelin ska börja skolan till hösten.

• lillronya
    Kristyr skrev 2010-12-26 21:57:39 följande:
    vardagen börjar igen då
    Ja det vet jag ju.men jag tänkte att man kanske börjar när man har behov av en plats.
    Eller det är dags att börja jobba för er alla då.
    Usch jag har pinsamt dålig koll på det här, så det är bäst jag är tyst så jag inte gör bort mej.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17