Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Duntoffla skrev 2011-02-22 17:30:51 följande:
    Ok, troligen inget för mig då. Alltså klartgul gillar jag men inte neongul

Är det ngn som har den rosa Katvigsuiten jag la ut i BT? Vet ngn hur den ska vara i materialet? Den känns sladdrigare i tyget än vanliga Katvigsuits men den ska ju vara av återanvänd bomull. Ville bara kolla om den ska vara lite tunnare/sladdigare
    den är klaaargul inte alls neon
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan bellaobia.blogspot.com/
  • Buttelina
    Busbellan skrev 2011-02-22 17:44:44 följande:
    Nån som är lite sjukvårdkunnig här?

August fick åka till vc idag och limma ihop ett sår under hakan.
    Nu i em/kväll ser jag att det blött lite, syns genom plåstret som sitter över.
    Är det nåt man bör kolla upp eller går det ens göra nåt?

Man måste ju sy eller limma ihop såret inom 4 timmar och nu har det ju ändå gått längre tid än så. Är de bättre att bara låta det vara?
    ring sjukvårdsupplysningen. beror lite på hur mycket det öppnat sig.
  • Buttelina
    Busbellan skrev 2011-02-22 17:55:23 följande:
    hmm, det är ju omöjligt att se
    Han har först limmat, sen täckt såret med strips, sen en plåsterlapp över och sen täckt med sån där genomskinlig plåste/tejp/hinna eller vad man nu kallar det
    jaha hmm blöder det "mycket"? lillebror var inne och blev limmad igår och han drog av limmet idag :O

så nu är där liksom lite blod men det är ytligt, limmet inne i såret håller ihop det så det är inte öppet länge om man säger så.
  • Buttelina
    Busbellan skrev 2011-02-22 18:21:51 följande:
    Nej, det blöder inte mycket, det syns bara att det blött igenom plåstret, men tror knappt det blöder längre för det ser nästan tokat ut det som är där nu
    men då är det säkert lugnt! avvakta!

duu kan fråga dig med ang ns tröjorna.. de randiga. du har 120/130 till A va? kommer det bli tokstort till lillebror.

ronya har 92/98 till sina och lillebror är ju nästan 10cm större än dom, kan man verkligen bara gå upp en strl då? känns ju sådär Obestämd
  • Buttelina
    Busbellan skrev 2011-02-22 18:56:55 följande:
    Ja, han har 120/130 och den är lite lång i ärmarna till honom så det kan nog bli lite stort
    Men tror du inte 104/110 räcker. Ella har ju en i den storleken, men den är lång i ärmarna till henne
    Saraia skrev 2011-02-22 18:43:01 följande:
    blöda kan det göra trots att man limmat/tejpat ett sår så d e nog ingen fara
    Bra att veta, tack
    har du bild där man ser den på ella tydligt? lillebror är ju både längre och bredare än henne Obestämd. skit när dom ligger sådär mittemellan. bor micke tyckte 120/130
  • Buttelina
    Lalalong skrev 2011-02-22 19:21:39 följande:
    Lägger mig i

Här är Klara i 104/110. Detta var i höstas så hon var ju lite kortare än nu. 96-97 cm kanske.

phpe2bvud.jpg

phpweluim.jpg

Armarna är uppvikta. 
    Den är ju visserligen stor på henne. Men Alexander är ju en bra bit längre än hon var här också så..

tackar för iläggningen tusen tack!!
    Busbellan skrev 2011-02-22 19:23:18 följande:
    Butte:
    Här är Ella i 104/110 och August i 120/130, han har mudden vikt. Är kanske risk för att 104/110 blir lite smalt för din A för den sitter ju inte så stort på bredden på Ela

tack för bilderna jag provade en av bellas molo tröjor, den fina modellen och den satt slimmat hmm detta är svårt. hur lång är A och vilken strl har han i molos tröjor?

sista frågan jag lååvar
  • Buttelina
    Busbellan skrev 2011-02-22 22:20:39 följande:
    Håller med Ronya, jag älskar med MAT:s anorakar
    Både snygga och bra. Ella som är 101 cm kommer ha 110 i vår och August som är 119 cm ska ha 122, men den storleken har han kunnat använda ett bra tag nu
    Sen måste jag säga att det absolut är värt att kolla in Lindex fix också
    då blir 116 bra till bella antar jag?
  • Buttelina
    sesssan skrev 2011-02-24 20:43:43 följande:
    Hej alltså hjälp mig, min dotter 103 cm, ska vi byta till 104 eller 98 på den lila klänningen,????Om din dotter lillronya är 99 och har 92 på sin så borde vi ju ta 98 då.... kompisen hade ju köpt 110 så hon druknade typ i den Och imon ska vi skicka tillbaka och byta den. Vet inte vad jag ska välja känns konstigt att ta 98 när hon inte hade detpå typ 1.5-2 år..men är dom så stora..??

isabel är 110cm och 104 satt bra!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17