• JsN

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Smultronhjärta skrev 2010-04-09 21:20:32 följande:
    Va..skulle jag släpa hem en massa gratisgrejer...
    *jag tror jag fick mer än dig*

Jag är allvarligt rejält förvånad över hur pass bra jag var, jag brukar vara värdelös på att gå på mässor!
  • JsN
    lillronya skrev 2010-04-09 21:36:24 följande:
    Å vad bra att den funkar!!
    Japp, jag är jätteglad!
  • JsN
    lillronya skrev 2010-04-10 16:09:13 följande:
    JsN: Supersnygg lite kille i bt med fina jackan och coolaste jeansen.Men alltså det uppviket räcker inte för att jeansen ska passa E... Skulle du när du har tid och lust vilja inboxa mej midjemått och innerbenslängd på de? Verkar mysko tycker jag.
    Köpte vi samma modell då? Jag köpte babyvarianten med sex fickor som gick upp till stl 104 tror jag. De är mjuka och strechiga och rätt tajta. (Hade inte pytte haft blöja hade de dock nog varit alldeles för stora över rumpan nu.) Mäter senare när jag tar av henom byxorna. Det är ju ett rejält uppvik, typ halvvägs upp till knät, men jag tycker det funkar. Och de känns så sköna!
  • JsN
    Buttelina skrev 2010-04-10 18:38:26 följande:
    låt honom pinka överallt. påminn honom var 10e minut att han kanske är kissig. lillebror kissade inne på golvet typ 10ggr om dagen de första 5 dagarna och han satta sig ner på huk och klämde ut barkbåtarna på golvet med men sen klickade det och vips kom han på grejen. allt som allt tog det två veckor att få honom fullständigt torr dag som natt
    Fast det bygger ju också på att de bryr sig... Pytte struntar i om byxorna är kissblöta. *suck* *pust* *stön*  (Min unge har full koll, men hen vill inte)

JAg kan inte påminna, för om hen inte känner något just då så triggar frågan att hen blir kissig så det tar ca 3-10 min efter att man frågat tills hen kissat ner sig. Men det är klart när man tajmar kissnödigheten så funkar det...

Just nu säger pytte att till sommaren ska hen sluta med blöja. (Är hen inte torr när sommarlovet börjar så plockar jag bort blöjan ändå, sen får jag se om det är hot eller mutor som räcker längst)
  • JsN
    Greksmurfen skrev 2010-04-10 18:52:58 följande:
    hmmm oj då... kanske skulle frsöka få maxen tott till sommaren då;)... han fyller två sista okt.... men han har ju använt pottan sen han var 7mån :P.... senast idag nr 2=P.. det lasset hade vatt lägage i blöjan kan ja säga ...
    Pytte har också alltid suttit på pottan och vet precis vad man gör där. Hen från 21-30 månader hade vi inte en enda bajsblöja (hemma, på dagis bajsade hen lika ofta i blöjan som på pottan) och några veckor före hen fyllde två var hen i princip torr. Men tydligen inte tillräckligt torr att gå tillbaka till dagis så det gick åt fanders. Sedan ett par månader bajsar hen i blöjan hemma också.

Sen går det jättebra vissa dagar när vi är lediga och hen själv har valt att ha småbyxor istället för blöja. Då går vi på toaletten. (Eller om man åker tåg eller är iväg och berättar att det blir svårt att byta bajsblöjor, då säger hen till...) Så hen vet och kan, men har kommit på att det är något hen själv bestämmer över. Det är väl bara att vänta ut, eller bestämma att blöjorna är slut (så det blir väl att ta både natt och dag samtidigt...)
  • JsN
    1 och 1 är 3 skrev 2010-04-10 19:43:19 följande:
    Smart! *Rusar genast* Jag har aldrig i hela mitt liv varit såhär förkyld... jag brukar bli lite snuvig men nu har jag fått rubbet, svullen hals, som sen övergick i hosta och blodig hals å så helt igentäppt näsa/bihålor på de... FY säjer jag bara!
    Maken har varit dålig mer eller mindre sedan början av februari. Nu var han hos läkaren i fredags och fick slemrörsvidgande och hostmedicin och kåvepenin. Och allergimedicin.

Den här vinterns förkylningar har allmännt varit både värre och mer långdragna än vanligt. Undrar om det beror på att det var så mycket vinter?
  • JsN
    lillronya skrev 2010-04-10 22:09:08 följande:
    Hej i tråden!!Måste ju berätta att idag föddes den lilla bebisen som ska ha de sööööta små suitsen jag har köpt. Å vad det ska bli roligt att se om de gillar de!
    Fick dina barn _också_ en kusin idag! Det fick pytte!
  • JsN
    Smultronhjärta skrev 2010-04-12 16:28:19 följande:
    Frågar här också..OT som vanligt Någon som har en kolsyremaskin typ Sodastream och som dela med sig om lite åsikter om den? Jag fundilerar på att köpa mig en kanske...
    Vad vill du veta? (Vi uppgaderade dock när vi flyttade och det numera inbyggt i kylskåpet)
  • JsN
    lillronya skrev 2010-04-12 16:31:14 följande:
    Vi har en och det är superbra! Finns alltid bubbelvatten hemma, man slipper asa de tunga flaskorna.
    För att inte prata om miljövinsten med att köra vatten kors och tvärs över landet och världen!

Flaskvatten är inget annat än idioti! Med egen kolsyremaskin slipper man och får bra (bättre?) vatten men med bubblor!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17