Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Buttelina skrev 2010-08-04 23:04:34 följande:
    suupernice shopping mina bilder ligger med där nu

fick du 50% på filten med?
    Spanade nyss! Skönt att se att vi alla är av samma skrot och korn B-). Jepp, filt på 50 %. Får se om Karla godkänner den eller inte. Fina regnbågar du länsade .
    Storasyster 0710 & lillebror 0912
  • Stormis
    movie skrev 2010-08-04 23:08:22 följande:
    Precis det  menade jag, då förstår jag tack för hjälpen
    Var så lite så .
  • Stormis
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-05 15:10:44 följande:
    Tack snälla!! Solig
    Åh, vad skönt att slippa leva i ovisshet så onödigt länge. Hoppas att de kan fixa snabbt svar på fvp nu med då. Hjärta
  • Stormis
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-06 14:24:31 följande:
    hej tjejer!

morf ul gick bra idag,förändringen på hjärtat är ju där, menhon hittade inget mer som va avvikande, vi valde att göra fvp så nu är det gjort, nervös hemsk väntan och i slutet på nästa v vet vi. nu ska vi försöka tänka på annat domhär dagarna, idag blir det ju vila för mig.

bubbel bebisen va det full rulle på iallafall, inte helt enkelt att genomföra provet med den lilla busen där,

tror jag ska uttöka lurv förrådet en aning idag, många va fina
    Skönt att höra och bra att det "baaaaara" tar en vecka för svar {#emotions_dlg.flower}. Tycker att lurvshopping låter som ett utmärkt val idag
  • Stormis
    ChokladMoshin skrev 2010-08-06 21:11:56 följande:
    Ok, får väl ta en 56 och sen shoppa ny i vår sen
    lillronya skrev 2010-08-06 21:07:29 följande:
    Jag menade hur du tänkte med mjölkpulvret. Skrev lite knäppt bara.
    Det borde finnas men jag VET inte.
    Annars är ju havremjölk inte kylvara om det är därför det inte funkar med vanlig laktosfri mjölk.
    Näe, det var nog jag som var luddig som vanligt
    Havremjölk får jag tyvärr inte i mig, ska åka utomlands i 3v. och där finns inte laktosfritt och jag måste få i mig ca ½ l. mjölkprod. om dan......
    Varför måste du få i dig 0,5 l mjölkprod om dagen? Pga calcium? Köp såna brustabletter och ta under dessa tre v istället så kan du dricka vcad du vill . Det finns inga speciella låglaktospulver, men mängder av mjöljfria. Men de smakar apa och är i princip odrickbara för en vuxen som vet vad gott/mindre gott innebär.
  • Stormis
    ChokladMoshin skrev 2010-08-06 21:28:02 följande:
    Ja, och mycket snö på ellledningarna så det blir strömavbrott, DÅ bakas det tydligen mycket bebisar i Sverige
    Stormis skrev 2010-08-06 21:24:13 följande:
    Varför måste du få i dig 0,5 l mjölkprod om dagen? Pga calcium? Köp såna brustabletter och ta under dessa tre v istället så kan du dricka vcad du vill . Det finns inga speciella låglaktospulver, men mängder av mjöljfria. Men de smakar apa och är i princip odrickbara för en vuxen som vet vad gott/mindre gott innebär.
    Äter redan dubbel dos kalcium tabletter, har gjort en sån magsäcksoperation och behöver därför få i mig så mycket. Men får nog fuska på semestern.
    Du är alltså rekommederad att få i dig nära 3000 mg Ca per dag? Jag har glömt de speciella rekommendationerna då jag inte jobbat spec med GB, mest "bara" med tarmopererade. Ta då 3 tabl per dag? Och oavsett så går det ju som du föreslår att "funka" lite med just detta under semstern. I vanliga fall har ju kroppen en förmåga att anpassa upptaget av Ca (och järn för den delen), dvs kroppen tar upp mer om den får mindre, dock vet man nog inte hur det funkar i ditt fall.
  • Stormis
    Busbellan skrev 2010-08-07 21:51:48 följande:
    Jag tycker Svea ska ha bubbelgum, kommer bli sååå fin på henne
    Håller med. Såg Bubbelgummen idag. Heeeeelt underbart fin rosa färg. Kanske inte den mest praktiska, men inte sååå ljus. Men helt underbar färg. Superfin på lintottar som Karla och Svea. Ska lätt köpa den om jag får sålt den gröna jag har här hemma.
  • Stormis
    Busbellan skrev 2010-08-07 22:20:48 följande:
    den gröna borde väl inte vara några problem att sälja jättefin ju
    Köpte ju både 92 och 98 i vintras eftersom jag inte visste vilken stl som skulle passa. 92 kom jag fram til skulle vara för liten så den sålde jag ganska lätt på T för 950 kr på Köp Nu, så nej, jag borde ju kunna lyckas lika bra med 98'an. Men fattat att T tar 50 kr i provision för den auktionen ! Är lite sugen att lägga den på Blocket istf för T (och FB så klart). Jag gillar den gröna jättemycket, perfekt för lek och smuts här där det sällan ligger snö. Men jag vet att K skulle gilla en rosa så mycket mer i år så jag får se hur jag gör. Köpte ju trots allt dessa för att slippa nypris...
  • Stormis
    SmillaMilla skrev 2010-08-07 22:56:31 följande:
    Nä men Svea blev tokigt förälskad i den, när vi satt här o försökte välja lurvar.
    Är även hon inne i råååååååsa perioden
    Tic1 skrev 2010-08-07 22:56:25 följande:
    Är den väldigt skarpt rosa?? Har en Molo softshell i rosa från våren, vet du om bubbelgummen är mkt skarpare? Funderar på en jacka i den färgen men har ingen möjlighet att se den innan jag beställer  
    Nu minns jag inte nyansen som du vill jämföra med, men denna var som den heter, Bubbelgumsrosa . Tänk stor-rosa-boll-tuggummi. Inte ljus och inte mörk, utan lysande mellanrosa på nåt sätt. Om du gillar rosa kommer du inte att bli besviken oavsett. Jag lovar.
  • Stormis

Bubblan:
    Hur lång var Bubblis förra vintern, med tanke på brallorna? Vi har såna i samma stl till denna vintern. lite orolig att de blir för stora nu?. Gissar att hon nu är ca 91. Har dock köpt hängslen till.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17