Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

stjärna4 skrev 2010-08-10 07:56:19 följande:
    Måste fråga er ang kvaliten på molo.Köpte den lila tröjan med stjärnor till min flicka baby 92 och har tvättat den 2 gånger och den är redan helt noppig på det rosa(kanterna)Är det så dålig kvalite eller har jag haft otur??
    Kan inte svara för allt eller för just den. Men jag har också erfarenhet av att vssa kantband blivit fula ganska direkt. Hade ett äldre set med Amors änglar, de blev noppriga i en tvätt. Sen finns det å andra sidan de som håller för evigt!
    Storasyster 0710 & lillebror 0912
  • Stormis
    lillronya skrev 2010-08-10 16:27:57 följande:
    Hej!
    Nån här som har hummeloverall som kan hjälpa mej?
    Kan ett barn som är 80 cm nu ha hummeloverall i 92 i vinter? Jag kommer ju inte ihåg.
    K var 80 förra sommaren och hon hade 86 i vintras. Större hade nog varit lite för stort.
  • Stormis
    Saraia skrev 2010-08-10 17:25:17 följande:
    åååå vet ej hur jag ska göra; har en kikkid lurvoverall i urfin lila stl 62 m matchande mössa, o har nu även köpte en lila lurvvoverall fr MOLO i stl 56 - det skiljer ju sig inte jättemkt i stl.... E det onödigt med två???? Eller ska jag lämna tillbaka molon o köpa när vår-lurvarna kommer???! *I-landsproblem*
    Har du jämfört axel-gren-måttet med? För det kan ju vara ganska kort på KK och längre på Molon. Så kanske så att du tillochmed kan ha KK först? Oavsett hae jag inte köpt Molooverall i den stl nu på fullpris. De kommer ju sänkas och i de stl brukar de ju finnas kvar. Nånstans .
  • Stormis

Lila tycker jag är superfin och mer flickig än pojkig om den ska könsdelas. Matador är bra .

• Stormis
    ängeln83 skrev 2010-08-10 19:40:52 följande:
    Tanken är att hon ska använda den så fort det finns tillfälle, än så länge är det ju lite för varmt.
    Vore ju kul om den passade även till våren men den kommer nog vara lite väl stor hela hösten/vintern. Hum...nä jag byter nog till 80 istället.
    Karla är född i oktober och är ju också "liten" liksom dina barn. Hon hade 80 den vintern hon var 12-18 mån och den var aldrig för liten. Hade nog kunnat ha en 74 med, men då var det ju den grå med cerise kanter och de var ju större än de som är nu. Hon kunde ha samma overall hösten när hon blev två, funkade bar när hon stod upp, men vid nöj/sitt blev den för kort i benen så jag sålde, men hade kunnat behålla. Så jag tror lätt att du klarar dig med 80 hela säsongen. Och annars, stackars dig som får köpa en till
  • Stormis
    Saraia skrev 2010-08-10 20:02:44 följande:
    Nån som vet om d e stor skillnad på lurvoverall i 62 o i 56??
    På vanliga suitsen är det kanppt nån skillnad alls. Förr var 56-benen superlkorta, men de har "förlängt" dem lite nu.
  • Stormis
    solouniko skrev 2010-08-10 20:32:32 följande:
    Så mkt fina lurvar ni köpt tjejer Vet inte vilken jag gillar mest ännu, lila, gula och turkos ligger högt upp på listan Men, har någon sett fyrverkerimössan från Molo i stl 1-2 år? Har fått ett sånt habegär på den
    Kom inte in till stan idag, hoppas att min lokala butik fått in så att man kan få se irl nån gång! Än är nog min favvis den lila, men jag har för 17 jämnt lila lurvar till K . Varför ska de alltid vara fiiiinast? Turkosa underbar med, men den blir nog till lillebror då. Har ju en råååååsa tjej...
  • Stormis
    SmillaMilla skrev 2010-08-10 20:43:38 följande:
    Stormis: Alltså nu står det helt still. Med vad hette de där kläderna som du köpte till K? Pricess kläderna som var till super pris. Vet du vilka jag menar?
    Pomp de Luxe, hoppas stenhårt att de kommer med ny kjol i annan färg i höst. Ser hene aldrig så lycklig som när hon har denna kjol Hjärta, gulletussan .
    Pepper79 skrev 2010-08-10 20:46:56 följande:
    var inte de från Pomp de Lux. Eller jag kanske är helt ute och cyklar Obestämd
    Cyklar helt rätt
  • Stormis

Nu behöver jag hjälp med ett fynd/kap/hklöö från Babyshop. Har velat på en reaklänning där sen lääääänge och en stor del av rean äts upp av frakten (Smultron - passa dig!!!). Hade kunnat ta frakten om det inte vore så sumt att jag ganska nyligen beställde därifrån. Liksom sååå retligt! Och nej, jag "vill" inte lurvshoppa just nu då jag:
    1) har typ 5 till K...
    2) har typ 4 till S...

• Stormis
    Smultronhjärta skrev 2010-08-10 21:07:06 följande:
    Men du, har du inte beställt den ännu?! Tänk så är den borta imorgon-vad du kommer ångra dig isf...
    KÖÖÖÖÖÖÖP
    Kasta med en lila lurv när du ändå har ångan uppe
    Ha ha, visste att du skulel dyka upp som gubben i lådan nu jue . Nope, har inte beställt! Vill gärna ha lila Hjärta, men då MÅSTE en annan lila flytta... Fan, måste kolla vad jag har B-) BRB
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17