Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Greksmurfen skrev 2010-08-13 22:52:17 följande:
    ja okej... det hade maxen  typ i stl 98
    får reda från BoR om de får tag i stl 98 i dubbeldragkedjade rainbow på mån-tis
    Du, lilla Melina känner sig bortglömd i din sidfot . Och vad fick du av oss . Bild?
    Storasyster 0710 & lillebror 0912
  • Stormis
    stökmamma skrev 2010-08-13 23:15:07 följande:
    va har ni fått för mail om gratis auktioner? Jag fick bara om ingen osålt avgift i helgen
    http://kampanj.tradera.com/promo/saljyra/

Tolkar detta som att ALLT är gratis på 3 auktioner. Dvs alla tillval, provision, osålt beroende på om det säljs eller ej.
  • Stormis
    solouniko skrev 2010-08-14 13:53:36 följande:
    hejhej tjejer! Kom just hem från en liten gårdsloppis här, eller ja liten och liten var den faktiskt inte Fyndade en orange/blå kativg tshirt i 80 för 10 kr Och en lila/röd tröja i 92 för 15 kr Nöjd!
    Topp! hemma fr loppis jag med, men kom 15 min efter öppning. Vet inte om det gjorde nån skillnad. Mest väldans urtvättade grejer. hittade dock två KikKidsolhattar för 25 kr st, nya Popvantar, simbyxor och simskor. Allt av en slump av samma säljare (allt låg nummermärkt, men blandat). Gissar att vi hade ungefär samma smak . Dock sa en av de som jobbar där samma sak så de hade säkert redan snattat åt sig det bästa.
  • Stormis
    stökmamma skrev 2010-08-14 14:27:35 följande:
    åååh har ni varit på barnloppis?? Hur funkar det, nån som vet?  hur är kläderna märkta?
    HAr säckar med kläder och tänkte försöka mig på något sådant nu i höst... Mimmis klass kan få sälja fika till klasskassan
    De få jag varit på har gått till som så att man får lämna in kläder märkta med pris och ett tilldelat nummer. Sen sköter andra resten. Och tar 20-30 % av det pris man själv angett. Bra om man har saker som man annars i princip slänger, visst blir det pengar, men det är ju BILLIGT vi snackar (och urtvättat etc...) så inga stora summor per plagg. Sen är det alltid roligt att se folks fantasiprissättningar. Vi bor ju nära Gekås och många handlar ju där. Så en babypyjamas som tex kostar 39 kr där sätter folk 20 kr för i värsta tänkbara urtvättade skick .

Du såg mitt inbox?
  • Stormis
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-14 18:12:26 följande:
    BTW... Nån som e bra på att tyda UL bilder? Drömmer

När man kollar Plupps bilder så ser man kön på en av dem, men lite svårt att tyda va re e
    Nope, men enl bm som gjorde vår us ser man snopp/pung hos pojke och 3 vita streck på flicka. Sen tycker jag ul-bilder är svåra överlag. Ser inte ens upp eller ner ibland .

And vagn  - om du tidigare älskat Bugga tror jag du har svårt att använda nån annan, Visst - köp en Happy eller liknande, men efter 2-3 mån kommer du ha panik och byta. Lovar. Visserligen är inte landet + snö bästa Bugga-kombon, men det plogas ju + att vintern bara är ett par månader. Å så det sedvanliga tänket med andrahandsvärdet .
  • Stormis
    jompa skrev 2010-08-14 20:31:44 följande:
    Ja hon hade fått några chanser tidigare att vara snäll på, detta var inte det första hon gjorde och jag sa klart och tydligt till henne att om hon inte var snäll så skulle hon inte få något lördagsgodis.
    Nu fick hon inget och sonen har ätit upp sitt så lite lugnare har vi nu fått
    Åh, så svårt det där, men skönt att det lönade sig. Oavsett vad man gör tror jag att man alltid ska vara konsekvent och stå på sig (vilket ju också leder till nästa fråga - är detta värt striden? Minns en kväll då hon ville sova i sin baddräkt. personligen tycker jag att det verkar ganska oskönt så jag sa nej, hon fick spel, meen eftersom jag hade sagt nej var jag ju "tvungen" att stå på mig och det var ju en liten onödig fight så att säga ). Att det inte lönar sig att tjata och skrika. Vilket min dotter inte förstår iaf . Hon skriker sig blå oavsett, kanske nåt med den magiska 3-årsåldern... Puh!
  • Stormis
    Kristyr skrev 2010-08-14 20:56:34 följande:
    oj... råkade bli ett köp nu!

www.tradera.com/Lilarandig-troja-fran-Katvig-...

men det skulle väl inte komma så mycket fint katvig till hösten?

Måste nog rensa ur mer ur sonens garderob av de kläder han använder tror jag...Drömmer
    NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ, sån letar jag ju efter!!! Kanske helst i 98, men en 92 hade ändå gärna fått flytta. Hoja om du ångrar dig och vill låta köpet gå till mig... Du får den till bra pris sen i såna fall 
  • Stormis
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-14 21:09:31 följande:
    den e fin den

vår 98 börjar bli liten
    lillronya skrev 2010-08-14 21:11:20 följande:
    Hoppsan då! Vill den flytta?
     I såna fall till mig
    Kristyr skrev 2010-08-14 21:00:43 följande:

vi kan ju kanske byta......*hoho*

Ha ha, vilken är det du är ute efter...? Rosa med elefanterna kan jag nog kalla urvuxen nu. Även om det sviiiiider Gråter.
  • Stormis
    lillronya skrev 2010-08-14 21:15:52 följande:
    Hörredu! Vi behöver katvigar här. Bidde ju ingen salg för mej i våras.
    Snart tomt på såna här ju.
    Hörredu! Hjälpte ju inte att jag åkte på salg. De hade ju knappt nåt långärmat och det var ju det jag ville ha . *repeterar för mig själv - Katvigs vårsalger suger och man måste alltid på alla salger vara där första dagen*
  • Stormis
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-14 21:26:50 följande:
    så du skulle gissa på en lillebror? Drömmer
    Jag med utifrån den bilden. Men tilläggas ska att jag är usel "Här ser du armen." -"Öh, ja just det, det gör jag... NOT"
    stökmamma skrev 2010-08-14 21:30:34 följande:
    Japp gjorde jag. Syns på måndag Vart ska ni?

Precis som jag funderat på... hur sitter prislapparna?  tänkte ta en liten startsumma och sen 20% på det som blir sålt över den summan och kanske mimmis klass får dela på lite av lokalen  om dom tar fikaförsäljning ( jag har MASSOR av 5krs plagg )
    En bit frystejp på plaggen som sen är lätt att ta bort. Blev det mössan med?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17