Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

svischan skrev 2011-03-08 21:11:02 följande:
    Hej alla! Long time no see! Allt väl med alla????

Här växer lilleman som bara den, och storasyster likaså. Jag la in en bild på Milton i BT.
    Vet vi än om det blir Molo salg i vår? Tyckte jag hörde nånstans att det inte skulle bli någon då, utan till hösten istället. Vet man något än???
    men åhhh vilken gooding
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan bellaobia.blogspot.com/
  • Buttelina
    svischan skrev 2011-03-08 21:54:37 följande:
    Tack Butte! Vad stora dina små har blivit, man blir nästan chockad att tiden går så fort=)
    jaa tiden går superfort. har tänkt på dig! du får hänga här lite mer jue!
  • Buttelina
    Tjollabolla skrev 2011-03-08 22:13:09 följande:
    JAA det gör ni! Den är såå hemskt söt på!
    såå himla söt. måste få tummen ur och komma till hm
  • Buttelina
    tessan27 skrev 2011-03-08 22:37:37 följande:
    Hej, jag brukar lägga in bilder i bilis ibland men skriver inte här värst ofta eller läser inte så mycket heller men man blir så glad av att titta på alla era söta ungar i sina färgglada kläder, älskar färg

Nu har jag en liten fråga, ska beställa den gula Nova Star tunikan med fjärilen på till min dotter och undrar hur den är i storlek. Min Maja är 104 cm och väger 15 kg, så hon är en liten tunn tjej som växer sakta, 5 år är hon. Hon har strl 98 i den rosa klänningen från i höstas, den med volanger på och den sitter bra på bredden men börjar bli lite kort. Den här gula tunikan fanns ju bara i dubbelstorlek så frågan är ju om 104/110 blir alldeles för bred... Någon som vet??

brukar kolla på dina barn i bildis, så himla goa

har inte tunikan själv men en kompis har den till sin normal stora dotter 109cm och hon har 104/110. DOCK så hade jag tagit 120/130 till min dotter som är 110cm och väger ca 19. så det borde ju funka med 104/110 till din? den har ett fint fall så bredden ska nog inte vara nått problem

• Buttelina
    svischan skrev 2011-03-08 23:00:45 följande:
    Haha, jag är ju mammaledig, så jag har inte tid
    Men jag shoppar fortfarande lika mycket. Dock vägrar Manda Molo och Katvig numera, hon vill ha mer "svängiga" kläder. Det är alltså med sorg jag säljer helt nya kläder med lappar kvar som hon skulle kunna ha, helt rätt storlek och allt.
    Men Milton, han bor i danska suits. Jag t-shoppar mycket begagnat, men under vinterrean så köpte jag upp mig tom storlek 74 (!)  Men han är ju redan på 68 i suits, så jag borde ha gått upp ännu mer. På byxor och bodys är han dock en ren 62:a.

Jag är inte helt ok med att köpa minisuits för 300 kr alltså, där går min gräns. Så inga nyheter har hittat hit än, men jag är väldigt sugen på katvigs lila/lila. Min grabb är väldigt unisex, han passade kanonbra i orange/rosa och hollys helrosa=) Som nyföding hade han den röd/cerisa suiten, den skulle jag vilja ha igen i större storlek.

Min kusin har öppnat barnklädesbutik, hon säljer lite roliga märken tex Nova Star och Cup-cake, men där går Manda och väljer Name it! Och det är krig varje gång vi går in på HM, hon vill bara ha Hello Kitty, men det vägrar jag köpa. Möjligtvis trosor och strumpor.

Ska försöka hitta en syskonbild på dem med danska kläder på, det borde inte bli alltför svårt  
    åh nä vägrar hon alla fina molosar :-O inte bra manda
    nä att köpa suits för 3-400 hade inte jag heller gjort. det är få plagg överhuvudtaget som jag har köpt till ordpris. jag är en rea jagare åhh en lila/lila tror jag han blir URFIN i!! det är ju bara så underbara ränder! sjukt fina!
    Name it och hellokitty låter sådär
    Isabel är en tacksam liten tjej som gillar det mesta. hon hittar sina favoriter av det jag väljer att köpa. dock önskar hon sig ibland vissa saker lite extra men då är det oftast nått molo hon önskar sig och det kan jag väl gå med på hon vill gäärna ha den svarta klänningen med en leopard på från molo.. tycker den känns lite höstig men är där nån bra rea så får hon den. hon är så glad för allt hon får min lilla snutt <3 lillebror däremot vägrar velourbyxor han vill bara ha vissa jeans annars är det leggings som gäller
  • Buttelina
    svischan skrev 2011-03-08 23:59:06 följande:
    Vad skönt att kunna köpa vad man vill till sin 05:a! Vad lyxigt! Det har jag fått lägga ner. Köper jag något utan att hon ser innan så använder hon det inte! Därför är det ju kanon att ha en liten rackare som inte bryr sig om vad han har på sig, bara det är torrt och lagom stort=) Och sådant finns det massor av i hans lådor=)

Härligt med lillebror och leggings! Jag kan förstå att han tycker om leggings, det är ju jätteskönt och smidigt och framför allt lekvänligt! 
    åh vad stor manda blivit!! och goa söta lillebroren jag fasar för dagen då bella vägrar ta på sig vad jag vill ja hon vägrar också velourbyxor men allt annat använder hon.

Leggings är mega härligt, jag har det själv varje dag ju så
  • Buttelina

godmorgon alla
    för ca 30min senstog barnen med vinterkläderna på och vi var redo att gå.. men så bara spyr alexander Obestämd. nu springer han runt och leker som ingenting :-O. men lämna på dagis gör jag inte OM det nu skulle vara kräksjukan.. åhh känner mig så taskig mot min gruppkamrat men vad gör man liksom. Mange jobbar toklångt borta så han hinner inte komma hem så jag hinner dit ändå

Blää, men det är bara till att ställa om

• Buttelina
    Mawe123 skrev 2011-03-09 09:05:37 följande:
    Åh nej, hoppas det inte är riktig magsjuka Kräks 

Så jobbigt med detta dåliga samvete man får när barnen är sjuka!

Här har sjukorna bara avlöst varandra sen vi kom hem från thailand, magsjuka,
    streptokocker, svinkoppor, förkylningar, feber. Känns som att pojkarna aldrig är friska samtidigt.

Denna vecka är det sportlov här och jag hade tänkt ta semester några dagar och hänga i backen med barnen, nu blir det istället att bara skjutsa upp storebror och åka hem igen och sitta inne och VAB:a med lillebror som haft feber sen i söndags, så less på denna sjukstuga nu!!
    hu fy för! ja det har i princip varit samma här. det är så jobbigt.
    Tjollabolla skrev 2011-03-09 09:12:18 följande:
    Åhhh fy vad trist gumman! Hoppas det INTE är kräksjukan... Bläää. Eller, kräkis som jag läste på FL igår.
    nää fyy hoppas inte det är kräkis haha
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2011-03-09 09:18:08 följande:
    Ja det går någon lustig kräksjuka här nu.
    maia kräktes två gånger, sen var det inte mer med det.
    Mateo kräktes kaskader i flera dagar, mådde bra ett par dagar, kräktes kaskade igen ett par dagar och sen bra ett par dagar så jag lämnade barnen till dagis igår, efter en halvtimma fick jag hämta hem dom för då hade Mateo värsta diarren så det hade gått upp över halva ryggen och så har det fortsatt nu. Bytt 5-6 hemska blöjor om dagen nu och undrar när denna jävla magsjuka ska försvinna...själv har jag haft det nu i snart 2 veckor o orkar inte med både mig själv och barnen mer. Tjatat på sambon att han ska vara hemma någon dag men han kan inte Blir inte mycket pluggat här för mig...

Hoppas Alex bara fick något tillfälligt dåligt i magen så det inte är denna hemska magsjukan som går.
    usch så himla jobbigt konstigt kräksjuka ni har då :/
    ängeln83 skrev 2011-03-09 09:39:56 följande:
    Godmorgon flickor.
    Även här har vi haft sjuka barn, båda barnen hade 40 graders feber inatt plus att Liam fick sin otäcka krupphosta igen, idag verkar dom dock hyfsat pigga, skumt.

Väntar fortfarande på mitt NS paket från Kidelin som vägrar dyka upp, o så kommer nog Babyshop idag, meeeera colibri
    usch vad friska alla är nuförtiden :-/
  • Buttelina
    Tjollabolla skrev 2011-03-09 09:48:16 följande:
    Så där blir Lia alltid när hon får tänder! Hon har 3 på G nu och serverade oss 3 bajsblöjor en NATT förra veckan. Tack tack för det ja!
    kul att byta bajs på natten
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17