Inlägg från: ängeln83 |Visa alla inlägg
  • ängeln83

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Ha ha, det fick fort, nu är bilden bytt

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83

Godmorgon flickor.

Här är det riktigt tråk väder idag, jag som tänkt att vi skulle åka och titta på veteran lastbils rally men det känns sådär lockande i ösregn.
    Sambon jobbar tills kl 18 ikväll, alla vänner/familj är upptagna, så hur sjutton fördriver man denna dagen?

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Duntoffla skrev 2010-05-15 09:24:20 följande:
    God morgon!Vi hade trist väder igår men nu skiner solen från klarblå himmel. Snacka om väderomslag.Ni får köra inomhuslekar varvat med ngn film idag. Här blir det ett par timmars jobb för sambon och sen måste han mecka med ena bilen. Kul Själv ska jag antingen tvätta bilen eller skrapa färg på balkongen. Ingen rast, ingen ro. Först är det frulledags!
    Morning

Vi hade ganska fint väder igår men idag är det grått och regnigt igen Så tråkigt när man inte kan vara ute på samma vis.

Här hemma finns det iof hur mycket som helst att göra men jag känner mej något mer begränsad med två barn
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83

liljan

Häääärligt bildbombning
    O va stor Mateo blivit, han ser så lång ut

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Buttelina skrev 2010-05-15 10:18:00 följande:
    storasyster har ingen birdietröja? hade ju varit fint om dom machat varandra två olika molo mönster på samma bild kan se blarrigt ut
    Håller med, ska man köra mönster så ska man köra på samma. Annars tycker jag det är finast med lite stilrenare kläder på en sån bild, typ Katvigs är ju fint.

Vi ska ta syskonkort om några veckor och jag tror jag kör på nya rosa Katvig till Meja och den underbara gröna till Liam, och jeans till det.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Zvartaliljan skrev 2010-05-15 10:27:34 följande:
    han är bara 60cm lång nu, 4½ månad gammal, så så jättelång är han väl inte, 56 sitter perfekt nu men 62 funkar också Hur lång är lilla tjejen nu? Tänker på ett par tokbreda kaninbyxor i 68 (ordentligt åtdragna hängslen i bt, men han lär aldrig växa i dom på bredden!!)
    Aha, tyckte han såg längre ut, men det var nog främst på bilderna i suits, och då ser dom ju ganska så långa ut
    Meja var 61 cm när hon var 4 mån, så där var dom ganska så lika

Skulle tippa på att hon är runt 70 cm lång nu, har inte varit på bvc på en månad men hon brukar växa ungefär 3 cm i månaden

Mh...fast jag gillar inte dom ninerna *duckar*
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    CamillaJ skrev 2010-05-15 10:45:27 följande:
    Ingen rolig rea nån ha att komma med :)
    Matador har 30% fram tills kl 14 idag med koden blixt.
    Annars har jag dålig rea koll just nu.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    CamillaJ skrev 2010-05-15 10:51:56 följande:
    Tack ska kika lite då ...Ängeln83 vart hitta man molo pussel byxorna??Iofs jag ha inte kollat överallt men där jag kollat ha jag inte hittat några.
    Jag köpte dom här på T, hade dock tillfällig hjärnförvirring för jag köpte 56, Meja har 68
    Vilken storlek vill du ha? Sålde just dom här i 56 på FB.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Zvartaliljan skrev 2010-05-15 10:54:26 följande:
    hihi nä alla kan väl inte gilla alla print, bra det Mateo ser väl rätt lång ut för att han är så smal...men nu har han ändå lagt på sig en del. Vägde ju 4kg när han var 57cm lång och väger nu 5,6kg till 60cm så har ökat bra på bredden Men jag räknar inte med att han blir så lång han heller...Maia var bara 74cm när hon fyllde 1. 74cm och 7kg, kusinen fyllde 1 nu och var 83cm och 10,5kg
    Ja det är väl så, jag är ju lite fjompig överhuvud taget när det gäller print, tröttnar så sjukt fort på dom, har en massa prästkragar här hemma som jag redan tröttnat på {#lang_emotions_sealed}

Ja så är det nog, Meja såg också lång ut innan men sen när hon la på sej lite babyhull så jämnade det ut sej lite.

Ojdå, lite skillnad där ja
    Mina barn blir nog ganska långa, verkar som dom har ärvt sin pappas längd, men jag hoppas Meja ärvt lite av min längd också, inget kul om hon blir sådär super lång som tjej kanske.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    CamillaJ skrev 2010-05-15 10:59:27 följande:
    Hm typiskt !! Jag vet inte hur dom är i storlek men hon hade växt en del förra veckan 3 cm på 3 veckor så hon är 58 cm ungerfär
    Då hade jag satsat på 56 el 62.
    Meja provade ju 56:orna och dom var alldeles precis på gränsen till för små, hon är cirkus 70 cm lång.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17