Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ängeln83 skrev 2010-04-29 22:22:19 följande:
    Ja verkligen, speciellt på baby flick, jag köpte också basleggingsen, tror jag köpte i alla färger nästan Åh va fina dom tröjorna var, men dom finns inte på nätet va?
    Jaa, fanns hur mycket fint som helst Joo vi måste nog köpa lite fler färger och en till vit, det passar så fint till alla grylliga moloklänningar

Nä, dom verkar inte finnas på nätet konstigt nog. Det är ju nyheter? De fanns också i alla möjliga fina färger!
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko
    stökmamma skrev 2010-04-29 22:24:05 följande:
    dom  trekvart med liten rosett? trodde det va andra jag missat Är dom lika stora i strl i år ?  va fick Milla för strl?
    Nä det är dom Fast jag fattade inte att det var trekvart förrän hon använde dom hemma Såg inte det i butiken. Jag tog 80 till Milla, lite stora men kändes onödigt med 74. Tröjorna var dock stooora, tog 80 först men bytte till 74 och dom är ändå stora!
  • solouniko
    ängeln83 skrev 2010-04-29 22:26:32 följande:
    Brukar inte hitta så mycket på HM men till Meja har jag köpt en massa.Tror leggingsen kommer användas flitigt i sommar, perfekta bas leggings ju. Hum nä jag hittar dom inte där, får kika i butik istället, det kan ju skilja en del i sortimentet.
    Jo verligen. Jag brukar inte heller handla där, när jag tänker efter tror jag inte Milla äger ett enda plagg därifrån faktiskt. Ja fram tills i förrgår då, nu är lådan full med HM plötsligt Ja tröjorna fanns både på pojk och flick i min butik, 49kr, helt galet billigt
  • solouniko
    ängeln83 skrev 2010-04-29 22:31:03 följande:
    Ojdå, jag tog 74:a till Meja, då kanske det blir lite stort? Fast iof har hon några leggings i 68 från HM som sitter perfa nu.Hur stor är Milla?
    Hmm ja, jag vet inte. Dom kanske kryper lite efter tvätt? Jag hade nog kunnat ta 74 till Milla men det kändes onödigt så det blev 80. Hon är väl ca 74 cm och väger strax över 9 skulle jag tro.
  • solouniko
    ängeln83 skrev 2010-04-29 22:37:02 följande:
    Ja det gör dom säkert iof...hm, nu blev jag lite osäker här.Meja väger 7,3 och är 68 cm lång nu, och hon lär ju säkert växa ytterligare en del innan sommaren kommer. Jag chansar på 74:a, orkar inte ändra ordern nåt mer nu , går ju alltid att skicka tillbaka i värsta fall.
    Hon växer ju säkert lite till innan sommaren Sen stannar dom väl av litegrann. Iof har millas alltid växt långsamt Hon hon har nog haft 74 sen hon var kring, 8-9 månader nått sånt kanske? Och fortfarande då, men nu köper jag mer i 80 också
  • solouniko

Godmorgon! Yes jag fick mig ett par NS shorts till Milla, tog 80 och hoppas det blir lagom till sommaren? 70% är ju gaaalet! Hon har 74 på hennes harem men jag tror hon hade kunnat ha 80 också, är de likadana i storlek?

• solouniko
    Greksmurfen skrev 2010-04-30 07:47:46 följande:
    jag tyckte shrtsen såg lite stora ut när jag var på mässan.. där hade de tyvärr bara stö 68 kvar men 74 hade maxen kunnat ha.... men den som kan mest ns är ju lillronyan ;)... hur lång är millan?
    Åh, hoppas de inte är för stora bara! Milla är nog 74-75 cm lång och rätt tunn, men jag tänkte att eftersom hon har 74 på sina NS jeans nu så kanske 80 blir bra om någon månad. Hoppas!
  • solouniko
    Greksmurfen skrev 2010-04-30 07:52:57 följande:
    hmm ok.. maxen e 10cm längre ;).. han e 84....sen beror ju allt på hur långa man vill ha shortsen??, vet att dem sa att man inte skulle ta för stora i shorts iaf... men det e ju svårt.. du kan ju mala henne å be henne mäta dem just in case=). så ser du ju hur långa dem blir annars...
    Joo det är klart, ja dem är då betalda och klara nu iallafall.. Kanske jag skulle maila och höra om de i 74 finns kvar ändå? Vad har Maxen för storlek på jeansen?
  • solouniko
    RååSa BuBBlan skrev 2010-04-30 07:58:41 följande:
    Men nä va roooooligt!!Har ni sålt lägenheten nu? Grattis till huset
    Tack Joo lägenheten är såld efter mycket gormande hit och dit, men nu så Vi får huset den 12e Maj och ska vara ute ur lägenheten 1a Juni så det blir perfekt Kliar i fingrarna av inredning, renovering och pyssel så det har blviit lite barnkläder på senaste
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17