Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Smileycat skrev 2010-05-23 21:26:15 följande:
    hjälp mig nu tjejer Vad för "måsten" ska jag be om att det kollas efter på salgen?Mest sommarkläder behövs, till Ebba då 98cm lång nu och Liam är nästan 79cm och deras storasyster är ca110cm..Hon har typ helt fria händer, men vet att jag brukar jämt sitta o dregla över era inköp ändå, så kom med idéer!
    Svårt att ha måste på salg, inte lätt att hitta just det man letar efter
    Men linnen och knickers är ju inte fel.
    Till Ebba hade jag tagit 104 i linnen och 80 i babybyxor som knickers. Där har jag lite koll eftersom min dotter är ungefär lika stor
    och babyklänningarna också såklart, hon kan helt klart ha 92 i babyklänning om hon är 98 cm lång
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    stökmamma skrev 2010-05-23 21:41:19 följande:
    du behöver inte ett par turkosa 104 oxå??
    Men jag kanske behöver {#lang_emotions_dreamer}
  • Busbellan
    Smileycat skrev 2010-05-23 21:41:28 följande:
    Vet att det är svårt med måsten, men "stora önskemål" då Babyklänningar har jag några.. men inte årets, fast de lär väl inte finnas iaf.. Har bla. älgar, dalmatiner, butterflies (blåa) och svarta stars med rosa kantband, men den sista har definitvt blivit för kort... och de andra tycker jag är på gränsen faktiskt, men hon har långa ben, vet inte om det spelar ngn roll..Tror iaf att "mitt bud" köper fint, annars finns T eller så jag är bara glad om ngn köper..
    Nej, det kan ju inte bli fel, finns ju bara Molo där
    Hand i hand klänningen kan du ju alltid hoppas att den finns där
  • Busbellan
    stökmamma skrev 2010-05-23 21:48:54 följande:
    ska jag vara ärlig vet jag inte vilka shorts ni pratade om från början
    FY på dig att luras så
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2010-05-24 09:36:51 följande:
    40 grader tycker jag nästan är lite Mina barn får skyhög feber när de väl får feber, speciellt anton, han ligger då alltid på 41.5. 42.3 har han haft som högst, vid 42.5 skulle vi ringa ambulans. Då var jag orolig kan jag säga.
    Ja, här har ju ella också sådär hög feber, över 42 har hon inte haft, men över 41 får hon nästan alltid är hon är sjuk. Hon hade så hög feber i lördags och då låg hon däckad. Men igår när hon "bara" låg runt 39 grader var hon hur pigg som helst
  • Busbellan
    ängeln83 skrev 2010-05-24 11:28:31 följande:
    Undrar detsamma Spanade lite på VV:s men jag vill ha mer tips, o gärna inte allt för dyra eftersom Mejas huvud lär ändra storlek några gånger under sommaren.
    Jag tycker Lindex har fina enfärgade, med en stjärna uppe på huvudet. Vet dock inte i hur små storlekar de finns
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2010-05-24 12:18:26 följande:
    ja det är väll bara att inse att jag måste sälja den fina blå, med vita prickar
    Varför måste du sälja den? är den för liten?

Jag tog ändå 1-3 år till Ella och den passar henne
  • Busbellan
    Stora E o Lilla E skrev 2010-05-24 15:25:11 följande:
    Hej hopp!Tittar in här med en liten fråga till er som förhoppningsvis vet och kan råda lite...Har eventuellt ett par pärlplatte-ballerina på g till min tjej. Hennes fot är ca 12.5 cm. Tror ni att 23 passar på henne? Skon lär vara knappt 14 cm. Hur är modellen? Sitter dom bra, eller är dom mest fina? Smala? Andra erfarenheter?Tack tack...
    Kan kanske bli lite stort, jag tycker de är ganska breda, eller rättare sagt höga kanske. Blir lite väl mycket lluft mellan uppe på foten mellan foten och skon
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2010-05-24 14:49:30 följande:
    Ja jag tycker att den är för liten för Svea. Sitter ju på toppen på huvudet
    Måste testa den på Ella igen, men hon var ju med när jag köpte den så den borde passa fortfarande tycker jag
  • Busbellan
    lillronya skrev 2010-05-24 21:18:52 följande:
    Ja ungefär Hon skickade vår reseuträkning till tre stycken....
    Är det ok om du får dina pengar i svenska? Jag har ju redan växlat och vet inte om jag vill avvara några danska slantar
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17