Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Är lite smått irriterad på fridolina

Beställde ju NS där till 30% Tyckte frakten var lite väl dyr (44 kr) men jag beställde två plagg så jag tjänade ju en del på det i alla fall jämfört med normalpris.
    idag får jag ett mail om att ett av plaggen inte fanns, men det andra var skickat. betalade alltså 44 kr i porto för ett plagg. mycket man tjänade på det alltså

Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    Tjollabolla skrev 2010-05-28 22:47:30 följande:
    Irriterande!! Jag är irriterad på mylittleztore. Beställde katvig och lite annat där när det var 40%, tog det på faktura. Efter 2 veckor mailade jag och frågade vad som hade hänt, då fick jag till svar att hon hade skickat bekräftelsemail och att jag skulle betala in. Jag hittade en sak till jag ville ha på sidan, mailade och bad henne lägga till det och återkomma med summa. OK, det fixar jag! skrev hon. Sen har hon inte hört av sig mer! Nu får det banne mig va så...
    Gahh, hur intresserad är man egentligen av att sälja då

Sen tycker jag det tagit lite tid för henne att tala om för mig att byxorna saknades, betalade med kort i söndags kväll, idag fick jag mail om att det andra plagget var skickat
  • Busbellan

Hjälp mig nu tjejer!
    vet inte riktigt vad jag ska ta mig till med Ella, blir lika velig varje gång hon är sjuk.
    Hon har ju ätit penicillin mot sin öroninflammation sen i onsdags. tors-fre var hon feberfri.
    Idag vaknar hon igen med feber på 40 grader. Bör man söka läkare eller vänta?

Hostar hemskt också, airomiren hjälper inte riktigt mot hostan denna gången, men hon är inte särskilt rosslig, men det brukar ju inte höras på henne att hon är.
    Har legat hela förmiddagen och sovit nu

Jag blir ju så velig dels eftersom jag antar att de på sjukhuset inte tycker det är nån mening att vi kommer, det sa de ju till oss sist när förloppet var ungefär det samma, då var det dock halsfluss hon hade först. Den gången slutade det ju med att hon var inlagd över en vecka.
    men det är ju inte så troligt att det är så illa denna gången, men vågar man chansa?

• Busbellan
    Zvartaliljan skrev 2010-05-29 11:17:06 följande:
    Jag tycker du ska åka in med henne. Hon har ju varit sjuk så mycket o har ju så känsliga luftvägar. Lilla stackarn vad tufft hon har det
    Ja, får kanske göra det. Drar sig lite extra eftersom det är 6 mil till banrakuten. Jouren här åker jag inte till, de missade ju hennes tillstånd sist vi var där, när vi sen hamnade i Växjö
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2010-05-29 12:06:28 följande:
    Stackars lilla Ella! Jag tycker hon har feber konstant. Så åk in med henne!
    Ja, det har hon känns det som i alla fall.

Nån nämnde nyligen nåt om immunbrist och då börjar ju tankarna snurra med en gång.

Nu ska vi äta lite här, sen tänkte jag ringa sjukvårdsrådgivningen och höra vad de säger
  • Busbellan
    h80 skrev 2010-05-29 21:05:58 följande:
    En storleksfråga. Jag har köpt klänningar i storlek 92 på salgen, tänkte dottern skulle ha dom nästa sommar. Men de ser så stora ut. Hur långa har era tjejer varit o hur gamla när de har haft klänningar i storlek 92?
    Ella blir 3 år i sommar och har 92 på klänningarna. Hon är 96 cm lång nu
  • Busbellan
    Buttelina skrev 2010-05-29 21:12:32 följande:
    jaa dom kanske funkar.. men dom ÄR stora i strl. busbellan har dock också 92 på sin dotter och hon är 3 tror jag så..
    Du har koll du
  • Busbellan
    lillronya skrev 2010-05-30 18:46:32 följande:
    Hej i tråden!Hur har ni det?Fy vad jag saknar att hänga här när jag inte gör det. Abstinens... Har haft min syster på besök. Vi kollar alltid på eurivison ihop. Idag har vi firat Michaela och Emilio som fyller år nu i veckan.E har fått tårta för första gången och han blev helt lycklig. Egentligen var det som en minitårta bara för honom som konditorn hade gjort. Helt mjölk och bärfri. Den synen var värd hur mycket som helst!När vi tidiagre frågade honom vad han ville ha när han fyllde år så önskade han sej en tårta.
    Men åh vad härligt med första tårtan
    Kan tänka mig att han var lycklig

Här blev det inget eurovision i helgen, kändes inget kul när inte Sverige var med
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2010-05-30 20:34:02 följande:
    Gahhh jag skulle behöva klona mig.vill så gärna åka på ott men det är väll bara att inse att jag inte hinner
    Usch vad tråkigt
    Men jag förstår dig om det hänger på att du behöver ta med dig barnen, för jag hade inte heller åkt med barn
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2010-05-30 20:36:39 följande:
    Ja barnen måste jag ta med mig. men det är det minsta bekymret Skall ju vara på sjukhuset i uppsala kl 14.30 o jag tror inte att jag hinner in till stockholm o sedan ut till uppsala i tid.
    Nej, kan nog bli lite körigt
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17