Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

lillronya skrev 2011-02-13 09:29:13 följande:
    Ja allt är ju relativt.

Usch jobbigt med måsten!
    Vi har sagt att vi ska städa på gården idag. Men jag fryser. Inte alls sugen på det!
    Tur att MAtilda med familj kommer och hjälper till. Då kan grabbarna jobba och vi kan fika.
    Det tycker jag låter som en bra plan

Du tänkte ju förresten fråga om när ni har sportlov hos er?
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-02-13 09:38:34 följande:

V 8 har vi lov.
    Ni vill inte ha besök nån dag då?
    Tänkte försöka jobba på så jag kan vara ledig nån dag den veckan. tis-ons tror jag det är jag inte har nåt i skolan
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2011-02-13 09:44:49 följande:
    En tradera fråga!

Nu skall allt i min sälj låda ut på tradera. Men hur gör ni med alla molo tröja. Skriver ni även namnet på printet i rubriken? Kommer ju inte ihåg vad de alla hette.
    Jag skriver printet i rubriken på de plagg där jag kommer ihåg vad det heter
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-02-13 09:46:34 följande:
    Det vill vi gärna.
    Jag jobbar tisdagkvällnatt och onsdagdag. Men jag har redan funderat på att ta ledigt då.
    Men tar jag inte ledigt kan ni ju komma på tisdagen.
    Ja, i så fall kan vi ju komma tisdagen
    Tar du ledigt så kommer vi gärna onsdagen istället för då behöver vi inte tänka på nån tid att vara hemma eftersom A går till korttids på ons
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-02-13 09:52:41 följande:
    Aha har han bytat dag?
    Jag slutar redan 13.30 så för min del får ni ärna komma då. Om det är bättre?
    Ja, han har bytt dag
    Vilken koll du har

Om du orkar det efter att ha jobbat både natt och dag så kan vi ju ta em på onsdagen
    Vi kan ju bestämma det senare, säg bara till om ni har något annat inplanerat
  • Busbellan
    Buttelina skrev 2011-02-13 10:36:58 följande:
    jag funderar faktiskt  på det jag med. bella ska nog få ett sånt när hon fyller år
    Köp ett ds!
    Används massor här. Det är ju Noras egentligen, men nu har Ella kommit igång och spelar hela tiden
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2011-02-13 10:49:34 följande:
    Vad har ni för spel som Ella gillar?
    Hon spelar allra mest super mario, men även det där man ska ta hand om hundar är popuärt
    Men det är lite svårare för henne att klara själv.
    Super marion fixar hon utan nån hjälp och det är ju att föredra
  • Busbellan
    Zvartaliljan skrev 2011-02-13 17:07:26 följande:
    Någon här? Sitter o degar i väntan på första jobbnatten...börjar kl.22 o jobbar tills 6 men kan absolut inte somna nu Tyst Lär väl bli tufft första natten innan man kommer in i ny dygnsrytm...

Barnen har vi varit o lämnat i Göteborg hos farmor o farfar. De har tjatat om att få ha barnen en vecka och nu blev det ju lite akut eftersom de inte kan bo hemma i vårt hus just nu så nu ska de bo där en vecka, och sen en vecka hos mormor och morfar. O så får vi se hur vi går vidare sen efter det...huset är mögelskadat för er som inte hängt med ang. det....
    Känns tufft o lämna Mateo så här...har inte ens haft barnvakt en enda natt innan o så ska man vara ifrån honom i 2 hela veckor
    Usch förstår att det känns tufft
    Men det är ju ändå det bästa för dem så som läget är

Lycka till med nattjobbet!
  • Busbellan

Sitter här och funderar lite över tider jag ska ha under praktiken.

Har lite tur eftersom jag kan styra endel över dem själv. Jag ska göra ca 6 timmar/dag och min handledare är där mellan 8-12 varje dag så den tiden ska jag vara där i alla fall. Men nu har jag lite olika alternativ jag funderar över.

Ska tillägga att inget av barnen har något emot lite längre dagar på dagis/fritids då och då

Ella till och med skäller på mig ibland när jag hämtar henne innan mellanmål för hon har inte varit där nånting ju
    August går antingen till 15 eller 16.30 på fritids oavsett hur länge jag jobbar

De alternativ jag velar mellan är:

alla dagar 8-14. det positiva är att jag slutar ganska tidigt alla dagar, men jag hämtar då Ella precis innan mellanmål varje dag och får fixa det med en gång vi kommer hem

eller mån 8-14, tis 8-16, ons 8-12, tors 8-16 och fre 8-12. Här får jag ju visserligen två ganska långa dagar men även två riktigt korta där jag kan få ite tid med Ella innan vi hämtar August, det kan hon behöva

eller mån 8-14, tis 8-14, ons 8-14, tors 8-16, fre 8-12

• Busbellan
    Zvartaliljan skrev 2011-02-13 17:49:39 följande:
    Jag skulle satsa på några längre dagar och några kortare Då blir det inte så enformigt o så får ju E lite egen mammatid precis som du säger.
    SmillaMilla skrev 2011-02-13 18:09:49 följande:
    Det sista alternativet tycker jag låter bäst.  Jag har också fått välja mina tider på jobbet. Jobbar 8.30 till 14 mån-tor. Fredag 11-16 (17). På fredagar hämtar sambon barnen på dagis vad 15.30.
    Jag är riktigt nöjd med mina tider.
    Tack för era svar, ja just nu lutar det nog åt något av alternativen med olika tider i alla fall
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17