Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Hej på er!
    Vad händer här idag då?

Kikar in mellan våra läkarbesök
    Har Noras avklarat, snart ska jag iväg med Ella

Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    Duntoffla skrev 2011-02-17 10:58:05 följande:
    Hej

Här är det lugna gatan. SJälv försöker jag uppbåda mig till att ta tag i städningen men av ngn anledning häckar jag fortfarande här

Vad är det med kidsen? Något allvarligt? 
    Nej, inget allvarligt
    Nora skulle till barnmot. på koll eftersom hon väger lite för lite och inte växer så mycket. Ska göra kostregistrering på henne samt handröntgen för att se hur långt hon kommit i tillväxten

Ella ska bara på halvårskontroll för astman, sjuk är hon ju egentligen men de tyckte vi kunde komma ändå så får läkaren höra hur hon låter när hon inte är riktigt frisk
  • Busbellan
    Duntoffla skrev 2011-02-17 11:13:57 följande:
    Ok. hoppas att de kan hitta ngn orsak till vikt/växten. Men kan det inte vara så att de ligger lågt ett tag och sen spurtar på ordentligt med växten? Vad kan man göra åt det?
    Tror inte man gör så mycket åt det om de inte ligger jättelågt, då kan man skjuta på puberteten vet jag så att de växer nåt år extra
    men jag är inte förvånad över att hon är liten, vi föräldrar är ju ganska medellånga, men många av tjejerna i släkten ligger runt 155-160 cm så det vore ju inte otroligt om hon inte blev så lång
  • Busbellan
    Duntoffla skrev 2011-02-17 13:11:02 följande:
    Busbellan skrev 2011-02-17 12:13:08 följande:
    Tror inte man gör så mycket åt det om de inte ligger jättelågt, då kan man skjuta på puberteten vet jag så att de växer nåt år extra
    men jag är inte förvånad över att hon är liten, vi föräldrar är ju ganska medellånga, men många av tjejerna i släkten ligger runt 155-160 cm så det vore ju inte otroligt om hon inte blev så lång
    Skjuta på puberteten? Med någon slags hormon då?
    vet faktiskt inte riktigt hur det går till, men vet att man kan göra det
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-02-17 14:06:52 följande:
    Hej!
    JA du bilen är en bra sak.
    Båda våra är ju trasiga och jag håller på att bli knäpp!
    Måste låna bil hela tiden för vi har för långt för att gå in till samhället.
    Eller man kan gå men det tar ju en timme dit och en hem.
    Dessutom får vi ju inte plats i en vanlig bil, så vi har inte kunnat åka hela familjen någonstans sen vid jul.
    Men jag hoppas att de är färdiglagade snart...
    Är dom inte fixade än
    Usch för att klara sig utan bil, kan tänka mig att det är ännu värre för er som inte precis bor i centrum
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-02-17 14:10:08 följande:

Vi får ju byta motor på kian. Det gjorde de igår, men då upptäckte de att av generatorn är kass. Sp nu väntar vi på att den ska bytas. Idag eller imorgon ska den vara klar.

Chryslern ska antagligen påbörjas nästa vecka.

Trist
    Är ju inte så billigt med bilar som ska lagas heller tyvärr
  • Busbellan
    Juni flickan skrev 2011-02-17 14:38:27 följande:
    Ja precis.
    ja, så kan de ju göra om man har brist på tillväxthormon, men det är nog ganska ovanligt att man har det

Har man inte det och ändå är väldigt liten kan de på något sätt skjuta upp puberteten

Ska bli intressant det där med röntgen av handen i alla fall eftersom de då kan göra en ganska bra beräkning på hur långt barnet kommer bli
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-02-17 15:15:40 följande:
    Vi hade ju också den diskussionen för några år sen.
    Röntgen i handen har även jag gjort.
    Stämde dock varken på mej eller MIchaela.
    Jag blev lite längre och hon lite kortareän vad de räknade ut.

Bra att de kollar henne iaf. 
    Ja, egentligen oroar längden mig inte det minsta, men de får gärna kolla
    Var ju mer för viktens skull vi gick dit
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-02-17 15:39:05 följande:
    Ja edt förstår jag.
    Har de tagit prover för allergier och sånt?
    De tog 7 rör idag, dock har jag dålig koll på vad de skulle kolla med dom

Förresten fick vi singulair utkrivit till Ella idag, nu hoppas vi på att det hjälper för hostan
  • Busbellan
    Everlonn skrev 2011-02-17 15:59:48 följande:
    Det är inte den medecinen som är slut i hela sverige? Slut hos leverantören tom? Eller var det nån annan astmamedecin kanske.. *virrig*
    Nej, det är pulmicort som är slut överallt, även här märkte jag när jag var på apoteket nyss.
    Som tur var har vi lite kvar hemma och så bokade vi av den som skulle komma i början på nästa vecka så vi kan bunkra
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17