• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Flock
    Kristyr skrev 2011-01-17 18:26:03 följande:
    Smultron> Tur att kronan är så stark eller den danska kronan är så svag nu då.. 1.19 stod den danska i häromdagen
    Wow! Hoppas det håller i sig!
    De som går sin egen väg behöver ingen karta.
  • lillronya
    SmillaMilla skrev 2011-01-17 18:28:16 följande:
    ja jag förstr det svåra i det, men då skall du nog ha någon mer formsydd väska. Du kommer inte att få plats med några läxböcker.
    Jag tänkte att minikonken är den mest fyrkantiga och det borde rymmas mest i den. I förskoleklassen har de ju inte läxa på det viset som sen i ettan.
    Har ju haft några skolbarn innan.
    Zvartaliljan skrev 2011-01-17 18:28:16 följande:
    Minst i klassen
    Maia ska också börja till hösten Förskoleklass då.
    Vi har kommit fram till att det blir bästa lösningen för henne att börja ett år tidigare...men gud så stor hon känns när man tänker på att hon ska börja där!
    Ja minst i klassen lär hon ju vara med råge.
    Ja det blir nog jättebra för Maia.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • SmillaMilla
    lillronya skrev 2011-01-17 18:31:45 följande:
    Jag tänkte att minikonken är den mest fyrkantiga och det borde rymmas mest i den. I förskoleklassen har de ju inte läxa på det viset som sen i ettan.
    Har ju haft några skolbarn innan.
    Zvartaliljan skrev 2011-01-17 18:28:16 följande:
    Minst i klassen
    Maia ska också börja till hösten Förskoleklass då.
    Vi har kommit fram till att det blir bästa lösningen för henne att börja ett år tidigare...men gud så stor hon känns när man tänker på att hon ska börja där!
    Ja minst i klassen lär hon ju vara med råge.
    Ja det blir nog jättebra för Maia.
    jaha det är i förskoleklass hon skall börja, trodde hon skulle börja i ettan. Här har vi ju förskolan på dagis. Tycker att Anton släpar massor med böcker hela dagarna och gympa kläder.
  • lillronya
    SmillaMilla skrev 2011-01-17 18:34:01 följande:
    jaha det är i förskoleklass hon skall börja, trodde hon skulle börja i ettan. Här har vi ju förskolan på dagis. Tycker att Anton släpar massor med böcker hela dagarna och gympa kläder.

Aha, här börjar de i skolan när de är sex. I förskoleklass då och där har de sällan läxa. De kanske har det men inte på samma sätt som när de sen börjar i ettan. Gympakläder ska hon ju ha en dag i veckan, men det får gå. Antingen i väskan eller i gympapåse vid sidan om.

Hoppas det kommer ett erbjudande på de där väskorna innan dess bara.

Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2011-01-17 18:36:27 följande:

Aha, här börjar de i skolan när de är sex. I förskoleklass då och där har de sällan läxa. De kanske har det men inte på samma sätt som när de sen börjar i ettan. Gympakläder ska hon ju ha en dag i veckan, men det får gå. Antingen i väskan eller i gympapåse vid sidan om.

Hoppas det kommer ett erbjudande på de där väskorna innan dess bara.

Vet du vilka tider de brukar ha i förskoleklass?
    Inget är 100% säkert ännu...jag håller just nu på att diskuttera med kommunen som är lite motvillig trots att både bvc, bup och hennes nuvarande förskola och framförallt vi föräldrar (och varenda medlem i hela släkten) tycker att hon ska börja 6-års nu till hösten....men kommunkärringen är ju en annan 5a...hon vet tydligen bättre än bup och vi andra som känner Maia...hon tycker vi kan vänta ett år till o se hur det går o så kan hon kanske hoppa direkt till 1an men det tror jag blir en alldeles för stor förändring på en gång...och dessutom blir hon i så fall ensam på hennes dagis då de enda två andra flickorna börjar 6-års till hösten...nästa flicka är 1½ år yngre än Maia och Maia vill absolut inte leka med barn som är mindre än henne...utan precis tvärtom ju.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17