• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • lillronya
    Förväntansfull0406 skrev 2011-01-17 19:46:22 följande:
    Hej.

Får jag fråga er en sak??

Jag har köpt molos "ulliga" jackor i höstas, boddy+byxa samt "ulliga" overallen till min bebis, är det bara jag men är det inte jävligt dålig kvalitè på molos kläder? boddyn o byxa tappa färg på första tvätten, FAST jag tvättade  precis så som man ska, och både overallerna och det andra ser så himla använt och tråkigt ut redan efter en tvätt, jag är så fruktansvärt besviken.

Jag ser att ni pratar om just molo, tycker ni det märket är bra? jag kommer aldrig mer köpa kläder av det märket mer.
    JAg har och har haft mycket molokläder.
    Enstaka plagg har varit dåliga, men så är det ju med allt.
    Med lurvarna är det ju viktigt att man tvättar de rätt för att de ska hålla sej fina. Med detta påstår jag inte att du tvättat fel.

Tråkigt att du fått de här erfarenheterna av fina molo.
    Vilket print var det, förresten, på bodyn och byxorna?
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya
    solouniko skrev 2011-01-17 19:44:33 följande:
    Haha ja, framförallt att alla inte har samma är en bra motivering Här har ALLA pop på vår/höst och reima på vintern. Liiite tråkigt tycker jag. Men fröknarna tycker Milla lyser upp så fint på gården med sin regnbåge Hjärta
    HÄr har de flesta pop eller kläder från gekås, när det gäller ytterkläder.
    Jag bara längtar till hösten då A börjar i skolan. Ska bli roligt att se henne bland de andra.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • Tjollabolla
    Hej.

Jag har köpt molos "ulliga" jackor i höstas, boddy+byxa samt "ulliga" overallen till min bebis, är det bara jag men är det inte jävligt dålig kvalitè på molos kläder? boddyn o byxa tappa färg på första tvätten, FAST jag tvättade  precis så som man ska, och både overallerna och det andra ser så himla använt och tråkigt ut redan efter en tvätt, jag är så fruktansvärt besviken.

Jag ser att ni pratar om just molo, tycker ni det märket är bra? jag kommer aldrig mer köpa kläder av det märket mer.
    Torktumlade du dom torra? Å använde sköljmedel? Antar att du menar lurvarna va?
    Jag har mest kläder från Molo och ja, en del blir fort fula, men då ska man reklamera! Vad gäller tröjor och sånt så brukar det hålla bra tycker jag, fast inte deras mörka print tyvärr. Lurvar har jag aldrig haft problem med faktiskt.
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla

Soöouniko: Har du köpt den rosa skaljackan till Milla?? Hur stor är hon och vilken storlek ska du ha/har? Jag funderar på om dom är så små i storlek borde ju Lia kunna ha en i 92 till våren... *VILL HA* den är ju sååå underbar!

♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Flock

Fick inte in mina auktioner igår..
    Idag har T fungerat bra hela dagen ända till nu, när jag ska prova lägga in igen..
    *frustrerad*

De som går sin egen väg behöver ingen karta.
  • Förväntansfull0406
    lillronya skrev 2011-01-17 19:50:05 följande:
    JAg har och har haft mycket molokläder.
    Enstaka plagg har varit dåliga, men så är det ju med allt.
    Med lurvarna är det ju viktigt att man tvättar de rätt för att de ska hålla sej fina. Med detta påstår jag inte att du tvättat fel.

Tråkigt att du fått de här erfarenheterna av fina molo.
    Vilket print var det, förresten, på bodyn och byxorna?
    Jag köpte de svarta med lila stjärnor, blev helt grå!  Förvånad lika så det regbågs färgade "settet" det blev så matt direkt. Jag älskar molos design, mycket färg, härliga udda mönster, men fy vad trist att det blir såhär.

Men hur ska man tvätta lurvarna då? det står INGET om det på tex babyshops hemsida. Jag handlar så gott som alla mina kläder där.

En vän till mig köpte med en "ullig" overall till sin nyfödda, han har stl 56 i kläder och hon tog 62 i overallen, den satt som klistrad. Men det står inget om att deras kläder är små heller.
  • Zvartaliljan
    Hej.

Jag har nästan enbart Molo till mina två och 90% ser ut som nytt efter flera tvättar, men några få plagg blir tyvärr fula fort. Då reklamerar jag.
    Lurvarna ska tvättas med sköljmedel och sen in i torktumlaren tills de är helt torra. Alla mina (har väl ägt typ 25) utom en lurv har sett ut som nya efter 4-5 tvättar, först efter det brukar de bli slitna tycker jag.
  • Smultronbullen

Hr ingen aning om i fall någon skrivit detta, tråden bara rasar fram! Jag såg ett par mololiknande tights på KappAhl med kaniner, blommor och lite annat på, sådant där fototryck. Tyckte de var rätt söta och rätt bra pris, 99 kr. 25% på det så blir det nästan inget :)

• solouniko
    lillronya skrev 2011-01-17 19:51:26 följande:
    HÄr har de flesta pop eller kläder från gekås, när det gäller ytterkläder.
    Jag bara längtar till hösten då A börjar i skolan. Ska bli roligt att se henne bland de andra.
    Hon blir nog en riktig karamell bland alla Geåk kläder
    Tjollabolla skrev 2011-01-17 19:56:56 följande:
    Soöouniko: Har du köpt den rosa skaljackan till Milla?? Hur stor är hon och vilken storlek ska du ha/har? Jag funderar på om dom är så små i storlek borde ju Lia kunna ha en i 92 till våren... *VILL HA* den är ju sååå underbar!
    Ja det blev stl 98 till henne tillslut, 92 satt rätt bra nu i ärmarna och vi lär ju inte börja använda den förrän i april typ så det kändes lika bra. Då passar den förhoppingsvis sommaren och hösten också. Hon är 84 cm tror jag. Hur lång ska Lia vara till våren? Den är uuunderbar Också blev det kolibri mössan till
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17