• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • SmillaMilla
    solouniko skrev 2011-01-17 19:42:15 följande:
    Molos softshell är såå fina Men jag gillar pops skalisar med men i vår får hon klara sig med skalbyxor och overall därifrån och två softshells från molo som jackor Hjärta 

Smilla det har iallafall funnits lila softshells upp till 122 i min lokala butik, "bara" 30% men alltid nått. Med frakten till dig osv vet jag inte ritkigt hur det blir, men om du inte hittar någon annanstans så vet du
    Tack Jag har kanske en på g på fb. Annars hör jag av mig.
  • Zvartaliljan
    Förväntansfull0406 skrev 2011-01-17 19:58:21 följande:
    Jag köpte de svarta med lila stjärnor, blev helt grå!  Förvånad lika så det regbågs färgade "settet" det blev så matt direkt. Jag älskar molos design, mycket färg, härliga udda mönster, men fy vad trist att det blir såhär.

Men hur ska man tvätta lurvarna då? det står INGET om det på tex babyshops hemsida. Jag handlar så gott som alla mina kläder där.

En vän till mig köpte med en "ullig" overall till sin nyfödda, han har stl 56 i kläder och hon tog 62 i overallen, den satt som klistrad. Men det står inget om att deras kläder är små heller.
    Just molos svarta kläder är usla i kvaliten. Handlar helst inte de...i alla fall inte till fullpris. Men reklamera dom.
    Det regnbågsfärgade har hållt sig fint här efter mååånga tvättar. Vad tvättade du det med för andra plagg och vilket tvättmedel?

Jag skrev här ovan hur du ska tvätta lurvarna. Butikerna är tyvärr dåliga på att skriva tvättråd och storleksråd, är väl för att det är så olika från plagg till plagg och det skulle ta alldeles på tok för mycket tid för dom.
  • Zvartaliljan
    Smultronbullen skrev 2011-01-17 20:01:30 följande:
    Hr ingen aning om i fall någon skrivit detta, tråden bara rasar fram! Jag såg ett par mololiknande tights på KappAhl med kaniner, blommor och lite annat på, sådant där fototryck. Tyckte de var rätt söta och rätt bra pris, 99 kr. 25% på det så blir det nästan inget :)
    åh det lät intressant, vad var det för färger? Fanns det till baby eller vilka storlekar fanns de i?
  • Förväntansfull0406
    Zvartaliljan skrev 2011-01-17 20:00:17 följande:
    Jag har nästan enbart Molo till mina två och 90% ser ut som nytt efter flera tvättar, men några få plagg blir tyvärr fula fort. Då reklamerar jag.
    Lurvarna ska tvättas med sköljmedel och sen in i torktumlaren tills de är helt torra. Alla mina (har väl ägt typ 25) utom en lurv har sett ut som nya efter 4-5 tvättar, först efter det brukar de bli slitna tycker jag.
    Super trist att jag har haft sådan otur då.

Jag har tvättat dom med skölj men inte tumlat, jag vågade verkligen inte ska jag säga, för de drar ihop sig med, ganska rejält.

Och fyra-fem tvättar, det är riktigt dålig kvalite tycker jag. Po.Ps kläder håller minst hundra tvättar innan man ens anar tvättslitning.

Men ja, jag tackar iaf för hjälpen!
  • AnnaFreja
    Flock skrev 2011-01-17 19:57:13 följande:
    Fick inte in mina auktioner igår..
    Idag har T fungerat bra hela dagen ända till nu, när jag ska prova lägga in igen..
    *frustrerad*
    hÅLLER också på. Man blir ju lätt galen :(
  • Mamma till Simon
    Zvartaliljan skrev 2011-01-17 20:04:14 följande:
    åh det lät intressant, vad var det för färger? Fanns det till baby eller vilka storlekar fanns de i?
    såg dem idag de var från 86-128 tror jag
  • Kristyr
    solouniko skrev 2011-01-17 19:44:33 följande:
    Haha ja, framförallt att alla inte har samma är en bra motivering Här har ALLA pop på vår/höst och reima på vintern. Liiite tråkigt tycker jag. Men fröknarna tycker Milla lyser upp så fint på gården med sin regnbåge Hjärta
    nääääääää har nanook/isbjörn softshell
  • Flock
    AnnaFreja skrev 2011-01-17 20:06:57 följande:
    hÅLLER också på. Man blir ju lätt galen :(
    Ja.. Tar en paus och går och tittar på första avsnittet på Solsidan.
    De som går sin egen väg behöver ingen karta.
  • Tjollabolla
    solouniko skrev 2011-01-17 20:02:03 följande:
    Hon blir nog en riktig karamell bland alla Geåk kläder
    Tjollabolla skrev 2011-01-17 19:56:56 följande:
    Soöouniko: Har du köpt den rosa skaljackan till Milla?? Hur stor är hon och vilken storlek ska du ha/har? Jag funderar på om dom är så små i storlek borde ju Lia kunna ha en i 92 till våren... *VILL HA* den är ju sååå underbar!
    Ja det blev stl 98 till henne tillslut, 92 satt rätt bra nu i ärmarna och vi lär ju inte börja använda den förrän i april typ så det kändes lika bra. Då passar den förhoppingsvis sommaren och hösten också. Hon är 84 cm tror jag. Hur lång ska Lia vara till våren? Den är uuunderbar Också blev det kolibri mössan till
    Hmm ingen aaaning om hur lång hon ska vara, hon var 72 på 10 mån kollen, är kanske 73-74 nu.. Kanske 75-78 i vår??? Gaah jag vill ju så gärna att den ska passa
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    Förväntansfull0406 skrev 2011-01-17 20:06:48 följande:
    Super trist att jag har haft sådan otur då.

Jag har tvättat dom med skölj men inte tumlat, jag vågade verkligen inte ska jag säga, för de drar ihop sig med, ganska rejält.

Och fyra-fem tvättar, det är riktigt dålig kvalite tycker jag. Po.Ps kläder håller minst hundra tvättar innan man ens anar tvättslitning.

Men ja, jag tackar iaf för hjälpen!
    Tumlar man inte dom så blir dom HEMSKA! Både i färg och form! Tvätta igen och tumla dom så blir dom bättre. En fleece är ju ingen skaljacka direkt. Jag har haft många som är tvättade många ggr och fortfarande är fina.
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17