• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • solouniko
    Kristyr skrev 2011-01-17 20:11:19 följande:
    nääääääää har nanook/isbjörn softshell
    Ja, de är också fina :-P
    Tjollabolla skrev 2011-01-17 20:13:20 följande:
    Hmm ingen aaaning om hur lång hon ska vara, hon var 72 på 10 mån kollen, är kanske 73-74 nu.. Kanske 75-78 i vår??? Gaah jag vill ju så gärna att den ska passa
    Om inte annat så passar den ju sommaren och hösten också Köööööp! Jag upplever de dock tyvärr inte lika små som de i den vanliga modellen med huva som vi också har, den har vi med 98 på och den känns mindre än den här.. Såsmåningom lär den ju passa henne Finare jacka finns nog inte! Hjärta
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • Förväntansfull0406
    Tjollabolla skrev 2011-01-17 20:16:18 följande:
    Tumlar man inte dom så blir dom HEMSKA! Både i färg och form! Tvätta igen och tumla dom så blir dom bättre. En fleece är ju ingen skaljacka direkt. Jag har haft många som är tvättade många ggr och fortfarande är fina.
    Jag menade överlag, typ boddysarna och allt det. Men mina lurviga jackor är inte av fleece? eller det var inte så du menade?
  • lillronya
    Förväntansfull0406 skrev 2011-01-17 19:58:21 följande:
    Jag köpte de svarta med lila stjärnor, blev helt grå!  Förvånad lika så det regbågs färgade "settet" det blev så matt direkt. Jag älskar molos design, mycket färg, härliga udda mönster, men fy vad trist att det blir såhär.

Men hur ska man tvätta lurvarna då? det står INGET om det på tex babyshops hemsida. Jag handlar så gott som alla mina kläder där.

En vän till mig köpte med en "ullig" overall till sin nyfödda, han har stl 56 i kläder och hon tog 62 i overallen, den satt som klistrad. Men det står inget om att deras kläder är små heller.
    De svarta bleks mycket och det är förbaskat synd.
    Men som liljan skriver, reklamera. Det är jätteviktigt för att det ska bli förbättringar.

Såg också att du fick råd om hur man tvättar lurvarna.
    Det är väl sällan det står i butikerna hur man tvättar kläderna och hur de är i storlek. Det är en service som väldigt få står för.

Undrar man något speciellt brukar butikerna gärna hjälpa till med mått och råd.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • Zvartaliljan
    Förväntansfull0406 skrev 2011-01-17 20:06:48 följande:
    Super trist att jag har haft sådan otur då.

Jag har tvättat dom med skölj men inte tumlat, jag vågade verkligen inte ska jag säga, för de drar ihop sig med, ganska rejält.

Och fyra-fem tvättar, det är riktigt dålig kvalite tycker jag. Po.Ps kläder håller minst hundra tvättar innan man ens anar tvättslitning.

Men ja, jag tackar iaf för hjälpen!
    Jag sa inte att de blir slitna efter 4-5 tvättar Jag skrev att de ser nya ut ungefär fram tills dess, först efter det BÖRJAR de slitas menade jag. Men jag har lurvar som ser otroligt fina ut efter flera års användande...har en gammal röd med lila kantband som dottern haft i 2 år nu, otroligt fin fortfarande.
    Po.p har väl inte ens lurvfleecar...så går väl inte att jämföra? Och de kläder jag haft därifrån tycker jag är ungefär samma kvalité som Molo...håller sig nytt ungefär lika länge. Deras mörka plagg är dock betydligt bättre kvalité på...Molos suger verkligen där. Men Molos är så mycket mjukare så jag väljer ändå dom...

Lurvarna drar inte ihop sig så mycket om du torktumlar dom, du behöver inte vara så orolig för det. Men om du ändå är det så kan du tvätta dom, sen hänga dom på tork och när de bara är lite fuktiga så torktumlar du de torra i typ 10-15 minuter så blir de superfina igen!
  • MammaT

men jag är helt säker på att det står på mina lurvar torktumla och sköljmedel eller har jag fel

• Förväntansfull0406
    Zvartaliljan skrev 2011-01-17 20:21:58 följande:
    Jag sa inte att de blir slitna efter 4-5 tvättar Jag skrev att de ser nya ut ungefär fram tills dess, först efter det BÖRJAR de slitas menade jag. Men jag har lurvar som ser otroligt fina ut efter flera års användande...har en gammal röd med lila kantband som dottern haft i 2 år nu, otroligt fin fortfarande.
    Po.p har väl inte ens lurvfleecar...så går väl inte att jämföra? Och de kläder jag haft därifrån tycker jag är ungefär samma kvalité som Molo...håller sig nytt ungefär lika länge. Deras mörka plagg är dock betydligt bättre kvalité på...Molos suger verkligen där. Men Molos är så mycket mjukare så jag väljer ändå dom...

Lurvarna drar inte ihop sig så mycket om du torktumlar dom, du behöver inte vara så orolig för det. Men om du ändå är det så kan du tvätta dom, sen hänga dom på tork och när de bara är lite fuktiga så torktumlar du de torra i typ 10-15 minuter så blir de superfina igen!
    Jag skrev det, att ÖVER LAG är tex po.ps kläder bättre, jag tänkte på boddysarna.

Men jag har helt missat tumlingen, det står inget om det i plaggen, ska verkligen följa era råd! tack, hoppas de kan snygga till sig igen inför nästa säsongs användning.
  • LJ2

hoppingsugen...
    linnen till pojk 122-128 på rea? nån som vet nåt kul?
    *spanar lite olika sidor*

* 3 underbara busfrön *
  • Förväntansfull0406

Ang just tvättråden, jag handlar dessa kläder endast på nätet, och de brukar skriva särkillda tvättråd där typ "stor krympning" köp en stl större, XXX är små i stl, eller, tvättas endast i 30 grader, förstår ni? Om jag handlar i butik så frågar jag alltid, om jag är osäker. Men blir jag sugen på molos kläder igen ska jag maila in och fråga om kläderna.

• Duntoffla
    Förväntansfull0406 skrev 2011-01-17 20:39:21 följande:
    Jag skrev det, att ÖVER LAG är tex po.ps kläder bättre, jag tänkte på boddysarna.

Men jag har helt missat tumlingen, det står inget om det i plaggen, ska verkligen följa era råd! tack, hoppas de kan snygga till sig igen inför nästa säsongs användning.
    Tumling gör enorm skillnad. Annars blir de lätt "platta" i lurven. Lycka till!
  • Pepper79

God Kväll!!

Vad händer här då?

Nån som vet hur det gått för Bubblan? Är dönyfiken ju!!!

(¯`°?.¸ ღ Aline 080719 & Elliott 101015 ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17