Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ChokladMoshin skrev 2010-06-21 22:48:43 följande:
    Tackar!
    Kan tänka mig hon blev chockad.
    Man är ju liksom inställd på att det INTE ska bli barn när man skyddar sig.
    Spec. vi som hade så problem med våran första som tog typ 5 år.....

Smarrigt med tårta....
    Ja det måste verkligen varit en chock för dig o få veta det så sent också.
    Jag befann mig ju i Dublin och hade precis påbörjat en ny anställning som barnflicka där. hade bara varit hemma en vecka emellan Italien och Irland och då lyckades Maia bli till...jag var också i chocktillstånd ett bra tag där så jag förstår känslan lite Jag litade ju på pillrena till 100%...
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2010-06-21 23:02:27 följande:
    ja, chockartat är det minsann när man litar på de där pillren, Nora är med pillerbarn
    Ja det är dock något jag inte kommer säga till Maia...hon behöver inte veta att hon var oplanerad. De flesta släktingar o vänner trodde det var planerat (hade ju varit tillsammans ett år iaf o alla visste hur barnglad jag var) så det kan hon också få tro
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2010-06-21 23:08:19 följande:
    Nej, det får Nora inte heller veta
    Vi hade varit tillsammans 6 mån och mina syskon vet att hon inte var särskilt planerad
    Ja mina närmaste vet ju att Maia inte var planerad. Det förstod de väl med tanke på att jag for till Dublin.
    Hade det inte varit för mamman jag jobbade åt så hade jag nog förnekat det längre. Men efter 2 veckors "maginfluensa" så gick hon o köpte ett graviditetstest o tvingade mig ta det.
    Hon var lite smått arg på mig kan jag ju säga Tyst Jag skulle ju jobbat för dom i ett år...o hann bara jobba en månad sen åkte jag hem igen för mitt hemska illamående gjorde mig okapabel till att passa tre barn.
  • Zvartaliljan
    ChokladMoshin skrev 2010-06-21 23:22:35 följande:
    Har inte sagt något än, vet liksom inte hur.
    Vi bestämde oss ju inte för så länge sen att vi verkligen var klara med barn.
    Vi gav ju tom bort varenda bebispryl.
    Jag tror de kommer bli jätteglada

Nu måste jag verkligen sova...
  • Zvartaliljan
    ChokladMoshin skrev 2010-06-22 23:16:55 följande:
    Tips på storlek i lurvoverall till en nyfödd i november och som helst ska räcka till april?
    Är 62 galet stort? Räcker 56 i ett par månader?
    Är det lite stort blir det ju som en åkpåse bara.
    Mateo kan ha 68 i lurvoverall nu o är 6 månader o liten. Han kunde ha 56 när han var 2 månader och 62 när han var 4 månader.

Jag tror att 62 kan funka till en nyfödd och ett par månader framåt, men knappast till april tyvärr...utan då får du nog köpa en i 68 eller 74.
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2010-06-22 23:50:26 följande:
    Liljan: jag tyckte mateo var URFIN i småfolkisarna knäppa pappan ju

och duuu jag funderar på att KANSKE sälja de urfina leggingsen med blommor (samma som tröjan jag hittade till dig på ott)
    Ja jag ÄLSKADE det på honom Hjärta dumma pappa som tog av det...han hann knappt få en liten prick av kräk förränns han var snabbt framme för o byta...

Då vill jag ABSOLUT ha de leggingsen

Såg du kobom med älgar o Katvigs rosa/gröna? Visst var det fint Solig Vet du om det finns rosa/gröna leggings någonstans??
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2010-06-22 23:57:25 följande:
    åh jag tyckte det var helt underbart på honom Solig

åhh den kombon var uunderbar! jag har funderat på tshirten typ 100ggr. leggings finns inte tyvärr

ska fundera en stund till ang leggingsen
    Har du sett t-shirten på rea någonstans? Måste ju ha långärmat också till leggingsen Urfint med en grön eller rosa kjol emellan.
    Vet du om det finns som strumpbyxor? Hittar inte min katalog...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17