• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • ängeln83
    Duntoffla skrev 2011-01-30 09:31:45 följande:
    God morgon!

Skumt! Noel var ju sådär förra fredagen. Gnällde över magont, sa att han spydde (hittade ju bara vatten?)  och sov sen som en tok. Sambon fick migrän och var illamående förra söndagen. Undrar om det är någon mildare variant av magkör ändå?

Godmorgon
    Ja alltså det var verkligen tok skumt, mådde illa fram och tillbaka men det blev aldrig nåt av det, och magen värkte konstant så vi höll på att bli tokiga båda två, men till slut lyckades vi somna och idag är det borta.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥ busenochbusan.blogspot.com/
  • Juni flickan
    ängeln83 skrev 2011-01-30 09:22:26 följande:
    Menar du mmp overallen?
    Vi har en, har inte använt den så mycket än men den verkar kanon bra. Dock liten i storlek, min dotter har 92 i sin, hon har storlek 80 annars, några cm uppvik och den sitter perfekt
    Vad synd, då blir den nog för liten till lillkillen ivår då...
  • ängeln83

Juni flickan skrev 2011-01-30 09:42:14 följande:
    Vad synd, då blir den nog för liten till lillkillen ivår då...
    Vilken storlek var det och hur stor är han?
    Här är storlek 92 på Meja, 15 månader och drygt 78 cm lång.
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2011-01-30 09:33:23 följande:
    Godmorgon
    Ja alltså det var verkligen tok skumt, mådde illa fram och tillbaka men det blev aldrig nåt av det, och magen värkte konstant så vi höll på att bli tokiga båda två, men till slut lyckades vi somna och idag är det borta.
    Har hört flera som varit så. Helskumt! Det kan ju vara att man är olika känslig och en del spyr ju "lätt" medan andra "bara" får ont i magen.

För några jular sen var vi hos sambons föräldrar i Norrland och hans brors ena barn spydde en gång någon dag innan vi skulle ses och sen inte mer, andra barnet spydde som en gris på julaftonskvällen (sambons föräldrar har bara en toa...kul Hade handsprit överallt. Som tur var var barnet litet och använde inte toan). På juldagen åkte hans bror med familj hem då tredje barnet började känna sig illamående. Väl hemma sen blev hela familjen magsjuk. Själv hade jag grymt ont i magen på juldagen och lite på annandagen men spydde aldrig. Sambons syrra blev sjuk någon dag efter. GOD JUL liksom!
  • Mamma till Simon
    Ängelii skrev 2011-01-29 22:00:53 följande:
    Mamma till Simon: Var har du hittat den söta molo jeanskjolen som din dotter har på sig i BT?
    den har jag köpt på tradera
  • ängeln83
    Duntoffla skrev 2011-01-30 09:46:37 följande:
    Har hört flera som varit så. Helskumt! Det kan ju vara att man är olika känslig och en del spyr ju "lätt" medan andra "bara" får ont i magen.

För några jular sen var vi hos sambons föräldrar i Norrland och hans brors ena barn spydde en gång någon dag innan vi skulle ses och sen inte mer, andra barnet spydde som en gris på julaftonskvällen (sambons föräldrar har bara en toa...kul Hade handsprit överallt. Som tur var var barnet litet och använde inte toan). På juldagen åkte hans bror med familj hem då tredje barnet började känna sig illamående. Väl hemma sen blev hela familjen magsjuk. Själv hade jag grymt ont i magen på juldagen och lite på annandagen men spydde aldrig. Sambons syrra blev sjuk någon dag efter. GOD JUL liksom!
    Ja så är det nog. Jag får nog mest ont i magen, tror aldrig jag haft nån riktig magsjuka, och det är jag evigt tacksam för Barnen verkar också vara ganska så tåliga.

Åh fy, vilken rolig jul
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2011-01-30 09:52:48 följande:
    Ja så är det nog. Jag får nog mest ont i magen, tror aldrig jag haft nån riktig magsjuka, och det är jag evigt tacksam för Barnen verkar också vara ganska så tåliga.

Åh fy, vilken rolig jul
    Jag är inte heller så "lättspydd" tack och lov. Har inte heller legat däckad och spytt flera gånger i rad. 

Nåväl, nu kanske vi ska prata om något roligare

Operation rensning pågår här hemma. Inser att en del plagg inte kommer att användas trots att de är fina. Sen måste jag börja försöka kombinera mer plagg. Nu köper jag bara för att jag tycker om dem men måste börja tänka lite mer matchning också.  
  • Juni flickan
    ängeln83 skrev 2011-01-30 09:46:21 följande:
    Vilken storlek var det och hur stor är han?
    Här är storlek 92 på Meja, 15 månader och drygt 78 cm lång.
    Leopold är 16 månader, och han var 83cm vid 15 månaderskontrollen, dock har han vuxit ur 86 i kläder. Han har lång överkropp, så om själva overallen sitter bra på Meja, men armarna och benen är för långa så borde den blir för liten på Leopld? Alltså om den är mindre än storlek 92 är i venliga fall?
  • Tjollabolla
    Juni flickan skrev 2011-01-30 10:07:12 följande:
    Leopold är 16 månader, och han var 83cm vid 15 månaderskontrollen, dock har han vuxit ur 86 i kläder. Han har lång överkropp, så om själva overallen sitter bra på Meja, men armarna och benen är för långa så borde den blir för liten på Leopld? Alltså om den är mindre än storlek 92 är i venliga fall?
    Min kompis tös har en i 86/92 och hon är nog 86 lång. Jag tror det passar.
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17