Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2011-04-19 09:55:23 följande:
    Hon får pulmicort hela tiden 2*2 så den ordinationen har hon redan.
    Airomir har hon fått nu också eftersom hon är lite förkyld, hjälper väl sådär dock

Då kanske hon ska ha någon allergimedicin också.

Vi diskuterade det till E, men kom fram till att vi testar utan såläng det funkar.

Blir han värre så ska han ha det.

Så ring och hör vad ni kan ge henne.

Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya
    stökmamma skrev 2011-04-19 09:58:17 följande:
    (nu när proffs finns här)

så varken blodprov el pricktest behöver visa något? och ändå kan man vara allergisk?
    va in med  A igår och tog blodprov... 
    Som en läkare sa: man kan testa hur mycket man víll det är ju ändå det man ser som är sanningen.
    Inget av mina barn är allergiska enligt tester, men jag är ju tacksam att läkarna ser symtomen och tar de på allvar.
    Eller rättare sagt att de tror på det jag säger, för de ser ju sällan det jag ser.

Vad misstänker ni för allergi?
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-04-19 10:06:45 följande:
    Får se om det ger med sig först när förkylningen försvinner för i så fall var det bara den som ställde till det.
    Annars får jag ta upp det med läkaren, har ändå en tid dit med Nora om ett tag
    Ja det är en bra plan.
    JAg vill helst inte ge honom mer mediciner så här avvaktas det också.
  • lillronya
    stökmamma skrev 2011-04-19 10:09:03 följande:
    så sant så sant och det borde ju jag veta eftersom mjölk inte gav utslag annat än i magen

vi misstänker katterna  
    Ja du ser.

Åh nej, vad tråkigt!
  • lillronya
    stökmamma skrev 2011-04-19 10:25:30 följande:
    Busbellan skrev 2011-04-19 10:11:32 följande:
    Åh nej!
    Hoppas verkligen det inte är katterna
    det har jag varit rädd för varenda gång vi testat Ella
    fast hellre katterna än hunden och hästar.
    Är det något av mina barn jag inte skulle "önska" en djurallergi på så är det den killen.....Gråter
    Jo det är väl klart, om man får välja.
    R är allergisk mot katter och M börjar också visa tendens på det.
  • lillronya
    systersandra skrev 2011-04-19 10:22:19 följande:
    Är det någon här som beställt från IdaT.dk under rean som varit senaste veckan?
    Jag beställde för ca en vecka sedan,det går inte att ringa dem och nu har de tagit bort
    reservationen för köpet på mitt kort,Väldigt konstigt?
    Låter konstigt.
    Jag har aldrig själv beställt där, så jag vet inte hur det brukar vara.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-04-19 10:39:59 följande:
    Oj, så det har inte visat sig på henne förren nu? Det kan ta så pass ång tid alltså? Jag trodde i min enfald att om barnet inte visar något de första åren så finns ingen allergi, men det kan komma senare alltså

Jag trodde också att det var så, men nä det har inte visat sej förrän nu på senare år.

Hon reagerar även på hund ibland, men katt är värre.

• lillronya
    Busbellan skrev 2011-04-19 10:49:15 följande:
    Åh fy nu är jag irriterad igen
    Hur kan till och med hab-personal vara så oförstående.

August är ju alltid på korttids ett helt dygn på lovet, så nästa vecka ska han vara där mellan ons kl 16- tors kl 16
    Detta betyder ju alltså att det är torsdagen den veckan jag har möjlighet att hitta på något roligt med de andra barnen.
    Egentligen har vi tid till handledning på torsdag, men jag har mailat och sagt att det inte går den dagen eftersom A är på korttids. Nu undrade specialpedagonen på hab omvi inte kunde hämta A lite tidigare i alla fall den dagen, då känns det inte som hon har nån insikt i hur viktig den avlastningen är för oss (särskilt för deandra barnen  här hemma)
    Säg så till specialpedagogen.
    Nä det går inte. Den tiden är för viktig för våra andra barn!
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-04-19 10:55:38 följande:
    Svarade i ett mail att jag helst såg att vi tog det en annan dag eftersom det var min enda hellediga dag från skolan så Ella kunde vara ledig och vi kan hitta på något
    Bra!
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-04-19 10:59:51 följande:
    Ronya:
    Är du hemma nästa torsdag förresten? Funderade eventuellt på att åka till traryds djurpark en vända om vädret fortfarande är fint
    Ja det är jag nog.
    Har ni påsklov då?
    Vi har det nu.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17