Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2011-05-02 21:57:52 följande:
    Usch, lider med henne
    Gav det öht något det senaste läkarbesöket?
    JA jag med..
    Nix. Då var hon ju bättre, så vi skulle avvakta till september.
    Känns som att vi behöver söka oss någon annan utväg.
    Någon nämnde homeopat, men jag vet inte vad en sån gör.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-05-02 22:02:07 följande:
    Alltså det skadar ju inte att prova, en homeopat ger ju inget invärtes (tror jag inte i alla fall) så det är ju inte farligt att testa
    Men vad kan en sån göra för att hjälpa?
    Jag har absolut ingen aning.
  • lillronya
    annie dark skrev 2011-05-02 22:27:39 följande:
    Slår ett slag  för akupunktur, helt suveränt!!!! Botat mjölkstockning, bihålor och lite till hos mig.
    Har en underbar "nåltant" här, om ngn är intresserad kan jag kolla om hon har ngn kollega längre ner i landet som hon kan rekomendera.
    Låter fantastiskt, men får man en fullständigt nålrädd unge till nåt sånt?
    Busbellan skrev 2011-05-02 22:10:11 följande:
    Alltså jag vet inte riktigt vad en sån gör
    Har bara läst lite smått om det nån gång och kan väl erkänna att det låter lite halvskumt

Akupunktur då? Det är ju ändå lite mer "godkänt" även av kunniga och det används väl rätt ofta mot just muskelvärk
    Hae en kompis som faktiskt gjorde det på sin bebis (ja inte hon själv då men) eftersom bebisen hade kolik. Efter några gånger var bebisen helt fri från problemen
    Alltså jag måste nog läsa på när det gäller alternativa metoder.
    Börjar ledsna rejält på det vanliga.

Är allt bra hos er?
  • lillronya
    Ängelii skrev 2011-05-02 22:35:41 följande:
    Lillronya: jag har provat aukupunktur och jag avskyr nålar i alla former inom sjukvården man vetskapen om att det gör min mensvärk bättre gör att jag står ut. Det är själva sticket som jag anser är värst, men ett tips är att åka till aukupunktören och prata om vad man gör och hur man gör innan man gör själva behandlingen, så får hon se vad det är och kanske kan den som behandlar visa på någon annan innan.  Nu vet jag ju inte helt var ni befinner er, men jag vet en bra akupunktör i varberg som även forskar i ämnet.
    Förstår hur du menar och köper det fullt ut. Men jag tvivlar starkt på att N gör det.
    Hon vet tex att hon måste ta blodprov för att kolla sköldkörtelvärdet. Ändå får jag riktigt tvinga henne när vi väl är där.
    Men man kan ju alltid testa.
    Vad forskar akupuntören kring. Själva smärtlindringen eller vad?
    Har inte toklångt till Varberg. Bor i norra skåne.
    Busbellan skrev 2011-05-02 22:39:33 följande:
    Jadå, här är allt bra, har ju gjort ännu en dag i skolan nu. Bara 4 kvar

Imorgon blir det dietist besök med Nora
    JA hur går det med Nora?
    Äter hon glutenfritt nu?
  • lillronya
    Ängelii skrev 2011-05-02 23:16:09 följande:
    Hon forskar i hur aukupunktur och fertilitet hör ihop bland annat, men hon har jobbat med smärtlindringsaukupunktur väldigt länge.
    Låter väldigt intressant!
    Vill du får du gärna inboxa mej om vem det är.
    Kan vara bra att veta.
    Kan ju, om inte annat, ringa och kolla om hon har någon idé ang N.
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2011-05-03 15:40:09 följande:
    Heeeeej tjejor!!

Va jag saknat er!!! Jag har så sjukt fullt upp att jag max hinner kika in på facebook ett par minuter Rynkar på näsan

Men NU ska jag baske mig sitta här en stund
    Hej!
    Jisses vilken liten sötis i bt!!
  • lillronya

Godkväll girls!
    Här är det fullt ös fast att klockan är mycket.
    Både jag och barnen somnade på soffan i eftermiddags.
    Hoppsan då!
    Men nu tittar de på tv iaf.

• lillronya
    ängeln83 skrev 2011-05-03 20:01:59 följande:
    Godkväll flickor.
    Här sitter jag som vanligt och väntar på att envise Liam ska somna, baaaaaaah, jag behöver lugn och ro nu.

Fick fina Småfolkisar i lådan idag, hur fina som helst, men nu är jag sugen på mer
    Gokväll
    Jag bryr mej inte ens om att tro att mina småttar somnar än på länge.

Söta tröjor du shoppat!
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-05-03 20:12:32 följande:
    Hej på er

Här sover heller inga barn än, Ella hoppas jag väl somnar snart men August räknar jag inte med än på nån timme.
    Inga barn har sovit idag, dock råkade jag ta mig en lur i soffan
    Har sex och samlevnad denna terminen i skolan och ska då redovisa om någon bok i ämnet som är skriven för barn. Tja vad ska man säga, den jag försökte läsa var inte tillräckligt bra för att jag skulle hålla mig vaken
    Hej!
    Förstår att du somnade.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-05-03 20:16:35 följande:
    Ja, inte så konsigt va
    Ella uppskattade dock böckerna, de var ju nakna på några bilder ju
    Hahaha ja det är klart att hon gjorde.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17