• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • lillronya
    nettan1016 skrev 2010-04-09 11:02:19 följande:
    Jag kan inte annat än att rekommendera det. I allra värsta fall har man ont i 4-7 dagar för att sen kunna se bra.Jag hade som sagt inte ont alls, bara lite ljuskänslig så jag gick med solglasögon inne. Min syster hade det värre i fyra dagar så hon låg i ett mörkt rum och lyssnade på CD-böcker och vilade, sen blev det bättre och bättre och båda jobbade vi efter 1 vecka.
    Lägger mej i lite, för jag har också funderat på det där.
    Är det inte väldigt läskigt när man gör själva ingreppet?
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • ängeln83
    SmillaMilla skrev 2010-04-09 10:59:54 följande:
    Hur är molos babymössor, inte de där hjälmmodellerna utan den andra i stl?Vill köpa en sådan till kusinen, men finns bara stl 3-6 månader, hon är bara tre veckor. Kommer inte att gå?
    Dom är stora i storlek, Meja har 3-6 mån och den är fortfarande lite stor till henne, hon är ju 6 mån så jag tror det blir lite väl stort till en 3 veckors.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • Milliz
    nettan1016 skrev 2010-04-09 10:35:31 följande:
    Hej i tråden!Ingen shopping än idag men jag har dock beställt hem provbågar för att skaffa glasögon.Jag gjorde en laseroperation i augusti 09, men det har inte blivit 100% syn ännu och en omoperation får jag inte göra förrän det gått 1 år, och nu orkar jag inte se halvtaskigt längre så därför skaffar jag mig ett par coola, billiga brillor så länge.Ska ju i och för sig inte klaga på ögonoperationen, har gått från -8,75 till -1,0. Men dom garanterar ju 1.0 så varför inte göra om den. Jag tillhörde ju en av de få personer som inte hade ont efteråt heller .
    Jag skulle också vilja fixa synen, men det går ju tyvärr inte med mitt dumma synfel..

Hej i tråden förresten!
    Elias 070202 Ella 080920
  • Busbellan
    nettan1016 skrev 2010-04-09 10:35:31 följande:
    Hej i tråden!Ingen shopping än idag men jag har dock beställt hem provbågar för att skaffa glasögon.Jag gjorde en laseroperation i augusti 09, men det har inte blivit 100% syn ännu och en omoperation får jag inte göra förrän det gått 1 år, och nu orkar jag inte se halvtaskigt längre så därför skaffar jag mig ett par coola, billiga brillor så länge.Ska ju i och för sig inte klaga på ögonoperationen, har gått från -8,75 till -1,0. Men dom garanterar ju 1.0 så varför inte göra om den. Jag tillhörde ju en av de få personer som inte hade ont efteråt heller .
    Men det måste kännas underbart att det i alla fall blev så mycket bättre
    Mamma till Nora, August och Ella
  • SmillaMilla
    ängeln83 skrev 2010-04-09 11:04:49 följande:
    Dom är stora i storlek, Meja har 3-6 mån och den är fortfarande lite stor till henne, hon är ju 6 mån så jag tror det blir lite väl stort till en 3 veckors.
    ha ha hade hoppats på att den skulle vara pytteliten Får bli hjälm modellen då istället.
  • nettan1016
    lillronya skrev 2010-04-09 11:03:24 följande:
    Lägger mej i lite, för jag har också funderat på det där.Är det inte väldigt läskigt när man gör själva ingreppet?
    Både ja och nej. Man är ju bedövad i ögonen så man känner ingenting. Däremot ser man ju och framför allt känner man doften av bränt kött. Kanske lite otrevligt men vadå. Operationen tar ju max 30 sekunder per öga så man hinner ju knappt tänka förrän det är klart, och sen är det det bästa av allt. Du ser klart liksom direkt {#lang_emotions_laughing}. Helt otroligt egentligen!!!
    Busbellan skrev 2010-04-09 11:05:26 följande:
    Men det måste kännas underbart att det i alla fall blev så mycket bättre
    Absolut, och det är ju därför jag inte heller tvekar på att göra om operationen för att få 100% syn.
    Tänk er själva, som exempel, från att behöva först fumla efter sina glasögon och sen hjälpa kräkande barn till att direkt kunna hjälpa. Man hinner rädda undan mycket på några sekunder kan jag säga. {#lang_emotions_laughing}
    Mamma till Samuel och Evelina
  • nettan1016
    Milliz skrev 2010-04-09 11:05:10 följande:
    Jag skulle också vilja fixa synen, men det går ju tyvärr inte med mitt dumma synfel.. Hej i tråden förresten!
    Vad har du för synfel? Dom kan fixa väldigt många fel idag. Kolla tex www.varda.se
    Mamma till Samuel och Evelina
  • lillronya
    nettan1016 skrev 2010-04-09 11:10:14 följande:
    Både ja och nej. Man är ju bedövad i ögonen så man känner ingenting. Däremot ser man ju och framför allt känner man doften av bränt kött. Kanske lite otrevligt men vadå. Operationen tar ju max 30 sekunder per öga så man hinner ju knappt tänka förrän det är klart, och sen är det det bästa av allt. Du ser klart liksom direkt . Helt otroligt egentligen!!! Absolut, och det är ju därför jag inte heller tvekar på att göra om operationen för att få 100% syn.Tänk er själva, som exempel, från att behöva först fumla efter sina glasögon och sen hjälpa kräkande barn till att direkt kunna hjälpa. Man hinner rädda undan mycket på några sekunder kan jag säga.
    Aha det går så snabbt!
    Jag ser inte så dåligt, men det är ju ett meck alltid med linser och sånt.
    Härligt att du ser så mycket bättre nu!
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • Milliz
    nettan1016 skrev 2010-04-09 11:11:05 följande:
    Vad har du för synfel? Dom kan fixa väldigt många fel idag. Kolla tex www.varda.se
    Jag har en ögonsjukdom som heter keratokonus, och då kan man inte operera eftersom hornhinnan är för svag.. Men nog hade det varit himla skönt att kunna se bra igen
    Elias 070202 Ella 080920
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17