• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • lillronya
    SmillaMilla skrev 2010-04-09 11:13:03 följande:
    Åhhhh nu är karusell klänningen beställd. Äntligen!
    Härligt!
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • Milliz
    SmillaMilla skrev 2010-04-09 11:13:03 följande:
    Åhhhh nu är karusell klänningen beställd. Äntligen!
    Den är så fin. Ella har på sig den och ministarsleggings idag. Såå fint!

Jag är så sugen att beställa starrainbowtunikan och den lila tunikan med stjärnor. Ska inte någon som har dom ha rabatt snart måntro? Jag känner mig lite för snål för att betala fullpris för dom, men nog får jag sitta på händerna för att låta bli
    Elias 070202 Ella 080920
  • Kristyr

Hm.. tror ni att Beanie NS Purple mössan har samma lila i sig som det lila i småfolklurven som är röd och har lila kantband? Och att den är lika storleken som Beanie NS Black, borde de väl vara, de är väl båda från våren?

• ängeln83
    SmillaMilla skrev 2010-04-09 11:06:04 följande:
    ha ha hade hoppats på att den skulle vara pytteliten Får bli hjälm modellen då istället.
    Ha ha, nää tyvärr, den är stoooor, Meja kommer nog kunna ha sin tills hon är 1 år eller nåt Jag tror en hjälmis blir bättre, tror dessutom den sitter mycket bättre på, jag gillar inte riktigt modellen på den andra, dom där lapparna som snörena sitter i hamnar framför Mejas ögon så fort hon rör lite på huvudet
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • Milliz
    ängeln83 skrev 2010-04-09 11:16:54 följande:
    Ha ha, nää tyvärr, den är stoooor, Meja kommer nog kunna ha sin tills hon är 1 år eller nåt Jag tror en hjälmis blir bättre, tror dessutom den sitter mycket bättre på, jag gillar inte riktigt modellen på den andra, dom där lapparna som snörena sitter i hamnar framför Mejas ögon så fort hon rör lite på huvudet
    Då kanske Ella kan ha 6-12 mån på dom? Jag är lite sugen på den med prästkragar och den med ministars. Hon är 1,5 år nu, men kan ju ha 6-12 mån på Molos hjälmisar ännu.
    Elias 070202 Ella 080920
  • nettan1016
    Milliz skrev 2010-04-09 11:13:22 följande:
    Jag har en ögonsjukdom som heter keratokonus, och då kan man inte operera eftersom hornhinnan är för svag.. Men nog hade det varit himla skönt att kunna se bra igen
    Men det finns ju till och med operationer nu där man opererar in en lins. Kanske det skulle fungera för då rör man ju inte hornhinnan. Bara ett tips {#lang_emotions_smile}
    Mamma till Samuel och Evelina
  • Busbellan
    Kristyr skrev 2010-04-09 11:15:38 följande:
    Hm.. tror ni att Beanie NS Purple mössan har samma lila i sig som det lila i småfolklurven som är röd och har lila kantband? Och att den är lika storleken som Beanie NS Black, borde de väl vara, de är väl båda från våren?
    Det är nog inte riktigt samma färg.
    Vi har den lila ns mössan från förra våren och den har nästan exakt samma lila färg som på den röda småfolkslurven
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Zvartaliljan
    nettan1016 skrev 2010-04-09 11:10:14 följande:
    Absolut, och det är ju därför jag inte heller tvekar på att göra om operationen för att få 100% syn. Tänk er själva, som exempel, från att behöva först fumla efter sina glasögon och sen hjälpa kräkande barn till att direkt kunna hjälpa. Man hinner rädda undan mycket på några sekunder kan jag säga.
    åhh jag är också sugen på operation. vad fick du betala?
    I Argentina kostar det inte mer än 5000kr så jag tror jag ska göra det där nästa gång vi åker.
    har -4,25 och sen astigmatism på -3,25, tror du det går att fixa nu? innan har de sagt att astigmatismen varit ett problem vid operation.
  • Milliz
    nettan1016 skrev 2010-04-09 11:19:32 följande:
    Men det finns ju till och med operationer nu där man opererar in en lins. Kanske det skulle fungera för då rör man ju inte hornhinnan. Bara ett tips
    Jo, men det är hornhinnan som problemet för mig. Den är knöliga och konisk och eländig Så jag har brytningsfel pga den, lite svårt att förklara det där för jag fattar det knappt själv.  Men tack för tipsen!
    Elias 070202 Ella 080920
  • SmillaMilla
    ängeln83 skrev 2010-04-09 11:16:54 följande:
    Aha, men jag är lite osäker på färgen på kantbanden på hjälmisen.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17