Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

h80 skrev 2011-03-29 19:57:54 följande:
    Nu har jag fått hem lite av vårens katvig ränder (tröjor) nån som har tips på matchning?
    Vilka färger har du?
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2011-03-29 20:00:06 följande:
    Hur går det för er? Kommer ni frammåt?
    Nu är ju gastron gjord och proverpå tarmen tagen men läkaren sa att han såg bara genom bilderna med kameran att tarmen inte såg ut som den skulle så det är ju celiaki
    Nu väntar vi bara på att Noras läkare ska få dessa resultat och sen kontaktar hon väl oss antar jag, vet inte mycket mer nu. Känns svårt att börja med glutenfritt innan vi fått recept på det vi kan hämta på apoteket
  • Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2011-03-29 20:11:16 följande:
    Men det går åt rätt håll iaf, SKÖNT! Även om det är tufft så är det bättre med en diagnos.

Jag har dom senaste två dagarna funderat på att flytta till Ljungby... Har dock inte vågat berätta detta för någon...
    JA!!!! flytta till Ljungby det tycker jag låter som en bra idé
    Men varför funderar du på att flytta?
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2011-03-29 20:11:32 följande:
    Vet ni hur lång tid det tar innnan ni får provsvar.

Vi började med glutenfritt i fredags, det är ju en ren vetenskap det där. Och här får man inget på recept, utan får vackert köpa det själv i butiken. Sviiiiin dyrt! 
    Nej jag vet inte hur lång tid det tar, men jag antar att vi inte behöver vänta på dem innan vi kör glutenfritt eftersom det syntes redan på bilderna.
    Har ni fått bekräftat att det är celiaki eller provar ni bara och ser om glutenfritt hjälper?

Har för mig att dietisten sa att man får välja 5 produkter eller nåt sånt som man får på recept, resten får man betala fullpris för själv och tyvärr har jag hört att produkterna på apoteket inte är riktigt så bra som de som finns i matbutiken
  • Busbellan
    ängeln83 skrev 2011-03-29 20:12:22 följande:
    Godkväll flickor.
    Helt OT nu men är det nån här som haft problem med p-piller? Jag har mått lustigt ett tag nu, mår illa (kan iof bero på magkatarren), känner mej allmänt slö/trött och får en lustig huvudvärk. Börjar misstänka att det är p pillrena jag äter, nån som vet om man kan få sånna biverkningar? Det lustiga är jag jag ätit dom i över 1 år och det har funkat fram tills för ett tag sen. Vet ju inte alls om det beror på dom men jag vill hitta en orsak ju.
    Det är möjligtvis inte cerazette du äter för precis så mådde jag av dem
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2011-03-29 20:27:05 följande:
    Hud läkaren sa att det var hudceliaki, prover togs och det skulle ta 6 veckor. Men vi skulle ändå köra glutenfritt, för läkaren var helt säker. Efter två dygn ser vi redan stora förändringar. 
    Men vad skönt att ni märker en förändring så fort, gör det väl liiite enklare då kan jag tänka mig
  • Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2011-03-29 20:28:02 följande:
    Mamma drabbades av en matförgiftning i fredags kväll/natt.... det gör såååå ont i mig att höra hur svag hon blir. Det tar ju på allas krafter men att hon inte får i sig medicin som hon ska tar hårt, riktigt hårt.... känner mej helt maktlös, önskar jag fanns närmare henne. Hon har hjälp mig genom så mycke, vill kunna göra något tillbaka.,,,
    lillronya skrev 2011-03-29 20:24:51 följande:
    Hej i tråden!
    Nu har vi kalasat klart för idag.
    Att bara få se dig idag gav mej lite extra energi, du är fantastisk! Hjärta
    Usch förstår att du känner så
    Svårt när man vill så mycket, men det inte riktigt fungerar praktiskt. Kram!
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-03-29 20:31:37 följande:
    Tack! Hjärta
    Känner mej rätt kass på att ge energi just nu och vi ses ju aldrig...
    Hur är det med alla er hemma nu då? Är alla friska från sjukorna. Och hur går det för N egentligen, blir det bättre öht?
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-03-29 21:01:42 följande:
    Jodå nu artar det sej här.
    Jag är fortfarande trött, men det blir bättre och bättre.

N har lika ont fortfarande och, ja... det händer ingenting just nu.
    Ska till Lund den 20nde.
    Är irriterad på skolan just nu ang värken.
    De har inställningen att hon inte har ont med eftersom hon inte gnäller och är med och leker ändå.
    Då MÅSTE det ju blivit bättre?
    Jag undrade om de tänkt på att hon kanske vant sej och väljer att leka ändå och vila hela eftermiddagen hemma? Men nä, så var det ju inte...
    Men gahh, vad är det för lärare ni har hos er egentligen
    Lyssnar de öht på familjen nån gång eller skapar de bara sin egna uppfattning efter vad de ser just den stunden hon är i skolan?
    Ni om några vet väl hur hon mår när hon kommer hem!
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-03-29 21:52:59 följande:
    Ja jag blev mållös...
    Bad läraren ta hand om inlärning och sånt så sköter jag resten själv.
    ChokladMoshin skrev 2011-03-29 21:43:02 följande:
    Gokväll!!
    Är grymt shoppingsugen och sitter med grejer i korgen på 5 butiker........shoppa eller ej??
    Gokväll!
    SHOPPAAAAAA

Vad har du i korgarna?

Fick hem katvigs blåblå tröja i dag. Superfin!
    Och den lila lila mössan. Också riktigt fin!
    Åh vad fina saker du shoppat
    Gjorde en snabbberäkning av mössor här innan idag. Hmm vi har en bit över 40 stycken, är det försvarbart
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17