Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

lillronya skrev 2011-03-31 10:09:37 följande:
    Åh så söt!!
    Ja det kan hon säkert.
    In på chatten på fb
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    solouniko skrev 2011-03-31 15:29:28 följande:
    Åh, hämtade Milla på dagis tidigare. Stackars barn var alldeles blöt i svett. Det är 4 plusgrader och sol ute idag. Hon hade på sig långärmad knappis och velourbyxor, på det hade de tagit på fleecejacka OCH fleecebyxor, vinteroverallen OCH dessutom ett par galonbyxor över  Och tjocka vinterhandskar och mössa med..  Hallå, hur tänker man alltså? {#emotions_dlg.djavulsk}

Hade vi varit hemma hade jag tagit på henne kanske en fleecejacka och skaloverallen max. Fleecebyxor ovanpå velourbyxor och dessutom vinteroverall känns ju verkligen helt onödigt. Och dessa galonisar.. Gaaah! Vill att det ska bli varmare NU så man kan ta hem lite varmare kläder och bara ta dit skaloverallen, annars lär det väl bli såhär x antal ggr nu under våren. Men än sålänge kan ju temperaturen svänga en heldel. ÅH vad jag hoppas att hon kommer in på ur&skur tiill hösten, där borde dom ju ha lite mer vett hoppas jag
    men oj hon var väl påklädd
    Jag som tyckt att de haft för mycket på Ella, men sådär mycket har hon inte haft ens mitt i kalaste vintern
    Galonbyxor har vi inga på dagis, för då kan de inte låta blli att dra dem utanpå overallen
  • Busbellan

Nu hamnade jag med här
    Nora somnade i soffan när vi tittade på talang och de andra har somnat i sängarna, även sambon

• Busbellan

Imorgon tror jag det blir en sväng till Hallon och hämta min beställning, lär väl slinka med nåt mer när jag väl är där också

• Busbellan
    Helle skrev 2011-04-01 21:49:30 följande:
    Känner mig lite spak jag med så det blir nog sängen om en stund. I morgon ska vi köra till mina föräldrar och då behöver man ju vara lite alert. 

Busbellan: Vilken underbar kombo på A. Så fin han är! Ja E också förstås  
    Tack
    Det är nog min favoritkombo på honom, älskar det printet
  • Busbellan
    Helle skrev 2011-04-01 22:03:35 följande:
    Vad kul att va "innebandy-mamma". Jag har själv sportat mycket när jag var yngre och min pappa var ofta med. Jag hoppas att någon av mina killar vill börja sporta när de blir lite större. Hoppas det går bra för tjejerna.
    Busbellan skrev 2011-04-01 21:49:57 följande:
    Imorgon tror jag det blir en sväng till Hallon och hämta min beställning, lär väl slinka med nåt mer när jag väl är där också
    Det är ju lätt hänt Finns där mycket fint?

nJA, HON TAR VÄL INTE HEM ALLDELES RÄTT PLAGG ENLIGT MIN SMAK (sorry caps lock) men jag vill se vad hon tagit hem för katvig för det finns inte på hemsidan än och jag har inte varit där sen hon fick in det
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-04-01 22:00:21 följande:
    Ja de små sover här också. Och M är iväg. Fick igång trallen idag och brummade iväg.
    Så vi var inte så många i soffan idag.

Nu har jag brett mackor till morgondagens utflykt.
    Dax för DM i innebandy.
    Tjejerna ska försvara förra årets guld.
    Var ska de nånstans och spela?
    Hoppas de vinner!

Nora har gått i flera dgara med en "matchens lirare" t-shirt hon fick på cupen, fanns bara damstorlakr och xs var slut så hon har en t-shirt i storlek s, minst sagt stor

Hon blev så glad över att vinna det priset. Hon är ingen som direkt märks på planen. Gör inte mycket mål och så men slår aldrig en passning fel, så hon behövde det för självförtoendet
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-04-01 22:14:30 följande:
    De ska spela i Trelleborg, så det blir en tidig morgon.
    Går de vidare så är det i Malmö på söndag.
    Så vi tänker våldgästa Titti isf och sova där.

Åh vad roligt att hon blev matchens lirare!
    Förstår att hon är stolt!
    Det är perfekt att ha lite vänner utspridda överallt, alltid nån att våldgästa
    Hoppas verkligen det blir Malmö för er också då!
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2011-04-02 07:26:17 följande:
    God morgon!

Jaha sambon väckte mig tidigt nu i morse och hade en födelsedagspresent till mig (fyller först på tisdag). Vi skall tydligen till havsvidden (ett lyxhotell här på Åland) nu

Jag som skulle sy en tupp dräkt  
    Åh låter underbart! Ha det så jättebra
    Du fyller samma dag som mannen i det här huset
    SmillaMilla skrev 2011-04-02 07:32:52 följande:
    Busbellan: Åhhhhh så fint på Ella. August är ju skit grym på kapplastavarna! Imponerande! 
    Tack
    Ja, just denna gången gick han med på att bygga själv, men helst vill han att jag bygger så han kan rasa
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17