Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Lalalong skrev 2011-04-08 20:09:33 följande:
    Haha, ja det är som en berg och dalbana kan man säga... Det är bara att åka med helt enkelt  

Åh, om min man hade varit borta i två veckor så hade jag sugit i mig mer än några minuter av ensamtid. Jag hade nog gått i pension från mamma-livet tror jag Antingen beror det på att jag är en lat och dålig mamma, eller så beror det på att mina ungar är förbaskat jobbiga Eller kanske en kombo av båda, haha.

Nu blir jag lite nyfiken! Är det speciall bokstavs och siffor tavlor du menar? Eller rättare sagt, vad är det?
    Busbellan skrev 2011-04-08 19:42:59 följande:
    Åh fiiint! Jag har ett par röda vanliga, hade egentigen tänkt köpa vita vanliga men nu blev det vita i skinn istället

Tack för din uppdatering Verkar hända en hel del hos er just nu. Nu är Klara nästan exakt lika stor som Nora var på sin 4-års kontroll. Hon var då 100 cm och vägde 13 kg, dock har hennes längdkurva dalat ordentligt efter det
    Vi väntar med på tid till dietist, hoppas det blir snart
    Det är ju en grym chansning att köpa skor på nätet... men jag håller tummarna. Min kusin jobbar stadium och drog en lång historia sist vi träffades om att folk oftast inte tror på henne när hon säger att dom är STORA i storlek och att man ska ta minst en strl mindre än vanligt. Jag ligger mellan 41 och 40 beroende på sko, så nu tog jag 39.5. Hoppas det blir bra.. 

Hoppas ni får tiden snart Jo, 100 cm är väl lite lite kort för att vara 4 år också? Så har den dalat ännu mer efter det är det ju inte roligt. Men kan inte celiakin ha med det att göra också? 
    Klara fyller ju 5 om några veckor och är alltså inte ens så lång som en 4 årings mittenkurva *s*. Min lilla dvärg . Jag hoppas i alla fall vi kan få det att vända nu så hon växer till sig så vi inte behöver tänka så mycket på det där. I alla fall så man slipper bli orolig för vikt och tillväxt varje gång hon blir sjuk! Och så att man kan stoppa det lite i tid. Jag tänkte skriva "så det inte behöver bli som med Nora", men det låter ju lite konstigt. Jag menar ju inget negativt med det så sätt, bara att går det att vända innan man är i Noras ålder hade det ju varit väldigt bra
    Hur är det med Ella? Frisk och pigg? Hon har väl tagit sig lite? Fortsätter det i samma positiva riktning? 

Tror det blir bra i de skorna, jag köpte 38 i dem och jag har 39-40 annars. Vågade dock inte ta 38 i de i skinn nu utan 39 får funka, är ju så jobbigt om de är för små sen och det är ju inte säkert att de i tyg och de i skinn är lika i storlek

Jo, Noras storek kan nog ha med celiakin att göra, eller inte. Vi har många små i släkten, två av mina syskon är t.ex bara 154 cm, min mamma och pappa var små, min mormor och morfar också osv.
    Ella har mått ganska bra den sista tiden, tror hon bara varit hemma sammanlagt 2 veckor från dagis sedan mitten på januari. Nu låter hon illa ikväll dock så något är nog på gång.
    Tror mycket har med den nya astmamedicinen vi började med för astman är så gott som bortblåst
    Hon har absolut tagit sig på vikten nu också när hon varit friskare, vägde ju 15 kg (med kläder) sist och det är väl helt normallt till en längd på 102 cm

Tror du det beror på att hon äter för lite att hon är så liten Klara? Hur ser lillasysters kurva ut i jämförelse? Nu är hon ju inte så gammal än, men man kan ju ha ett litet hum ändå
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    nettan1016 skrev 2011-04-08 21:04:47 följande:
    Ensam hemma med två vildingar, mannen är i Kina och har varit sen i måndags. Kommer dock hem på söndag kväll. I morgon ska vi gå på Mojjes konsert och E är tokladdad. Hon har längtat och räknat dagarna i två veckor nu.

Apropå längd. Jag var 1 meter och 6 centimeter när jag började lekskolan vid 6 års ålder. I och för sig är jag inte lång nu heller 1,55 meter över marken men då på det glada 70-talet var det ingen som hängde upp sig på det.
    Det kanske är skönt att dom verkar följa upp det bättre nu. Jag skulle ärligt talat inte ha något emot att vara några centimeter längre, då skulle ju min bredd se mer proportionerlig ut :).

Skämt åsido, det är bra att man tagit det här med olika allergier på allvar nu förtiden.
    Då får du i alla fall känna dig jämnstor med min syste imorgon
    Du har väl bara träffat min lillebror va och han har ju tagit av längden så det bev väl inget kvar till alla de andar syskonen
  • Busbellan
    Tjollabolla skrev 2011-04-08 21:18:15 följande:
    Öhhh FYYY. Den såg mer ut som färdig för loppis
    Konstigt att den säljaren hade så bra omdömen Obestämd
  • Busbellan
    nettan1016 skrev 2011-04-08 21:24:00 följande:
    Din bror är ju aslång :). Men i morgon får jag alltså då sällskap på lägre nivå. Det känns ju bra, och förhoppningsvis finns det väl lite barn som är något kortare än jag så jag får nån glimt av Mojje i alla fall. Måste ju erkänna att jag tycker han är rätt söt :)
    Ja, jag fattar inte var han fick längden från Alla i hela släkten ligger ju typ på medel eller en bra bit under annars
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-04-08 21:25:27 följande:
    Hej i tråden!
    Vad händer här idag?
    Inte så hemskt mycket
    lite shopping från Ellos bara
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-04-08 21:33:18 följande:
    Det är ju alltid trevligt med lite shopping.

Jag har varit och satt fram mina loppisgrejor inför morgondagen.
    Blir en tuff helg.
    Först loppis sen jobb ett dygn.
    Ja just det det var ju imorgon, hoppas det går bra! Såg ju änken till artikeln i tidningen här
    Så du ska jobba sen direkt, men då kanske du kan slappa lite på kvällen i alla fall
  • Busbellan
    stökmamma skrev 2011-04-08 21:49:18 följande:
    Go kväll brudarna

allt väl?

själv sitter jag och funderar på vem som ska få nåt från ellos och vad
    men är grymt nöjd med dagens shopping så igentligen kvittar de  
    Ja, det är ju dumt att INTE köpa nåt liksom
    Själv velade jag mellan ett par puma till A eller converse till mig, för en gångs skull vann jag
  • Busbellan
    stökmamma skrev 2011-04-08 22:06:16 följande:
    precis
    frågan är om ska gå på vill el behöver
    alfred behöver gympisar men svårt att hitta passande och Mims vill gärna ha ett par converse, och jag skulle nog kunna tänka mig ett par nya högre gympisar Drömmer
    Då tycker jag du ska shoppa till dig själv
    Fast det är ju ett väldigt bra pris om man endå ska köpa converse förstås.

Nora kan ha sina converse vi köpte i höstas fortfarande. Såg nya ut och vi betalade 40 kr
  • Busbellan

ridskor eller stövlar måste jag ju köpa till Nora också, tror inte de gamla tunnare passar, hmm undra var man ska hitta det till bra pris

• Busbellan
    stökmamma skrev 2011-04-08 22:19:25 följande:
    vilken strl kan vara intressant? gummimodell, konstläder el läder? stövlar el skor?
    hon lär väl knappast ha samma problem som vi utan tvärtom, skaften är för stora
    Får jag tag på läder till bra pris så vill hon nog hellre ha det, skor eller stövlar spelar inte så stor roll
    Tror hon behöver 33-34 nånting, har du nåt som ligger
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17