Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

SmillaMilla skrev 2011-04-14 08:03:44 följande:
    Busbellan: inget allvarligt. Tyckt att svea behövde gå till dagis några timmar i dag. Hon har ju knappt varit dit på en månad och nästa vecka skall hon vara ledig. Men hin var jätte ledsen när jag lämnade henne. Fy vad hemsk jag känner mig. Sitter ju ändå hemma med en febrig anton. Fast samtidigt skall jag iväg i dag till sjukhuset och då är det ingen höjdare att ha henne med.

Usch jobbigt när hon blir ledsen
    Men det är ju helt klart det bästa, lär ju inte bli enklare att ämna om det går ännu längre tid. och till sjukhuset vet du ju att hon inte skulle tycka det är roligt att följa med och inte så praktiskt för er heller.

Nora var ju alltid ledsen när jag lämnade och fy man får dåligt samvete, det är hemskt!

Kram!

Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-04-14 08:17:21 följande:
    Gomorgon tjejer!Jobbigt.. Kramar
    God morgon
  • Busbellan

Fick samtal från Noras läkare idag på morgonen eftersom svaret på biopsin kommit och precis som vi väntade så var det celiaki. Känns ändå skönt att få det bekräftat.
    Nu ska vi bara få hem ett läkarintyg att lämna till skolan sen kör vi på med glutenfritt

• Busbellan
    lillronya skrev 2011-04-14 08:26:14 följande:
    Vad skönt att få svart på vitt, även om det är jobbigt.
    Kramar
    Ja, det är skönt
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2011-04-14 08:35:49 följande:
    Busbella: bra att ni fått resultatet. Men vet vad ni går igenom. Här har det blivit en helomvändning i köket. Gluten finns ju i alllt. Och vi har en extrem variant, där det inte går att äta vetestärkelse (finns i glutenfria produkter). Och glukossirap skall vi inte heller ge. Men det skall nora klara av. Kram
    Måste fråga hur ni gjort med placeringen av den glutenfria maten? Känns ju inte helt bra att ha den i samma skåp som den med gluten i, är det bästa att placera den på olika ställen?
    Saraia skrev 2011-04-14 08:36:44 följande:
    måste bara fråga varför ni misstänkt celiaki, varför det ej upptäckts förrän nu, vilka symtom har hon? har nämligen tidigare haft en svag misstanke om att mellantjejen hade det. blodprov visade dock att hon ej hade det, men kan blodprov vara negativt trots att de har celiaki? biopsi e ju d bästa så klart, men då misstankarna inte är jättestarka har det inte kommit upp. Hoppas du tycker d e ok att jag frågar!
    Hon har egentligen inte haft några typiska symtom för celiaki, inga problem med magen och sånt t.ex. Hon har alltid varit liten och smal så det är väl det i så fall. Anledningen till att de kollade nu var att inte bara vikten sackade efter längre utan hon sjönk på kurvan även på längden.
    Man kan ha celiaki även om det inte visar något på blodprovet, enda säkra sättet för diagnos är biopsi
    Klart det är ok att du frågar
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2011-04-14 12:43:25 följande:
    Solouniko: hur får man rabatt på bellabus?
    Om det är bellabo du menar så får man 30% på koden "aprilbarn"
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2011-04-14 12:52:29 följande:
    Busbellan: tack. Är det på ett helt köp?
    Ska gälla på alla barnkläder ja
  • Busbellan
    Mawe123 skrev 2011-04-14 13:15:35 följande:
    jag har inte provat själv, men koden bshop1, ska ge 50% på en valfri vara och fri frakt.

Googla på bellabo och 50% så hittar du koden Solig
    Fy vad de är fula i den shopen!
    De struade ju massvis med leveransen till mig, skickade fel mm mm
    På en lapp när jag till slut fick rätt kläder stod det att jag att pga allt strul fick en kod som skulle ge 50% på valfri vara  och det var just den koden som tydigen alla kan använda, fy så fult gjort av dem
  • Busbellan
    RååSa BuBBlan skrev 2011-04-14 13:28:11 följande:
    men nä!! Förvånad Gud va fult gjort!!
    SmillaMilla skrev 2011-04-14 13:30:21 följande:
    Busbella: ok då struntar jag i att shoppa där. Sådant gillas inte.
    Ja, nu blev jag lite irriterad faktiskt! Undra om man ska maila och påpeka det lite fint
  • Busbellan

Exakt såhär står det på den handskrivna lappen som låg med i paketet

"Ursäkta misstaget. Här kommer din klänning. Som "plåster på såren" får du en rabattkod som ger dig 50% rabatt på valfri vara i webshopen"

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17