-
Ja får nog bli nåt sånt.Buttelina skrev 2011-06-14 13:52:25 följande:ahaa hmm ja de blir nog svåra att hitta. efterlys på fb kanske?
-
Det där du känner är helt normalt när det blivit för mycket.Lalalong skrev 2011-06-14 14:13:50 följande:Ni är ju så rackarns snälla i den här tråden allihopa så jag blir alldeles varm i hjärtat!Stormis skrev 2011-06-13 23:53:02 följande:Snuttegumman

Känns lite bättre idag, men jag mår inte bra och det går ju tyvärr ut över familj och jobb. Jag är ju ganska öppenhjärtlig här och kan lika bra fortsätta med det och vara ärlig och säga att jag känner att jag helst av allt skulle vilja slippa bådadera och gå och lägga mig och sova i ungefär ett år eller så. Jag älskar min familj, men just nu driver den mig till vansinne och jag kan inte hantera det utan bryter ihop och börjar storgråta för ingenting. ... Vi har gått igenom så jävla mycket tråkigt dom senaste 2,5 åren med tragiska dödsfall och upprepade missfall o.s.v. o.s.v. Inget av det har knäckt mig, men nu helt plötsligt så orkar jag ingenting. Känns inte vettigt, men vad gör man. Biter ihop och kör på antar jag!
I morgon ska jag i alla fall iväg med en kompis. Alldeles utan barn... och är ledig från jobbet eftersom jag jobbar halvtid i två veckor nu eftersom Klara går på plask och lek på eftermiddagarna. Det ska bli såååå skönt att komma iväg om det så bara är för någon timme.
Kram till alla underbara snälla tanter här inne!!
En lite OT fråga, fast ändå mer on topic än det andra dravlet eftersom det handlar om barnkläder
Jag köpte Sverigeklänningar på Rusta (såg också efteråt att hon bara tagit betalt för en klänning. Så det blev ju riktigt billigt
). En i 4-6 och en i 1,5-3 år. Egentligen borde båda vara ganska stora till mina tjejer, men dom ser ut att passa båda två! Har inte provat dom ännu. Men är dom ganska små i storleken eller?
Jag var ju i det läget för bara ett par veckor sen även orsäkrna inte är exakt samma.
Mitt recept för att komma ur är:
Planera in lite tid att vara ifred på.
Ta inte på dej något extra arbete varken hemma eller på jobb.
Försök att leva för dagen ibland även för timmen.
Jag förstår precis din känsla av att vilja sova i ett år.
Den släpper ganska fort om man tar tag i det hela och strukturerar sin tid väl.
Tillåt dej själv att gå på sparlåga och inte göra mer än precis vad som behövs.
Jag fick förklara hemma för min familj att jag bara inte orkar mer och att de får vara så snälla att hjälpa mej ur det här.
Dina barn är så små så de kan inte göra så mycket, men mannen kan ju.
Det hjälpte för mej bara att de vet läget och inte lastar en massa mer på mej.
Jag kunde börja gråta för att de frågade mej vad vi skulle ha till middag. Det var liksom ett för stort beslut att ta för mej just då.
Om man som du nu har så mycket som du tycker är negativt så försök ta dej igenom en timme i taget. Denna timmen ska jag laga middag, tex.
Att det sen behövs dukas av och diskas och sen duschas barn eller vad som sen ska göras är för mycket att tänka på.
Ett steg itaget funkar bra för mej.
Ursäkta allt mitt dravel och hoppas du får ut något av det.
Har skrivit en del i min blogg om min snurriga hjärna med om du har lust att läsa.
MAssa kramar -
3-5 önskasMorty skrev 2011-06-14 14:18:56 följande:
Vilken storlek är du på jakt efter??? Har en som ska flytta.....men jag kommer inte ihåg storleken just nu. Får kolla när jag kommer hem.
Hej förresten. Det är inte varje dag man ser dej.
-
KAn du inte smyga i den i postlådan eller hänga på dörren eller något sånt när han inte ser? OM den nu skulle komma?Busbellan skrev 2011-06-14 14:18:02 följande:Ja, det är lite surtButtelina skrev 2011-06-14 14:14:50 följande:åh trist
men om den kommer imorgon kan du kanske lämna den till korttids?
Går nog tyvärr inte att lämna den på korttids. När posten kommer här så har August redan kommit dit och då blir det fel om jag kommer
ja, ja tröjan kommer bli använd ändå sen så
Så har vi gjort med saker på mitt jobb.
-
Jobbigt med bråkiga datorer.Morty skrev 2011-06-14 14:27:13 följande:Hej! Nä, det är det inte. Är inne och läser lite då och då, men inte skrivit något. Jag kikar när jag kommer hem som sagt & inboxar dig.
Datorn här verkar helt strulig. Kan inte göra smileysar och inte skriva under din kommentar osv. Den bara bråkar med mig just nu.
Kolla du, men det är ingen brådska.:) -
Ja det hoppas jag att det blir!Morty skrev 2011-06-14 14:35:24 följande:
Nä, nu hoppas jag verkligen inte att det ska behövas mössa!!! Låååång härlig sommar framför oss eller hur??!!??

Vill ha massor med sol
-
Ja jag tror att det bara är de hittills.Morty skrev 2011-06-14 14:37:40 följande:Är det bara LLM som fått in nya Molo? Hoppas på att dottern vill ha disco klänningen - den var cool! -
Åhå!Morty skrev 2011-06-14 14:50:05 följande:
Såg nu att Sigge & Juno lägger upp. Hur kommer ni göra - gå upp i storlek (pratar om disco klänningen)
Ingen aning om klänningen.
Hoppas nån annan vet.
-
Då är hon lika lång som NIkita.Morty skrev 2011-06-14 14:55:02 följande:Dum fråga från mig egentligen, de kommer ju ut nu men någon kanske har fått i sin butik. Får kanske kolla med min lokala butik om de tagit in den då kan vi prova. Moa är ca 135 men vissa kläder får man gå upp i storlek. Iofs är väl Lindex de sämsta att jämföra när det kommer till storlekar för där fick vi ta 146 i skinnjacka. Galet! Hon har iofs långa armar men inte så långa.

Ja lindex skinnjackor är galna i stl.
Lindex överhuvudtaget ätr knepiga i stl. Småttarna här är lika långa men jag kan inte köpa samma stl till de från lindex om jag köper från flick/resp pojk. Pojkkläderna är alltid större. -
Av det som kommit nu har jag inga måsten heller.
Gillar printet med bilar som finns på en ryggsäck och skulle vilja ha det i tröja.
Discoprintet är också fint men vill ha det i leggings.