Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

theeres skrev 2011-06-27 21:24:47 följande:
    Hur är molo tights i storlek? 98 eller 104 till en 2,5 åring som är ca 100 cm lång med en liten mage?
    104 sitter perfekt och 110 funkar med växmån.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya

Men bara kom igen och sktiv lite här ni som väntar på att något ska skrivas.
    Ibland räcker det ju att skriva: Hej i tråden.
    Genast dyker det ju upp någon att prata med.

Vill ni bara läsa får ni leta upp en tidning att läsa i.

Jag är supersällskapssjuk ikväll så jag hänger gärna här om det finns någon att prata med.

• lillronya
    Catt skrev 2011-06-27 22:07:08 följande:
    Hej hej i tråden ;)

Sitter här och irriterar mig lite på att det är så STOR skillnad på Molo´s flick och pojkkläder även om man köper samma storlek! En 104:a ska inte vara precis till en tjej som är ca 93 lång. Känns nästan som att man behöver köpa tröjor i alla modellerna för att veta vilka modeller som är små och vilka som är normala, för det skiljer ju massor där med även inom flickavdelningen ;) så synd att ha en anledning till med shopping ;). Men inte orkar man skicka tillbaka om det sitter precis nu men är tänkt att användas till hösten...  Köper ni olika storlekar beroende på modeller eller är det bara på min tös de sitter så olika? köpte dockhus i en modell i 104 och konfettistar i annan modell i 104 och det skiljer säkert 4-5cm på längden, en del på bredden och 3cm i ärmar.

Vad hittar ni annars på i sommarvärmen då? Här badas det och njuts för fullt. Det ger trötta barn på kvällen!!
    Jag tycker också att det är knäppt att det är så olika.
    Köper olika stl beroende på modell.

Här slappas det mest och barnen åker hitan och ditan till mor och farföräldrar.
  • lillronya
    Ocikatten skrev 2011-06-27 22:10:55 följande:
    Det är STOR skillnad även inom killsidan kan jag meddela, vår grabb har allt från 98 till 116 nu!!
    Särskilt de med enfärgade armar är mindre i jämförelse med helprint.
    De med randiga ärmar är kortare  i ärmarna än de med enfärgade ärmar.
    Så himla knäppt!
  • lillronya
    Catt skrev 2011-06-27 22:20:47 följande:
    Hihi det stämmer säkert. Har bara jämfört "tjej"linnena och "kill"linnena och där är "killarnas" mycket bredare och sitter bättre på tösen som inte är nån jättetunnis.
    Skiljer det på tjej och killinnen?
    Måste jag jämföra.
    Det är ju helknäppt!
    Catt skrev 2011-06-27 22:18:39 följande:
    Ja det är väl så man får göra, lära sig vilka modeller som är små och köpa större i dem!

Härligt med sommarlov för alla barnen :) Saknar att ha släktena  nära (de bor ca 60 mil bort) men när barnen blir äldre så kan de ju stanna kvar hos sina morföräldrar utan oss, det vet jag att mina föräldrar längtar efter =).
    Ja man får testa sej fram.
    Ja vi har släkten nära och det är perfekt.
    Fast mina föräldrar är i stugan 25 mil bort, största delen av sommaren.
    Men barnen är stora nog att vara där lite nu.
  • lillronya
    Catt skrev 2011-06-27 22:30:47 följande:
    Ja för så olika är inte små flickor och pojkar kroppsligt. Inte när det handlar om så små barn i alla fall.

Perfekt att ha dem nära till hands :)
    Nä barn är ju olika, men det handlar ju inte om ifall de är pojkar eller flickor.
    Blir knas på det där!
  • lillronya
    annie dark skrev 2011-06-28 09:57:11 följande:
    Ha ha1 Så du hänger här på kvällarna. Tycker det är så bra med denna tråd då man behöver storlekshjälp etc.

Varför har de startat en stängd grupp?
    Japp det är så jag håller kväll.

Tja det finns nog flera anledningar och i själva beslutet och diskussionen kring det var jag inte med. Jag bara hänger på.
    Men vi hänger här också.
  • lillronya
    bm2007 skrev 2011-06-28 21:48:03 följande:
    I vilka webshopar kan man hitta molo hösten 2011 i? Gärna en affär som har fått in en del o inte bara ngr tröjor : )

Det har inte hunnit komma så mycket ännu.
    Kommer ju lite i etapper.
    Verkar som att elleraff och lucky little me har fått mer idag.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17