Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Mawe123 skrev 2011-06-16 17:30:35 följande:
    Bussigt!!

Min är nog 103 cm nu tror jag.. så svårt med storlekar.
    110 har vi och där är gott om plats. Iaf på längden.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-06-16 17:27:23 följande:
    Ja, visst är det konstigt Obestämd

Med tanke på att vi som varit hemma med barnen drygt 2 år anses lite konstiga så kan man ju bara tänka sig hur ni som varit hemma flera år till är
    Vi är helkonstiga.
    Dessutom är det ju bara barnen som är hemma på heltid, inte vi föräldrar. Det är ännu konstigare.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-06-16 17:34:33 följande:
    jag menar de måste ju vara hur efter som helst nu
    Det är ju bara att se på mig som var hemma hela uppväxten, jag är ju inte riktigt normal
    Ja alla våra barn är helt förstörda. Fattar nada i skolan och funkar inte alls socialt.

Jag är lika kass jag.
  • lillronya
    Mawe123 skrev 2011-06-16 17:38:02 följande:
    Perfekt, det fanns ett par 110:or i skellefteå så nu är de undanlagda åt oss - tackar!!
    Åh vad bra!!
    Det blir perfekt!
  • lillronya
    1 och 1 är 3 skrev 2011-06-16 18:01:38 följande:
    Gokväll!

Ser att ni diskuterar dagis..... De finns de ju dom som börjar lämna så fort barnet fyllt 1... För om dom inte får jobba så knäcker dom sej psykiskt, jag borde inte fått bli mamma alltså.... Förvånad

Tror dock att vi nu hittat den optimala lösningen, de känns så iaf. T går mån-tis samt tors-fre, och helt ledig var fjärde vecka Jag jobbar lagom, får en dag mitt i veckan ledig och tillsammans för att bara mysa. Att gå upp måndag kan ju kännas tufft, men när man sen kommer hem så är det ju bara en jobbig dag till sen är vi lediga. Och likadant torsdag...

Annars har denna dagen varit mest skit... fick världens utskällning får en kund på jobbet då hon bokat sin hyrbil från fel dag... jag va den mest icke tillmötesgående människan hon pratat med och hon kommer aldrig återvända till vårt företag... hon tyckte jag skulle ringa kunden som hade bilen nu och be dom lämna tillbaka den tidigare så hon och hennes man hann till Vätter rundan i tid....15 minuter senare ringer hennes man och ber om ursäkt för det var ju faktiskt HAN som bokat fel dag..... SUCK säjer jag bara!

Sen körde jag från jobbet, får ett samtal från killarna på verkstaden att jag har dåligt med luft i ena däcket. Mot PEAB för att Vs bror skulle pumpa till mej... där upptäcker vi en stor skruv och alltså riktig punka... Över till däckfirman som räddade min dag och tog hand om mej direkt, och dessutom gratis för jag såg så ynklig ut och bad så snällt, DET kallar jag service!

Ursäkta mitt drabbel, har inte fått prata av mej tillräckligt idag
    Gokväll!
    Diskussionen handlade ju om att tvingas ha barnen på dagis vid en viss ålder.

Ni har ju en jätebra lösning som passar er toppenbra!

Iblnad kvittar det vad man gör på sitt jobb så har man ändå gjort fel. Känner igen känslan.
    Skönt ändå att mannen ringde tillbaka!

Och perfa att du fick hjälp med bilen. Sånt är ju hopplöst!
  • lillronya
    bm2007 skrev 2011-06-16 18:07:21 följande:
    Hejsan!
    Har ni som är experter på danska barnkläder någon lista här inne på familjeliv där man kan se vilka affärer som har påbörjat sin rea? Känner av shoppingsuget i magen så jag vore hemskt glad om ni kunde tipsa mig om ngr bra sidor med bla molo.

Tack på förhand! 
    I trådstarten finns en länk till en lista på shoppar.
    Någon lista på shoppar som rear har vi inte tyvärr.
    Jag vet att ajabaja och annacill rear iaf.
  • lillronya
    1 och 1 är 3 skrev 2011-06-16 18:15:15 följande:
    Aha, läste inte tillbaka, såg bara era inlägg på denna sidan

Jag var aningens irriterad på tanten om man säjer så. Hon menade på fullaste allvar att jag skulle ringa kunden som hade bilen och be dom komma och lämna dej. PUCKO!
    Aha!
    Jag länkade till aftonbladet där en person från ssu, tror jag , ville införa skolplikt från tre år.
    Sen var det någon där i kommentarerna till artikeln som skrev att de egentligen ville införa från 1 år.
    Det är så man blir knäpp.

Puckon finns det inom alla arbeten. Så kass!
  • lillronya
    1 och 1 är 3 skrev 2011-06-16 18:21:50 följande:
    Men SUCK igen! Folk kan väll få bestämma själv!
    Ja precis!
    Har du fått ajabajapost idag? Eller när var det du beställde?
  • lillronya
    1 och 1 är 3 skrev 2011-06-16 18:27:42 följande:
    Yes! Kom idag!
    Åh vad roligt!!
    Jag betalade in idag och mejlade kopia på inbetalningen.
    Hoppas det kommer snabbt!

Varför är du inte på msn?
  • lillronya
    nossefiijn skrev 2011-06-16 18:35:40 följande:
    hej jag är väldigt nyfiken på vad som är speciellt med danska barnkläder? Skrattande billigt, kvalite eller bara föra att? :)
    Roliga färger och mönster och bra kvallite framförallt.
    Sen tycker jag det är roligt när mina barn har lite anorlunda kläder än alla andra.
    Fast det där gäller nog allt i mitt liv. Gillar inte att följa strömmen.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17