1 och 1 är 3 skrev 2011-06-16 18:01:38 följande:
Gokväll!
Ser att ni diskuterar dagis..... De finns de ju dom som börjar lämna så fort barnet fyllt 1... För om dom inte får jobba så knäcker dom sej psykiskt, jag borde inte fått bli mamma alltså....
Tror dock att vi nu hittat den optimala lösningen, de känns så iaf. T går mån-tis samt tors-fre, och helt ledig var fjärde vecka

Jag jobbar lagom, får en dag mitt i veckan ledig och tillsammans för att bara mysa. Att gå upp måndag kan ju kännas tufft, men när man sen kommer hem så är det ju bara en jobbig dag till sen är vi lediga. Och likadant torsdag...
Annars har denna dagen varit mest skit... fick världens utskällning får en kund på jobbet då hon bokat sin hyrbil från fel dag... jag va den mest icke tillmötesgående människan hon pratat med och hon kommer aldrig återvända till vårt företag... hon tyckte jag skulle ringa kunden som hade bilen nu och be dom lämna tillbaka den tidigare så hon och hennes man hann till Vätter rundan i tid....15 minuter senare ringer hennes man och ber om ursäkt för det var ju faktiskt HAN som bokat fel dag..... SUCK säjer jag bara!
Sen körde jag från jobbet, får ett samtal från killarna på verkstaden att jag har dåligt med luft i ena däcket. Mot PEAB för att Vs bror skulle pumpa till mej... där upptäcker vi en stor skruv och alltså riktig punka... Över till däckfirman som räddade min dag och tog hand om mej direkt, och dessutom gratis för jag såg så ynklig ut och bad så snällt, DET kallar jag service!
Ursäkta mitt drabbel, har inte fått prata av mej tillräckligt idag

Gokväll!
Diskussionen handlade ju om att tvingas ha barnen på dagis vid en viss ålder.
Ni har ju en jätebra lösning som passar er toppenbra!
Iblnad kvittar det vad man gör på sitt jobb så har man ändå gjort fel. Känner igen känslan.
Skönt ändå att mannen ringde tillbaka!
Och perfa att du fick hjälp med bilen. Sånt är ju hopplöst!