Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

lillronya skrev 2011-04-25 16:56:53 följande:
    Åh har han en sån cool volvo?!
    Och orange med!
    Jag hade en vit 67a med rattautomat för lääängesen.
    Min drömbil är en gammal amazon, helst kombi..

Har ju precis varit erbjudande hos småtting.
    Jaa.. det är hans lilla pärla. Fast om vi får sålt vårt hus har han ingenstans att förvara den på vintern så nu pratar han om att sälja den. Jag kommer dock vägra, jag vet att han inte vill egentligen och han kommer ångra sig för resten av sitt liv!! 
    Åh, jag undrar om det inte är just en vit 67:a han längtar efter lite i smyg, om vi hade varit rika. Hans pappa hade en sån när han var liten så det hade ju varit trevligt. Det är coola bilar tycker jag! Sen så tycker ju jag att ett stort plus med att ha en  "rolig" sommarbil är att det är så mycket bilträffar och sociala grejer man kan åka på
    Mattias är med i styrelsen för svenska Volvo 140-klubben, så vi åker ju på en hel del bilträffar under sommarhalvåret och träffar likasinnade. Det är skoj!!
    När jag och M träffades hade han två amazoner, en som vi åkte i och en som han höll på att renovera. Dom var så fina!! Fast komforten var inte den bästa Sen blev det platsbrist där med... Han hade dom i ett garage i Broby där vi bodde då, men dom som han hyrde av sålde och han fick inte fortsätta hyra av dom nya. Så det blev försäljning av bilarna tyvärr!

Åh, attans... Jag har inte kollat erbjudanden över huvudtaget... Ska ju inte handla som sagt Det var bara det där Groupon-erbjudandet jag inte kunde stå emot!  
    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    Busbellan skrev 2011-04-25 16:59:43 följande:
    Åh hoppas det stämmer!!!

Ja, sommaren -07 kommer jag ihåg väl, var överlycklig då för det usla vädret
    Låg ju inne med Ella den sommaren i ca 4 veckor och det hade känts värre att sitta inne på sjukhuset och titta ut om det hade varit strålande sol ute

Förstår att ni tyckte det var trevligt. Vi andra bara muttrade
    lillronya skrev 2011-04-25 17:00:07 följande:
    E är född 4 juni 07 och det var tokvarmt. Höll på att smälla av när jag kom ut från sjukhuset och skulle hem.
    Kommer ihåg att jag bara kunde gå fram och tillbaka utanför huset. Vågade inte gå längre pga värmen. Jag var ju snittad och blev helt yr.
    Men det varade inte så länge. Sen var det bara svalt resten.

Har också härt att det ska bli en supersommar.
    Ja, jag hade för mig det också att det varade lite in i juni.. Usch och fy, låter ju inte så himla trevligt alltså.. 
    Med tanke på att sommaren 07 är så länge sen så kan jag nu i efterhand sträcka mig till att säga att det var skönt att det inte var så varmt den sommaren. För er skull!

• Lalalong
    lillronya skrev 2011-04-25 17:13:23 följande:
    Men åh vad trist att behöva sälja pga såna orsaker.
    Behöver det vara varmt garage?Drömmer

Vi gjorde en superdålig affär när vi sålde vår volvo. Insåg inte alls värdet förrän det var försent.

Åh vad kul att han är så engagerad!
    Vi hängde ju med raggarna i flera år och jag blir fortfarande helt lyrisk när jag hör ljudet av en v8a.
    Så jag förstår känslan med likasinnade och bilträffar.
    Ja, det är tråkigt! Samtidigt som jag visst förstår honom, han har ju lagt ner hjärta och själ i att den ska se ut som den gör och då vill man ju inte förstöra den på vintern. Ja, nu är det alltså ingen bil i toppskick eller så... Det vill han inte ha, för då hade han inte vågat köra den säger han. Den har lite fläckar i lacken och sånna saker. Men helt rostfri och helt i original i plåt och övriga delar. Och det har ju krävts en hel del jobb för att hålla den så! 
    Behöver inte vara varmt garage! Bara tätt. Har du något tips? Drömmer

Åh vad tråkigt att ni känner så! Vad sålde ni den för? Om du minns..  Dom har ju blivit dyrare och dyrare när folk insett att 140-serien är en bra veteranbil! Dom har dom äldre bilarnas charm men är ändå ganska bekväma! Dessutom är ju sånna gamla Volvos lätta att skruva med och hålla efter själva på det viset. 
    Ändå tror M inte att han kan få mer än kanske 13-14 000 för sin.. Men 74:orna är inte så eftertraktade som dom äldsta modellerna! så en äldre hade man fått bra mycket mer för!

jo, det är nåt visst med billjud... bilfolk... och allt det där
    Brukar ni åka på några träffar alls nu? Typ Power meet i Hässlehåla?  
  • Lalalong
    lillronya skrev 2011-04-25 17:28:52 följande:
    Ja vi har ju liksom lite byggnader på den här tomten.
    Ni får komma hit och kolla om nåt duger.
    Tätt uppifrån är det iaf.

Vi sålde den inte utan gjorde ett byte.
    Vi ville ju så gärna ha en amerikanare och bytte mot en valiant som vi aldrig fick igenom besiktningen för att ramen var sned. Sååå blåsta!

Konstigt ändå att den inte är värd mer.
    Ms alltså.
    Ja de bilarna är ju de enklaste att mecka med.

Nu åker vi väldigt sällan på träff, men ägnade stora delar av somrarna åt det innan.
    Ms första sommar åkte hon mer cadilac cab än nåt annat.
    Min bästa kompis hade en sån men inget körkort. Passade mej utmärkt.

Power meet i Hässlehåla har vi varit någon gång, men det är längesen.
    I västerås på sveriges största var vi ett par gånger.
    ÅH vad jag skulle vilja ha en egen bil och dra runt hela sommaren.
    Smygraggare kommer jag vara resten av mitt liv.
    Snällt! Det kan vi absolut göra, hade varit kanon att hitta något annat... Om nu huset blir sålt. Hoppas hoppas!! 

Men åh nej... fy vad surt!! Förstår att det känns en smula... Bittert!! 
    Cadilac cab låter rätt najs om jag får säga det Konstigt att du inte protesterade, hahaha. 
  • Lalalong
    lillronya skrev 2011-04-25 17:51:31 följande:
    Hur går det med husförsäljningen?
    Håller tummarna för er iaf.

Cadilac cab ÄR najs.
    Sommaren 94 var en supersommar från midsommat till långt ut på hösten. Hääärligt!!
    Det går inget vidare... Det var visning förra veckan men ingen anmäld och ingen som kom oanmäld heller.. Nu skulle mäklaren avvakta till han hade folk som mailade och visade intresse innan han bokar fler visningar. Det är ju lite känsligt läge iom att vi har hyresgäster som inte är superglada över att behöva flytta.. Men vi lever på hoppet.. 

Jag var nog några år yngre än dig 1994 men den sommaren sitter ändå fastetsad i mitt minne också! Jag och tre kompisar såg Aerosmith i stockholm, det var ju en helt fantastisk fotbollssommar och så bilade familjen genom tyskland och holland. Vår första och faktiskt enda riktiga familjesemester!! Och ja, det var ju otroligt väder den sommaren!! Kan se det framför mig hur ni glider runt i cabben  
  • Lalalong
    lillronya skrev 2011-04-25 18:03:38 följande:
    Hoppas det vänder med husförsäljningen!

Åh det låter som att du också hade en toppensommar det året.
    För mej är den sommaren ett enda lyckorus. Ms första sommar och glädjen över att få henne är obeskrivlig fortfarande. Livet fick en mening igen efter att vi miste vår första lilla plutt.

Hoppas det bli en sommar i år igen.
    Tack!

Ja, jag ska inte säga att jag förstår, för det gör jag ju naturligtvis inte. Men jag kan föreställa mig! Så man får en liten tår i ögat faktiskt Hjärta 
  • Lalalong
    lillronya skrev 2011-04-25 18:12:41 följande:
    Hjärta

På tal om något annat så drmde jag om molosalg inatt.
    Var fruktansvärt besviken när jag vaknade eftersom utbudet var knappt som i en vanlig butik.
    Dessutom var jag jättesen dit eftersom jag var tvungen att lämna barn på nåt konsigt ställe som jag har glömt nu.
    Var tjurig på det där hela förmiddan.
    Hahaha. 
    Salg sätter ju myror i huvudet på en  
  • Lalalong
    lillronya skrev 2011-04-25 18:15:20 följande:
    Ja verkligen!
    Längtar som en tok.
    Jag med!!!

Men det är mycket som ska klaffa... Måste sälja lite.. Och så måste det bli 25-29/5 annars blir det inget...  Då hoppas jag att hitta bud istället. Men jag vill ju helst åka själv så klart. Har man åkt en gång kan man ju inte sluta sen
  • Lalalong

Jag vill ev vara med om det är okej! 

Ska kolla lite  

• Lalalong

Hur bra är det inte att jag ska till Malmö just i morgon när LLM kör 30% Drömmer. Eller inte sååå bra.. Jag ska ju spara!!! Men jag slutar ändå inte jobba förrän 17, är i Malmö tidigast 17.30 och dom stänger 18. Känns som det kan bli en liten aning stressigt. 

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17