Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2011-05-08 20:41:40 följande:
    Jaha, så sålde man en frottétunika från me&i i jättefint skick ikväll för 22 kr *hurra för mig och mina lyckade auktioner*
    Obestämd
    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    Busbellan skrev 2011-05-08 20:51:29 följande:
    Jag kan tänka mig att alla faktiskt inte har en aning om vad plaggen faktiskt kostar som nya.
    Är ju massvis med medlemmar på danska köp/sälj sidan nu och om någon är van att handla nya kläder på Lindex till deras pris så tycker de säkert att 100 kr för ett par leggings är alldeles för mycket
    Men jo jag förstår dig, det är irriterande!
    Nä, så är det säkert absolut! Och visst, försöka går ju alltid Jag är nog mest egentligen less på allt dividerande. För det är ju inte bara det att man kan acceptera ett nej utan det ska divideras också, och ifrågsättas... Stämningen blir dryg tycker jag! Och då känner jag mig själv lite otrevlig ibland och jag tycker inte om att vara otrevlig!
    Men det känns bättre nu  när jag fick spy av mig lite
    Busbellan skrev 2011-05-08 20:52:26 följande:
    Åh andra sidan sålde jag ett par snickarbyxor från Lindex för 100 kr
    Hahahaha Ja då jämnade det ju ut sig lite grann i alla fall

• Lalalong

Jag köpte kläder på T för någon vecka sen. Säljaren har skickat med schenker och jag fick mail från schenker att det var skickat. Idag slog det mig att sakerna inte kommit. Gick in och läste mailet och klickade där det går att spåra. Där står det att paketet kom till mitt ombud den 6:e och att en e-postavi är skickad till mig. Men jag har itne fått den!
    Hur går jag tillväga? Kontaktar säljaren, eller kontaktar schenker? Eller kan jag ta reda på sändnr på något vis och hämta paketet med hjälp av den? Någon som vet? 

• Lalalong

När jag ändå är lite OT måste också denna stolta mamman berätta att idag har Alva släppt taget och börjat gå!

Fördelen med barn som går sent (i alla fall har det varit så med båda mina) är att dom går nästan obehindrat när dom väl släpper taget  

• Lalalong
    Buttelina skrev 2011-05-10 17:03:57 följande:
    när det hände mig så bad jag säljaren (eller i mitt fall butiken) om sändningsnr och efter det ringde jag ombudet och förklarade hur det låg till. sen fick jag hämta ut med leg
    Lalalong skrev 2011-05-10 16:00:41 följande:
    När jag ändå är lite OT måste också denna stolta mamman berätta att idag har Alva släppt taget och börjat gå!

Fördelen med barn som går sent (i alla fall har det varit så med båda mina) är att dom går nästan obehindrat när dom väl släpper taget  
    GRATTIS vad kul
    Smultronhjärta skrev 2011-05-10 17:01:44 följande:
    Kontakta Schenker! Troligen kan du annars hämta ut det med hjälp av leg.
    Tack för hjälp!
  • Lalalong
    Pepper79 skrev 2011-05-10 21:46:10 följande:
    Du har inte kvar jeansleggingsen från Kik kid? Spanade på dem, men glömde bort dem....
    Eventuellt. Jag gav bort dom till en kompis som skulle prova dom till sin tjej. Har sen glömt av att fråga om dom passade. Jag ska kolla, återkommer till dig om hon inte ville ha dom
  • Lalalong

Är galet ot nu men jag måste få kräka av mig lite frustration. Vi har ett hus utanför hässleholm som vi köpte när klara var liten. Då jobbade Mattias 6 mil norröver och jag 4,5 mil söderöver så det var ju rätt bra att bo lite i mitten och pendla på varsitt håll. Men sen flyttade Mattias jobb all sin verksamhet till Södertälje och han blev uppsagd. Han fick jobb i Malmö som då var 6 mil söderöver. Då pendlade vi alltså på samma håll och 12 mil och 9 mil om dagen. Det blev skitdyrt och när vi nu körde på samma håll så bestämde vi oss för att försöka sälja huset och flytta. Vi fick lägenhet i Sjöbo men fick inte huset sålt. Däremot så fick vi tag på hyresgäster, så vi har hyrt ut det i 3 år nu.

Nu i julas så bestämde vi oss för att försöka sälja igen för att leta oss ett nytt hus i dom här trakterna. Jag har hittat min bästaste vän i världen här och tjejerna går på bästa förskolan i världshistorien (klara började hos dagbarnvårdare i sösdala, började på en stor förskola i Sjöbo och sen bytte hon igen i höstas till hennes nuvarande lilla förskola som är så mycket bättre för henne). Jag vill aldrig flytta härifrån känns det som.

Vi pratade med mäklare. Han låg på oss om att vi skulle säga upp hyresgästerna på en gång. Jag ville vänta till det var säkert att det var sålt, så klart med vetskapen att hyresgästerna själva kunde säga upp sig när som helst, men ändå. Men mäklaren var benhård. Så vi sa upp dom men sa samtidigt att om ni inte hittar annat så får ni så klart bo kvar så länge det behövs, inom rimliga tider så är det ju vi som bestämmer inflyttning av framtida köpare.

Nu har det då hänt, det som jag varit rädd för hela tiden. Det finns noll, nada, zip intresse hos någon för huset och hyresgästerna har hittat annat. Dom flyttar siste juni och sen står vi med dubbelt boende och det har vi inte råd med!! (bye bye salg för övrigt :(). Dessutom säger dom att dom inte hade förstått att dom kunde bo kvar så länge för då hade dom inte letat så aktivt efter nytt så dom ville egetligen bo kvar.

Det är så jävla deprimerande... Innan månadsskiftet måste vi bestämma oss för att minimera dom ekonomiska förlusterna så mycket som möjligt. Men egentligen vet jag inte vad vi velar på. Finns inte så jävla mycket att göra annat än att flytta tillbaka till det där huset i den jävla hålan :(:(:( Jag VILL inte!!! Hela min kropp och existens skriker i protest!

Nu finns det en sak till som måste fixas och det är att försöka få förskolepengen flyttad så att i alla fall Klara får gå kvar på sin förskola sista året. Annars tror jag att jag lägger mig ner och bara slutar andas!

Förlåt för min negativa energi :(

• Lalalong
    1 och 1 är 3 skrev 2011-05-15 18:59:28 följande:
    Men suck!!! Finns de inget intresse alls av huset? Att stå med dubbelt boende är grymt! Jag var aningens rädd när vi byggde.... vi väntade med att sätta ut vårt hus ganska länge, vilket i efterhand kan tyckas vara dumt. Nu hade vi turen att hitta en köpare snabbt och enkelt som tog vår inflyttningsdatum utan snack.

Var ligger det? Är det ute på hement? Är mäklaren aktiv? Det är A och O! Annars säjer jag BYT mäklare! Det ska inte ta mer än 3 månader att sälja ett hus. OM det är i ok skick och till rätt pris! Man betalar multum i provision till en mäkalre, då ska dom banne mej lägga ner tid på att försöka få de sålt! Inget hus säljer sej själv!

Lägg ut de på blocket och leta nya hyresgäster, allt är väll bättre än inget!?

KRAMAR!!!!
    Nej, inget intresse what so ever... Mäklaren sa att det är många som klickat in sig på annonsen. Men han har inte hört ett ljud. Hade vi bara sett att någon hörde av sig med frågor, eller _någonting_ så hade man kanske vågat vänta bara lite lite till. Men det är helt dött... Ser man på priser i området o.s.v. så ligger det helt rätt och tyvärr kan vi inte gå ner mer heller för då får vi lån kvar på det och det var banken inte speciellt intresserad av. 
    Det ligger i Sösdala, mellan Höör och Hässleholm. Finns på Hemnet. Jag ska erkänna att jag är inte jätteinsatt i hur aktiv mäklaren är. Men han har haft en visning, som ingen anmälde sig till och ingen dök upp på. Iom att vi har hyresgäster som inte varit så där väldigt villiga att öppna dörrarna till sitt hem så ville han inte boka in fler visningar innan någon hört av sig. Det har varit några annonser ute i tidningarna i området o.s.v.

Ang nya hyresgäster så förstår jag att det kan vara ett alternativ, och det låter som att jag dissar alla goda råd jag får. Men det är inte alls det! Det ÄR en bra idé! Men jag vet faktiskt inte om jag orkar med en runda till att leta reda på människor som ska vårda vårt hus och som dessutom ska vår ekonomi i sina händer... För det är tyvärr så nu när Mattias pluggar att vi lever lite på marginalerna och blir inte huslånet betalt så måste vi ta av våra egna pengar och täcka upp, vilket gör att vår egen ekonomi blir lidande, så att säga.
    HUr lite jag än vill flytta dit så är inget värt att hamna i ekonomisk knipa. Inget. Det är också därför vi inte vill vänta längre, utan redan som det är så har två månader som vi får betala huset och lägenheten och det är fullt tillräckligt...

Tack för kramen! Den behövs!!
    Buttelina skrev 2011-05-15 19:39:26 följande:
    men åhh det skulle fanken inte mäklaren kräva på honom säg att han får sälja mer aktivt!!
     Nej... hade vi inte sagt upp dom tror jag att dom hade väntat och då hade vi inte suttit där nu. Är inte nöjd!

• Lalalong
    1 och 1 är 3 skrev 2011-05-15 20:37:18 följande:
    Men du! Säj till dom galma hyresgästerna att säja upp sitt nya boende direkt! Om den hyresvärden inte hittar någon som kan flytta in där så kan ni som mest så med dubbelt i 3 månader, (betala deras nya boende alltså) Så stannar dom i huset som dom igentligen verkar vilja.

Skulle inte de funka?
    Ja, Mattias föreslog det faktiskt till dom. Men dom verkade inte så sugna... Dom är nog rätt sura på oss. Men har vi tur så kanske dom bara spelar svåra eller så. Jag ska be Mattias ta upp det lite med dom igen faktiskt. 
  • Lalalong
    Everlonn skrev 2011-05-30 14:37:18 följande:
    Ocikattetn och Lalalong: Hur gör vi med brobizzkostnaden? Virrigt när det byttes bilar
    Ja, jag var ju inne på Ocikattens linje där, att från dom som körde kan det väl bara kvittas mot bensinen? Men jag vet inte om det stämmer. Är det för lite för att täcka en persons brobizz bryr jag mig inte. Är det däremot för lite för att täcka bensinen för en person, så vill jag givetvis betala! 

För övrigt så är kostnaden för brobizzen 139 kr enkel resa. 

Vi var 5 i bilen båda vägarna så det är 28 kr/person som åkte med mig endera vägen. 

Jag tänkte först att det enklaste var om ett sällskap betalade till Ocikatten och ett till mig istället för att alla betalade till oss båda. Men det funkar inte så enkelt eftersom vi var olika många i bilen när vi reste med mitt bizz och med hennes bizz.  
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17