Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

RååSa BuBBlan skrev 2011-06-02 22:15:56 följande:
    Jag fick in 2800 ikväll iallafall Nöjd absolut! Nåf'gra osålda blev det men jag fick helt oki för det som blev sålt iallafall!
    Åh, det lät ju inte illa
    Måste rensa i Ellas garderob känner jag, allt passar nog, men där är alldeles för mycket som aldrig används
    Kul att du fick in endel pengar nu!
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    Kristyr skrev 2011-06-02 22:23:09 följande:
    kul att det gick någorlunda bra.
    Busbellan skrev 2011-06-02 22:00:21 följande:
    Funderar på om det är någon mening att tradera just nu, eller är det för nära sommaren, vad tror ni?
    Skulle ju behöva få in lite pengar innan nya molo kommer
    jag tänker ta en runda till vid bb, måste bli av med de småttiga sommarkläderna kan inte spara dem ett år till... eller orkar inte ha dem liggande ett år till.
    Funderar på att sälja lite som ligger i växalådan.
    Vissa saker där vill jag ju inte ens ha längre
  • Busbellan

Gahh!! Sitter här och funderar på om jag ska lägga ut lite på fb eller inte
    Har en klänning som jag hoppades skulle funka i år också till Ella, tyckte den gjorde det för nån månad sedan, men idag insåg jag att den absolut är för kort för min smak.
    Varför gör vissa plagg nästan ont att göra sig av med Gråter

• Busbellan
    ängeln83 skrev 2011-06-03 21:54:55 följande:

Godkväll flickor.

Fy bubblans vad jag är arg på mej själv, idag inveg Meja det underbara colibri linnet och vad händer? När jag skulle ta ur henne ur bilbarnstolen så fastnade linnet i metall spännet och revs sönder, typ 10 cm lång reva mitt på linnet

Åh nej!!!
    Fläckar är ju en sak, de går ju att göra något åt för det mesta, men fy så trist när något går sönder
  • Busbellan
    Duntoffla skrev 2011-06-03 22:07:04 följande:
    Lägg ut! Där i garderoben gör den ingen nytta. Bättre att sälja och köpa nytt!
    ängeln83 skrev 2011-06-03 21:54:55 följande:

Godkväll flickor.

Fy bubblans vad jag är arg på mej själv, idag inveg Meja det underbara colibri linnet och vad händer? När jag skulle ta ur henne ur bilbarnstolen så fastnade linnet i metall spännet och revs sönder, typ 10 cm lång reva mitt på linnet

Åh nej vad trist! Det kan ju gå då den som sagt är väldigt mönstrad

du har så rätt så, men lite jobbigt är det allt
  • Busbellan
    Duntoffla skrev 2011-06-03 22:27:40 följande:
    Jag förstår även om jag själv faktiskt inte brukar ha sån ångest. Visst har jag sparat några plagg men de flesta ryker så fort de är använda (eller bara blir hängande)
    N är den upplagd
    Möjligtvis med ganska högt pris, men jag kunde verkligen inte gå lägre, från början i alla fall
  • Busbellan
    Duntoffla skrev 2011-06-03 22:43:22 följande:
    Bra!

Jag sitter här och fnular när en kortärmad Molo-klänning i 86 kommer passa här. Troligen vid helt fel tidpunkt på året. Funderar på om jag ska sälja den. Inte lätt att bli av med den i januari
    Nej, i så fall får du vänta till nästa vår innan du kan sälja den antagligen
    Men hur gammal är det hon är nu? 86 borde ju passa ungefär när hon är 2 år. Ella hade i alla fall 92 förra sommaren när hon var 3 år och ca 97 cm lång, då satt de perfekt
  • Busbellan
    Duntoffla skrev 2011-06-03 23:09:05 följande:
    Lea är snart 10 månader. Hon är 73,5 cm lång och väger 10,5 kg
    Hon har 74 i Molosuits och 74/80 i deras bodys. Känns inte som om hon kommer vara 2 när hon har storlek 86, snarare 1-1,5
    Lilla Ego 07 skrev 2011-06-03 22:53:21 följande:
    Förresten så har jag ju en butterfly tröja med pärlplatteärmar i typ 80 el 86 ju!! Dock så har kladdLeia spillt nåt så jag skulle behöva försöka få bort diffusa fläckar på den. Kanske ett disktablettsbad?? Den är ju extremt fin annars, perfekt för Lea ju
    Åhhh...vet inte om jag vet hur den ser ut exakt men det låter himla fint.

Ang cups är jag nog mer inne på body eller klänning i just det printet. Har en 68 klänning nu men de blir ju tyvärr lite dassiga.  

Låter som om jag har en del att ärva sen Lea är ju lite mindre än Leia.

Fast molos babyklänningar är ju enorma i storlek
    När Ella hade 92 i dem så hade hon 98-104 på andra kläder
  • Busbellan
    Lilla Ego 07 skrev 2011-06-03 23:25:22 följande:
    Det är Cupsklänningar vi har i 80, 86 och 92 :)
    Du den där i 92 kan vi ta så länge
    har för mig att den vi hade var längre än de andra printen i samma storlek så den hade nog Ella kunnat ha i år
  • Busbellan

Giv mig kraft att klara helgen! Sitter fast i svärföräldrarnas stuga.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17