Inlägg från: Kristyr |Visa alla inlägg
  • Kristyr

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Kristyr skrev 2010-07-02 14:44:33 följande:
    småfolk tröjor de nya är som den övre storleken i dubbelstorleken.  Sonen hade 74/80 förra sommaren och ser att han var 74,5 lång i juni. De satt ju inte direkt tajt och det fanns växtmån.
    han kan säkert ha 74/80 fortfarande, lite tajta kanske.. och nu är han 87 lång.
  • Kristyr
    Milliz skrev 2010-07-02 14:44:50 följande:
    Ella är 86 sm och 80 är lagom nu. 86 funkar också men den är lite lång.
    Funderar om min snutta hinner växa i en 62 eller ja om den är som en 68 innan sommaren är slut. Hon har ju molo suits i stl 62 utan problen, de sitter nästan perfekt.
  • Kristyr
    Milliz skrev 2010-07-02 14:51:05 följande:
    Ja det är svårt det där med storlek. Vet du hur lång hon är nu? Ella hade 68 förra sommaren och då skulle jag gissa att hon var runt 70-74 cm lång.
    hon var 57,6 för 2v sedan men har växt med nästan 1cm i veckan.... Sedan ligger hon ju ner mest eller sitter i babysitter....
  • Kristyr
    Milliz skrev 2010-07-02 15:17:11 följande:
    Ja den kanske passar i slutet på sommaren då. Men stora i stl är dom. Mitt svar var nog inte mkt till hjälp
    Men tack iaf!
  • Kristyr
    Duntoffla skrev 2010-07-02 20:40:59 följande:
    God kväll tjejer!

Äntligen semester! Cool

Vad händer här? Shoppar ni något på alla reor?

Själv fick jag hem (inte på rea) ett paket från LLM häromdagen innehållande Molos panséer i body, lilarandiga brallor samt regnbågsbrallor. Varför kan inte MOLO någon gång göra tröjor utan puffärmar? Jag vill ha panséer till Noel ju
    kan hålla med... ville ju ha en kanintröja baby till sonen i våras men det var ju "fult" rynk på..
    Pusselbabytröjan var bra juh, den var utan puffar eller rynk...
  • Kristyr
    Duntoffla skrev 2010-07-02 20:54:20 följande:
    Så synd eftersom killkläderna oftast är mkt tråkigare och murrigare.
    FL Lisa skrev 2010-07-02 20:49:17 följande:
    och rynt betyder rynk på norrländska
    Känns som att alla tröjor har antingen rynk mitt fram eller puffärm
    Ja, varför? Och varför kan de inte göra de lilarandiga muddbrallorna i större storlekar?
    ja det är aptrista. Speciellt nu när det är dax för Jr.. Kräks Får blir småfolk och katvig för sonen....
  • Kristyr
    Smultronhjärta skrev 2010-07-05 11:22:08 följande:
    God morgon!

Nu snurrar finaste regnbågslakanen i tvättmaskinen så i natt kommer säkert Max att drömma randiga drömmar

åhhhhh vad jag blir avis, är så sugen på dem.

Mina barn var klädda i "dina" kläder häromdagen. NS skjortan och lammsuit.. Hjärta
    Åhh vad sonen blev stolt när han fick på sig skjortan....{#emotions_dlg.flower}

• Kristyr
    Smultronhjärta skrev 2010-07-05 11:31:00 följande:
    Lakanen är galet finaHjärta

Jag förstår att sonen din blev stolt-NSskjortan är verkligen ett plagg som blir så mycket finare när den väl kommer påSolig
    Ja alla kläder jag säljer på FB får nog gå till lakan.. eller bidrag till det.

Skjortan helt klart värd vad jag betalade
  • Kristyr

hmm det känns som om 62 bodysarna är urväxta här innan de börjat användas..

• Kristyr

Brukar småvi sänka eller har typ t3b2 eller nått på rean? Drömmer

Har hittat lite saker jag vill ha där... men är lite snål och har shoppat för mkt på rea redan.. men lillesyster växer ju så att 62 sommarplaggen inte kommer räcka känns det som, måste ha lite mer somrigt i 68 med tror jag...

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17