Inlägg från: Greksmurfen |Visa alla inlägg
  • Greksmurfen

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

hejhej tjejer....
    vilken overalltyp tror ni är bäst för maxen? två dragkedja eller enkel.. testade en 98 på han den satt bra med lite växmån, dock lite svår att dra igen i halse,,, han har rätt bred hals/nacke...

sen funderar jag på rainbow till han, men samtidigt var han mkt fin i den gröna å den turkosa e ju med helt underbar=P... så hur göra=P ??? tips?

mamma till Maximilian född 081028
  • Greksmurfen

minim3: g online på fb ;)......ser ut å bli en kosta tur idag...

• Greksmurfen
    idat lagersalg, men tyvärr lite långt till Århus :( Torsdag den 26/8: kl. 10-18 (kun adgang med gyldigt MamaClub kort mellem kl. 10.00 og 11.00)
    Fredag den 27/8: kl. 10-18
    Lørdag den 28/8: kl. 10-18
    Søndag den 29/8: kl. 10-17.

tänkte inflika lite salg här=P...
  • Greksmurfen
    Zvartaliljan skrev 2010-08-13 18:48:33 följande:
    han är fortfarande väldigt trött och sover mycket, men annars som vanligt, alltid go o glad

Han är STOR, tycker jag helt klart nu efter att ha hållt i pyttiga lilla Melina Hjärta

Blev så bebissjuk, o sambon också såg jag haha Men måste gå ner 20kg minst först...sen blir det en lillasyster här tror jag
    men lilla mateo e ju forfarande en liten dreglande bebis =P.......lite större vatt han =P....än lilla melisen...=)
    ska ta å ladda upp lite bilder snart=) så får ni se skillnaden ;)....tack för lånet av de små kläderna med till melina=)..

var ne sväng på BoR, nu e ja ännu mera velig om stl på overall till max =S.....98 var ju rejält stor i benen men perfekt i armar enligt mej. micke tyckte det räckte med 92 till max men armarna e ju rättså precis just då..=S.. å vill ju att den ska räcka hela vintern... tro han e max 88cm inte mer... han var 85cm på 18mån å är nu 21mån......

va tror ni?? får besked om han får in stl 98 i lager på mån-tis.....

SEN SUPPPPPPPPERDUPER TACK goa "pölsetanter"{#emotions_dlg.flower} Hjärtaför dem finfina kläderna ja fick till min lilla donna=) gissar på att en liten tjej kommer ha en supersöt klänning imorn ;)....
  • Greksmurfen
    Zvartaliljan skrev 2010-08-13 20:29:50 följande:
    har redan fixat 7 efter jag slutat amma som bara trillat av...så hoppas resten (minst 20, helst 30) går att få bort också. Annars riskerar jag att föda typ i v.25 nästa gång...om jag ens lyckas bli gravid o behålla det så länge...

Ja grekis hon bara kastade över sin lilla bebis till mig, o jag tog glatt emot
    Vad du måste längta nu! Även om du haft en relativt kort graviditetet
    ja men melina ville ju hälsap å alla det va ju därför seddu ;)......å sen stirrade ju mateo storögt på hene man bara såg hans tänkt LAMMKÖTT hahaha ;)...
  • Greksmurfen
    Zvartaliljan skrev 2010-08-13 20:42:38 följande:
    supersvårt då ju om jag ska köpa en ny från årets....
    Men om jag säljer denna, så får jag väl skriva att den är som en 68 då, för det vore ju lögn o skriva strl.80 även om det står det i nacken!
    vilken e det ni pratar om? skaloverallen lr?
  • Greksmurfen
    Zvartaliljan skrev 2010-08-13 20:53:09 följande:
    ja, den i bt. Har du kollat din om den e lika liten?
    ska KOLLA ska bara byta blöja IGEEEN,,,,,,mäter den.... kan du ta mått på din med
  • Greksmurfen

liljan ben-axel:59cm
    axel armslut typ 30cm
    innerbenslngd: 18cm

på min mmp suit.. den hade ju jag tänkt ha till melina nästa höst ingen ide å ha den i typ februar=S.. då kommer hon ju inte direkt sitta i sandlådan å kladda=S....

• Greksmurfen
    Tibell skrev 2010-08-13 21:39:40 följande:
    Hej igen!
    Det var jag som skrev igår och frågade om lite möss storlekar. Jag beställde en sån här www.babyshop.se/system/search/product.asp?id=... i stl 6-12 månader till min pytter lilla 9 månaders!
    Men den jag fick hem hade lila band att knyta med! Kan det ha blivit fel eller skiljet det sig från mössa till mössa ?! Jag funderar kanske på att byta tillbaka denna då den var rätt bra stor. Den går ju ha men kommer antagligen åka ner för ögonen på henne! Kan man be att få en med rosa band då?! Hoppas ni förstår mitt krångel inlägg =)
    du fick nog hem den nya för denna säsäongen skulle jag tro den har lila kantband har ja för mej lika så har girly rainbow lila kantband å lila mudd.....
    du kan ju skicka tillbaka den då de egentligen skickat fel .... eftersom du vile ha förra omgångens färg...
  • Greksmurfen
    ChokladMoshin skrev 2010-08-13 21:50:16 följande:
    Men då är du ju på god väg.
    Tycker själv det är lättare att gå ner i vikt på höst/vinter halvåret. Blir inte detta slarv med rutiner och extra mycket goda måltider utomhus etc.
    Ja, och föda så prematurt hoppas vi verkligen du slipper. Hejjar på dig
    Ja, jag längtar lite nu faktiskt, har vetat om det i typ 8 veckor och har idag 14 veckor kvar
    Rekord kort graviditet för mig
    hihi ja det vatt en kortis =P... men de jobbigaste veckorna kvar hihi =)...de sista veckorna e låååååååååånga =)...

här ska det bli hårtträning efter jul å nyår=).. man ska ju ta det lite lugnt precis i början... beach 2011 here i comeSolig det va så vi sa va malou =)
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17