Inlägg från: Greksmurfen |Visa alla inlägg
  • Greksmurfen

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Smultronhjärta skrev 2010-07-27 21:57:04 följande:
    Vi hade en pop på besök men dels tyckte jag att den verkade för varm för våra skruttiga vintrar(om man bortser från vintern som var) och bökig att ta på så den fick flytta vidare trots att den var underbar med sin gröna färg.

Nanook eller Isbjörn som de numera heter vill jag ha-det är det enda märket som jag tror slår det mesta. Tyvärr gör de det även prismässigt så jag har ännu inte testat
    Kristyr skrev 2010-07-27 22:00:53 följande:
    ja isbjörn. Men sonen kanske ska få sån när han fyller då är det ju liksom ok tycker jag..
    Vi har nog lite kallare här än er...
    vi köpte nanook skalbyxor till maxen på eleraff nu på rean 50% =)....dem e stoooora i stl har tagit 74/80 å han har 1dm till godo och då är hängeseln helt åtdragna... de hade jackpr å så med då de rade dock så fanns inte maxens stl.. vet dock inte om de har ngt kvar på rean...märket finns inte på hemsidan utan man får ringa å
    höra med dem eller maial=).. tips bara=)

köpte även nanook vildmarksbyxa typ=P.. efter makens önskemål ;).. var ju tvungen å göra han glad med när ja storshoppade hehe..en mössa i nanook slank med ner..

kan meddela att max kusin hade nannok förra vintern å han satt i polar m mm mm å var ALDRIG blöt  så dem är av kvalitet väl värda sina pengar anser jag.
    nu har vi köpt en pop jacka till byxorna eftersom vi hittade på rean.. så hoppas att den jackan räcker på dagis.. han har ju med utedagis så kläderna är det viktigt att de är av bra kvalitet anser ja...
    mamma till Maximilian född 081028
  • Greksmurfen
    Kristyr skrev 2010-07-27 22:29:30 följande:
    Grekis> kanske ska säga att han vill ha nanook overallen då. Jo det är ganska stora, han fick fleece setet förra året när han fyllde i 86/92 och de är stora och är fort stora så de funkar minst hela hösten. Köpte en nanook softshell på batikini häromvecken med 30% på reapriset så det blev under 500:- (lite billigare än vad en everest kostar) men ååååååå vad den var snygg på..
    OJ... finns det ngt kvar där??
    ta å ring å kolla med eleraff om du e intresserad för de reade ut som sagt mkt nanook, vet dock inte hur utbudet är nu om det gått åt...50% är ju ändå 50% =P
    hmmmm det var en sida där de reade overallen med ........vet att det var försstort för maxen den som var kvar..var rena rama köp nu priset vet jag ... ska länsa min hjärna lite vilken sida det kan ha varit...
  • Greksmurfen
    Busbellan skrev 2010-07-27 22:50:13 följande:
    Grekis:
    Fin syskonmatchning! Sååå söta dom är

Ronya:
    Härliga strandbilder på godingen!
    tack så mycket=)....... va fin ella var i den lite anorlunda småfolkskläningen...så sött.....hon passade verkligen i den =)
  • Greksmurfen
    Kristyr skrev 2010-07-28 18:55:09 följande:
    nääää.. de får vänta lite.. Å grekis fel att jag shoppade 2 nanookfleecar från addnature idag med..
    ja skyll på stackars lilla med =P........var så sugen på å ta en skaloverall i 92 till maxen.. men vet inte om det är forsvarsbart både med skalställ å overall=P..tro inte det va=P......
    funderar på å köpa en skaljacka till maxen... var ju 400kr rabatt ändå.... e grymt sugen =P...
    Kristyr skrev 2010-07-28 19:37:49 följande:
    ajjjjj stoor nanook order på okidoki.. 40%

Då är dottern utrustad med fleece både högt och lågt! å n
    åhh nu fick du mej å kolla där=P fyyyyy
    var hema hos en vän idag..... hon väntar sitt andra barn just nu å visade mej bilder å blöjor från hennes första barn som föddes prematurt vägde 880g...... har ALDRIG sett en sådan liten blöja förut....var max 10cm hög å 5-6cm bred... såg ut att kunna var en liten binda till bebis =P....
    hon e med klädesfreak;)... hade köpt dollhouse body.. jag höll den mot melina å ja den tänkte hela henne hehe å det va stl 56 =P.. e dem störrre i stl i år?!?
  • Greksmurfen
    Mawe123 skrev 2010-07-28 20:12:11 följande:
    Vet du eller någon annan hur nanook skalkläderna är i storlek?

råkade precis klicka hem en 104:a, men den kanske blir liten Förvånad
    hur stort är barnet?
  • Greksmurfen
    Mawe123 skrev 2010-07-28 20:12:11 följande:
    Vet du eller någon annan hur nanook skalkläderna är i storlek?

råkade precis klicka hem en 104:a, men den kanske blir liten Förvånad
    är det jacka eller byxa?......
    dem är ju gjorda till en som är max 106cm lång......står det....
    jag har ju köpt 74/80 i maxens skalbyxor till vintern å det äe 1dm kvar på dem =P å maxen e 87m nu...så dem e stora i stl.... jacka ska ja dock ta 86/92 i....
  • Greksmurfen
    Mawe123 skrev 2010-07-28 20:48:09 följande:
    Jag har köpt en skaloverall i 104, sonen är väl 95 nu skulle jag gissa..

I våras använde vi en pop 92:a och gekås gröna fina skaloverall i 104, men jag är osäker hur länge den 104:an kommer att fungera, tycker den var lite liten i stl..
    då räcker det=).. så du kan var lugn.. deras kläder är gjorde med exrtra tillägg så det sak vara lätt å välja stl.. så man ska ju ta så långs som dem är typ...så 104 blir kanon till din grabb=)
  • Greksmurfen
    Vikkan76 skrev 2010-07-28 21:10:14 följande:
    Men jag sitter med laptopen i knät så jag gör som kvinnor brukar, flera saker samtidigt!
    som här.... lillan vid boobin, laptoppen iknät å 5:ans kanal på hahaha...
    vi kallas ju inte kvinnor för ingen orsak =p
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17