Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan
    Loppan boppan skrev 2011-08-20 10:39:59 följande:
    Jag tycker nog den är blå som overallen iris   www.babyshop.se/polaris-iris/p/42619#filter-2
    Fast jag har mössan hemma och tycker absolut den är lila
    Kanske åt det blålila hållet, men inte blå
    Doch inte så mörk lila som den som fanns förra året
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan

Jag har använt båda de mössorna
    Gillar utan tvekan den stickade bäst, sitter så mycket bättre på!
    Men nej jag tror inte det skär sig

• Busbellan
    Loppan boppan skrev 2011-08-25 08:19:48 följande:
    Blir det för mkt rosa tro med Phanter overall oxå :-P
    Tja det är ju en smaksak men jag hade nog tyckt det blivit lite väl rosa, hade nog gärna brutit av med mössan i alla fall
  • Busbellan
    Zvartaliljan skrev 2011-08-25 11:14:13 följande:
    Man brukar säga att overallen ska vara lika lång från nacke-ner som barnets längd. Då passar den bra hela vintern. Du lär tyvärr få köpa en ny om några månader om din dotter är 94cm nu...min dotter är 116cm och kommer ha 122 och 128 i sina vinterkläder i år. Förra året var hon runt 105-110cm och hade 116 och 122 (beroende på märke och modell). Min son som är 86cm nu har jag köpt 92 och 98 till. Så en 98 till en som är 94cm nu låter helt galet...det lär vara kallt fram till Mars.
    Fast jag har tänkt ha 110 till Ella som är 105 cm nu
    Hon hade ju 104 förra vintern och det funkade hur bra som helst och hon var nog 103 cm när den slutade användas
  • Busbellan
    Zvartaliljan skrev 2011-08-25 13:25:15 följande:
    ja men hon växer ju sakta din lilla tjej så kanske det kan funka...fast jag tycker ändå det låter litet, 116 skulle hon säkert kunna ha också Maia hade 104 förförra året och 116 förra året. Ella har ju följt henne ganska bra i storlekarna eller hur
    en 104 passar ju fram tills de är 104cm långa ungefär, det är ju så det är tänkt. Precis som en 98 passar tills de är 98cm långa, men sen beror det på kroppsbyggnad och sen vet man aldrig hur snabbt de växer och jag tycker inte att Molo riktigt är så stora i storleken längre.
    Kurvor kan vara ganska bra på att ge ett hum men ibland tar de ju ett rejält skutt, vilket Maia gjorde förra året så vi fick köpa ny overall i december.
    Mateo beräknas vara 90cm i december, så jag tror att 92 kommer knappt att räcka vintern ut, för här hade vi overall tills i mars.
    Japp, jag kollar alltid kurvorna Kollar hur långa de förvantas vara i mars-april nån gång och väljer storlek efter det.
    Ella växer sakta på bredden, men på längden växer hon på ganska bra faktiskt
  • Busbellan
    Aprikos skrev 2011-08-25 19:17:52 följande:

Ännu en storleksfråga... Min grabb är ca 93cm lång, vilket storlek ska jag ta då, 98 eller 104? Så himla svårt att veta hur mycket dom växer...

Hur gammal är han?
  • Busbellan
    Aprikos skrev 2011-08-25 19:29:30 följande:
    2 år precis fyllda. 98:an satt bra, lite pösig och lite att växa i, men jag har ingen aning om hur mycket dom växer... förra året hade han en 92:a som räckte hela vintern.
    Kollar man hans kurva då så bör han vara ca 97-98 cm om 6 mån, alltså i februari. Och beroende på var du bor så ska ju overallen räcka en eller ett par månader till efter det så kanske 104 är bäst då
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17