Inlägg från: AnnaFreja |Visa alla inlägg
  • AnnaFreja

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

AnnaFreja skrev 2011-01-10 21:25:38 följande:
    Tror ni att storlek 80 på en flowerfieldklänning blir för stort till sommaren till min tjej som har storlek 80 på vanliga kläder? Hon är 10 mån och stor.
    Tjollabolla: vad tror du? Vilken storlek på Molo till sommaren ska du ta till din tjej?

Köpte bondgårdsklänningen idag i 74. Verkar ju superfin. Så har vi ju en sån hund som på motivet och då var jag tvungen att slå till.
  • AnnaFreja
    Tjollabolla skrev 2011-01-10 21:46:15 följande:
    Har hon 80 nu? Isf tror jag inte det blir för stort till sommaren. Lia har 74 nu och flowerfield klänningen i 62/68 sitter bra fortfarande...
    Jag köpte 80 nu i colibri bodyn och byxan, det är nog alldeles för stort nu... Kanske bodyn kan funka med uppvik, men byxorna kommer inte göra det... Vet inte vad hon kommer ha i Molo i sommar, jag gissar på 80... Milo hade 86/92 på molo den sommaren när han var lika gammal, han var större än vad Lia är...
    Då satsar jag på att 80 blir bra! Tack för svar. Hon har 74 i molo nu.
  • AnnaFreja

Är miniflowerklänningen, molos alltså, fin irl? Har bara sett den på internet?

• AnnaFreja
    Buttelina skrev 2011-01-12 21:28:01 följande:
    jag hade 445 Förvånad dom har alltså fått in drygt 300 ordrar Förvånad
    jag med. inte konstigt att de har fullt upp nu.
  • AnnaFreja

Är det någon mer än jag som tycker att molos print med de inklippta katterna är lite läskigt på något vis? Jag kanske bara fått för mig nåt .

• AnnaFreja
    Damien och Adrian skrev 2011-01-12 21:47:16 följande:
    jag tycker bondgårsdjuren som liksom är malplacerade och superblandade är lite  - töntiga. Köpte en tröja (molofreak som man är) men njae..... själva printet är mysko eg. Däremot är safari snyggare live än på datorn, jag var tveksam innan jag klickade hem dem. mesiga färger liksom, men starkare live.
    Jag gillar bondgården. Köpte klänningen häromdagen. Lite svårmatchade, men jag kör pops svarta strumpbyxor till det mesta. Det printet är verkligen toppen.

Synd bara att molo inte gör klänningar i killprint. Tänk en klänning i t.ex. hajjarna eller flygplanen... drömmer
  • AnnaFreja
    Tjollabolla skrev 2011-01-14 09:59:49 följande:
    Ja det tror jag nästan att vi kommer ha här med. I Molo iaf.
    Hej, såg att jag missade diskussionen om sommarkläder. Vilken storlek tror ni att min tjej ska ha på molos sommarsuits? Hon är 10 mån och enorm . Vägde och mätte idag och 76 cm och 10,7 kg. Blir det 86 eller blir det tokstort? Vill ju att det ska sitta fint på
  • AnnaFreja
    RååSa BuBBlan skrev 2011-01-14 12:34:29 följande:
    Ni som nyss varit gravida.. var kände ni sparkarna nånstans?

Väldans OT men ni brukar alltid veta

Min bebis händer o fötter känns långt nertill hela tiden, borde h*n inte kicka uppåt? Obestämd Börjar nojja att h*n ligger åt fanders där inne.. BM säger att hövvet är ner, men dom har ju haft fel förr liksom..
    Så kändes det då min tjej i magen låg med huvudet utåt så att säga. Vanligtvis brukar de ju ligga med huvudet inåt, om du förstpr vad jag menar
  • AnnaFreja
    RååSa BuBBlan skrev 2011-01-14 12:38:25 följande:
    aha.. det som heter vidöppet läge? När dom ligger med ansiktet mot mammans mage?
    Typ nåt sånt, men BM sa att om man har fött barn förut så behöver man inte oroa sig för de vänder sig ofta innan, det är ju lite mer utvidgat om man säger så
  • AnnaFreja
    Duntoffla skrev 2011-01-14 16:59:06 följande:
    God eftermiddag!

I dag fick jag fina paketet från Eleraff. Det är nu bevisat att jag lider svårt av amningshjärna då jag fick en Colobri body, regnbågsbyxor och en Gemstone body. Fick imorse för mig att jag beställt Colibriklänningen men så var det ju inte Men fina plagg hur som helst

Nu undrar jag om det finns Colobriklänning i 74 eller 80 någonstans med inte tokdyr frakt? 
    På pirum parum finns den, fraktfritt.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17